Lucrările de modernizare a DJ 154, drumul către Mureș, prin Sărata, vor începe în curând. S-a semnat contractul de finanțare, în valoare de 140 de milioane lei. CE lucrări se vor face:
Drumul care leagă Bistrița de județul Mureș va fi reabilitat în curând. Ieri, președintele CJ BN a anunțat că s-a semnat contractul de finanțare a proiectului.
”Vești bune!
CE se va face de cei 140 de milioane de lei
În ședința de COnsiliu Județean din luna noiembrie 2022 s-a votat proiectul aferent lucrărilor ce urmează să se facă pe acest tronson de drum.
DJ 154 are următorul traseu: DN 17 – Sărata – Domnești – Mărișelu – Bârla – Șieu – Șieuț – Monor – lim. jud. Mureș. Lungime – 34,5 km
Pe zonele pe care se păstrează împietruirea existentă:
- 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
- 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
- 20 cm strat superior de fundație obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
- min. 40 cm structură rutieră existentă;
Pe sectoarele de drum pe care se va executa sistem rutier integral nou: - 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
- 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
- 20 cm strat superior de fundație obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
- 25 cm strat fundație superior din piatră spartă împănată;
- 30 cm strat de fundație inferior din blocaj din piatră brută;
- Structura rutieră pe casete (acostamente consolidate și bandă de încadrare), stații de autobuz, parcări, supralărgiri:
- 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
- 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
- 20 cm strat de baza obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
- 30 cm strat de fundație din balast;
Principalii indicatori tehnico-economici:
- lățimea părții carosabile: 6 m;
- lățimea platformă drum 6,25-8 m;
- suprafață carosabil, inclusiv acostamente și supralărgiri: 259.390,00 mp;
- lucrări de terasamente;
- lucrări de sistem rutier, inclusive pe casete, acostamente, supralărgiri, stații de autobuz, parcări, intersecții și drumuri laterale;
- 22930 m de șanț de pământ;
- 4070 m de șanț din beton;
- 895 m de dren sub fund de șanț cu 14 cămine de dren și 7 evacuări transversale;
- 4045 m decolmatări șanț existent;
- 12905 m rigolă carosabilă;
- 14395 m de trotuare;
- 160 m de șanț din beton ranforsat (element prefabricat);
- 290 m rigolă carosabilă ranforsată;
- 1275 m fundație adâncită tip L he=1.9 m;
- 160 m fundație adâncită tip L he=1.3 m;
- 2080 m parapet tip N2;
- 1475 m parapet tip H2;
- 125 m parapet tip H3;
- 785 m parapet pietonal;
- 125 m zid de sprijin de rambleu, He= 3 m;
- 160 de tuburi D=300 mm, L=6 m, în dreptul proprietăților;
- 16 tuburi D=400 mm, L=6 m, în dreptul proprietăților;
- 7 podețe tubulare d=600 mm;
- 46 de podețe tubulare d=800 mm;
- 10 podețe tubulare d=1000 mm;
- 3 podețe tubulare d=1500 mm;
- 4 podețe din table ondulată;
- 3 poduri noi;
- 5 reabilitări de poduri;
- 8 podețe existente la care se execută reparații;
- 50 de drumuri laterale amenajate cu structură rutieră nouă;
- 40 de drumuri laterale pe care se așterne stratul de uzură;
- marcaje rutiere longitudinale, transversal, indicatoare rutiere, borne kilometrice si hectometrice, inclusiv semnalizare rutieră orizontală și verticală provizorie pe durata execuției;
- 2080 m parapet metalic de siguranță N2;
- 1475 m parapet metalic de siguranță H2;
- 125 m parapet metalic de siguranță H3;
- 785 m parapet pietonal.
Întregul proiect aprobat în noiembrie, aici:
08_PH DALI si indicatori DJ 154
Știți cumva și câștigătorul licitației….?????? Întreb pentru un prieten.