Consiliul Județean a scos la licitație întreținerea drumurilor județenele pe timp de vară pentru următorii 4 ani. Valoarea contractului variază între 14 și 15 milioane de lei. Pe contract au pus mâna un constructor abonat la fonduri publice, unul dintre SRL-urile Consiliului Județean și un…transportator.
Între 14 și 15 milioane de lei a pus la dispoziția a trei firme Consiliul Județean pentru a asigura întreținerea drumurilor județene pe timp de vară, în următorii 4 ani, mai exact până în 2024.
„Contractul va aea în sarcină întreținerea curentă pe timp de vară a drumurilor județene și a podurilor din administrarea Consiliului Județean, în scopul menținerii acestora la nivelul standardelor și reglementărilor tehnice în vigoare privind calitatea și siguranța traficului”, se arată în caietul de sarcini al licitației câștigate deja de trei firme.
Este vorba despre M.I.S. Grup, unul dintre constructorii abonați la bani publici de ani de zile, Lucrări Drumuri și Poduri SA, adică SRL-ul Consiliului Județean și surpriză, un transportator: Trans – Simy.
Dacă despre M.I.S. Grup și mai ales prezența sa nelipsită la licitațiile organizate în Bistrița-Năsăud știe toată lumea, Trans-Simy pare să fie nouă în această horă a constructorilor pe bani publici. Potrivit catavencii.ro, SRL-ul ar fi controlat de Florin Sandu Simionca, primarul comunei Budacu de Jos, care a migrat în urmă cu ani buni de la PDL la PSD.
„În urmă cu mai bine de zece ani, pe vremea când era prin PDL, a dat niște lucrări către SC Lucrări Drumuri și Poduri SA, firma deținută de CJ, care mai apoi a subcontractat lucrările propriei sale companii. Iar toată treaba a ajuns în instanță, iar Simionca în PSD”, notează cei de la cațavencii.ro. Despre presupusele practici ale primarului din Budac a scris și Adevărul AICI.
Trans-Simy a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de peste 4,7 milioane de lei și un profit net de 1,8 milioane de lei. Datoriile firmei trec de un milion de lei. Acesta pare să fi fost cel mai bun an al SRL-ului, până atunci cifra de afaceri nereușind să treacă de 3 milioane de lei, iar profitul nu a trecut nici el de 1,5 milioane de lei.