-3.7 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

S-a semnat! Drumul către Mureș, ca-n palmă! Modernizarea lui costă 140 de milioane lei

Lucrările de modernizare a DJ 154, drumul către Mureș, prin Sărata, vor începe în curând. S-a semnat contractul de finanțare, în valoare de 140 de milioane lei. CE lucrări se vor face:

Drumul care leagă Bistrița de județul Mureș va fi reabilitat în curând. Ieri, președintele CJ BN a anunțat că s-a semnat contractul de finanțare a proiectului.

Vești bune!

Am semnat contractul de finanțare pentru modernizarea drumului județean 154, limită de județ Mureș- Sărata-DN 17 [34,7 KM]. Un contract în valoare de 140.000.000 lei, finanțat prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny.
Mulțumesc domnului Ministru al dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, Cseke Attila, domnului deputat Bogdan Ivan, domnului secretar de stat Marcel-Alexandru Stoica și doamnei secretar de stat Monica Săsărman, fără de care acest proiect nu putea să devină realitate. Continuăm să facem proiecte și investiții pentru oameni și să punem județul Bistrița-Năsăud, pe harta dezvoltării” a scris Radu Moldovan pe Facebook.
CE se va face de cei 140 de milioane de lei

În ședința de COnsiliu Județean din luna noiembrie 2022 s-a votat proiectul aferent lucrărilor ce urmează să se facă pe acest tronson de drum.

DJ 154 are următorul traseu: DN 17 – Sărata – Domnești – Mărișelu – Bârla – Șieu – Șieuț – Monor – lim. jud. Mureș. Lungime – 34,5 km

Pe zonele pe care se păstrează împietruirea existentă:

  • 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
  • 20 cm strat superior de fundație obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
  • min. 40 cm structură rutieră existentă;
    Pe sectoarele de drum pe care se va executa sistem rutier integral nou:
  • 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
  • 20 cm strat superior de fundație obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
  • 25 cm strat fundație superior din piatră spartă împănată;
  • 30 cm strat de fundație inferior din blocaj din piatră brută;
  • Structura rutieră pe casete (acostamente consolidate și bandă de încadrare), stații de autobuz, parcări, supralărgiri:
  • 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
  • 20 cm strat de baza obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
  • 30 cm strat de fundație din balast;
Principalii indicatori tehnico-economici:
  • lățimea părții carosabile: 6 m;
  • lățimea platformă drum 6,25-8 m;
  • suprafață carosabil, inclusiv acostamente și supralărgiri: 259.390,00 mp;
  • lucrări de terasamente;
  • lucrări de sistem rutier, inclusive pe casete, acostamente, supralărgiri, stații de autobuz, parcări, intersecții și drumuri laterale;
  • 22930 m de șanț de pământ;
  • 4070 m de șanț din beton;
  • 895 m de dren sub fund de șanț cu 14 cămine de dren și 7 evacuări transversale;
  • 4045 m decolmatări șanț existent;
  • 12905 m rigolă carosabilă;
  • 14395 m de trotuare;
  • 160 m de șanț din beton ranforsat (element prefabricat);
  • 290 m rigolă carosabilă ranforsată;
  • 1275 m fundație adâncită tip L he=1.9 m;
  • 160 m fundație adâncită tip L he=1.3 m;
  • 2080 m parapet tip N2;
  • 1475 m parapet tip H2;
  • 125 m parapet tip H3;
  • 785 m parapet pietonal;
  • 125 m zid de sprijin de rambleu, He= 3 m;
  • 160 de tuburi D=300 mm, L=6 m, în dreptul proprietăților;
  • 16 tuburi D=400 mm, L=6 m, în dreptul proprietăților;
  • 7 podețe tubulare d=600 mm;
  • 46 de podețe tubulare d=800 mm;
  • 10 podețe tubulare d=1000 mm;
  • 3 podețe tubulare d=1500 mm;
  • 4 podețe din table ondulată;
  • 3 poduri noi;
  • 5 reabilitări de poduri;
  • 8 podețe existente la care se execută reparații;
  • 50 de drumuri laterale amenajate cu structură rutieră nouă;
  • 40 de drumuri laterale pe care se așterne stratul de uzură;
  • marcaje rutiere longitudinale, transversal, indicatoare rutiere, borne kilometrice si hectometrice, inclusiv semnalizare rutieră orizontală și verticală provizorie pe durata execuției;
  • 2080 m parapet metalic de siguranță N2;
  • 1475 m parapet metalic de siguranță H2;
  • 125 m parapet metalic de siguranță H3;
  • 785 m parapet pietonal.

Întregul proiect aprobat în noiembrie, aici:

08_PH DALI si indicatori DJ 154

 

ARTICOLE SIMILARE

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...

DELICE PAN angajează inginer tehnolog în industria alimentară. NOI locuri de muncă, în Bistrița

Brutăria Delice Pan angajează inginer tehnolog în industria alimentară, iar GB Instaplan  caută sudori, instalatori, electricieni și lăcătuși. La Clinica SANOVIL Bistrița este nevoie de farmacist, asistent medical generalist și infirmieră. Oferta completă, mai jos: