Cele mai rapide trenuri din România ating 160 de km/h, însă cele mai lente au porțiuni însemnate unde nu circulă cu mai mult de 20-25 de km/h, exact ca acum un secol. Și Bistrița-Năsăud are astfel de linii, unde trenul este depășit fără probleme cu o bicicletă.
Potrivit unei analize a portalului de știri hotnews.ro, pe liniile secundare, trenurile care opresc în toate stațiile circulă cu o viteză medie de 35-40 de km/h, iar opririle sunt în medie la 4-5 km.
Există și linii mai lente, unde viteza medie este de sub 30 km/h chiar și pe distanțe mai mari de 100 de km. Printre cele mai lente linii din țară se numără Timișoara- Sânnicolau Mare, Sighișoara Odorhei sau Bistrița – Luduș.
Acesta nu este singurul tren care trece prin Bistrița-Năsăud la viteza aceasta. Bistrița Nord – Bistrița-Bârgăului circulă cu viteze medii între 18 și 23 de km/h. Trenurile fac până la destinație 75 de minute, însă există un tren care face o oră și 39 de minute. Culmea, acum 30 de ani, pe linia 406 nu se circula chiar asa încet. Cei 29 de km se făceau în 62 de minute.
Lent este și Luduș – Măgheruș Șieu, care are o viteză maximă de 94 de km/h și viteze medii cuprinse între 26 și 33 de km/h. Trenurile fac între 2 ore și 46 de minute și 3 ore și 38 de minute.
Pe lângă faptul că viteza medie pe cei 110 km este de doar 27 de km/h, există și o oprire de aproape jumătate de oră la Sărmășel…
Nici de la Bistrita la Cluj nu imi e rusine cu trenul.Sa faci 100km in 3 ore si ceva.Rusine CFR.
Pentru mine, este o plăcere să merg cu trenul. Vezi peisaje, te încântă. 3 ore ,de la Bistrița la Cluj Napoca. Cât faci de la Cluj Napoca la Veneția?