O firmă din Bistrița s-a trezit, de Black Friday, cu o situație ce i-a adus drumuri pe la poliție și consumatori nervoși. Un hacker i-a spart site-ul și i-a modificat prețul unui produs. Sute de comenzi au rămas neonorate și s-au depus plângeri la Protecția Consumatorului.
Adrian Bota, reprezentantul Protecției Consumatorului Bistrița, a explicat azi că s-au confruntat, ca instituție, cu o situație mai neobișnuită.
În 16 noiembrie, de Black Friday, 143 de consumatori au comandat plite incorporabile, de pe site-ul unei firme bistrițene de electrocasnice.
Un hacker a spart site-ul și a modificat prețul la plita respectivă, de la 1.200 de lei la 120 de lei.
„În două ore jumătate, cei 143 de clienți au comandat 347 de plite. Unii au luat și câte 40 de plite”, a explicat Adrian Bota.
Deoarece firma a anunțat că nu poate onora comenzile, 14 dintre cei 143 de persoane ce au comandat, au depus plângere la Protecția Consumatorului. Aceștia au încadrat plângerea ca fiind de competența poliției, așa că au dat dosarul mai departe.
La rândul lor, reprezentanții firmei bistrițene au făcut plângere la poliție. Ei au văzut că de pe același IP, de Cluj, se fac sute de comenzi, dar nu puteau prelua controlul site-ului.
Aceștia speră ca poliția să reușească să identifice făptașul și să se „împace” și cu clienții nemulțumiți.