Situația băiețelului cu CES din clasa a II de la Școala Gimnazială „Grigore Silași” Beclean pare să fie tot mai complicată. Potrivit părinților copilului în cauză, care nu mai știu încotro să o apuce, atât părinții celorlalți copii, cât și învățătoarea de la clasă, ar face orice să se scape de el. În urmă cu o săptămână și jumătate, învățătoarea a ajuns chiar să sune la 112 și să cheme poliția în clasă să-l „potolească” pe copil.
În luna septembrie, Bistrițeanul.ro prezenta cazul unui băiețel cu CES (cerințe educaționale speciale, mai exact ADHD – tulburare de deficit de atenție și hiperactivitate), care învață în clasa a II-a, la Școala Gimnazială „Grigore Silași”.
Potrivit părinților celorlalți copii din clasă, copilul nu s-ar putea integra din cauza ieșirilor violente. Părinții a 23 de copii din cei 29 din clasă și-ar fi manifestat dorința, prin semnături, ca acest copil să fie mutat în altă clasă. Aceeași atitudine ar avea-o și învățătoarea de la clasă, spun părinții micuțului.
Băiatul a fost diagnosticat cu ADHD anul trecut, chiar înainte de începerea școlii. Recomandările Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Bistrița-Năsăud (CJRAE) au fost ca acesta să urmeze învățământul de masă, pe baza unei programe speciale, adaptate nevoilor sale.
Părinții spun că acest lucru nu se întâmplă. Și că învățătoarea nu depune niciun efort să integreze copilul. Astfel, după un an școlar, părinții și băiețelul sunt într-un conflict continuu cu ceilalți părinți și cu cadrul didactic de la clasă.
„El ar trebui să urmeze o programă specială pentru CES. Învățătoarea a semnat acord pentru asta, dar nu se respectă nimic. Ni s-a recomandat chiar învățământul la domiciliu… Copilul – dacă nu e provocat – nu este violent. Au ajuns să se facă hârtii semnate de părinți să nu mai primească copilul nici în alte clase, în cazul unui transfer”, a explicat unul dintre părinții copilului, pentru Bistrițeanul.ro.
Învățătoarea a sunat la 112 să potolească polițiștii elevul
Acesta susține că învățătoarea ar încerca să se scape de copil inclusiv prin nota scăzută la purtare. În urmă cu o săptămână și jumătate, învățătoarea ar fi sunat la poliție după ce băiatul s-ar fi ridicat în picioare și s-ar fi luat de alt elev.
Potrivit părinților, inclusiv învățătoarea l-ar provoca pe copil, iar jignirile la adresa lui ar fi la ordinea zilei, băiatul fiind numit „animal”, „împuțit uman” sau „bufonul clasei”.
Directorul Școlii Gimnaziale „Grigore Silași”, Sorin Budișan recunoaște că s-a exagerat prin apelul la 112 în cazul băiatului. Directorul admite că situația este complicată, iar adevărul e undeva la mijloc.
„Noi am făcut ce ține de noi, avem inclusiv învățător de sprijin. Doamna învățătoare a semnat acord pentru programa specială adaptată elevilor cu CES. Am hotărât ca până după vacanța din octombrie să se încerce integrarea lui acolo și ca urmare a recomandărilor CJRAE.
Vedem după aceea ce reușim să facem. Nu știu dacă e o soluție să mutăm problema dintr-o clasă în alta. Ar fi o variantă inclusiv învățământul la domiciliu, cel puțin pentru o perioadă…”, spune Sorin Budișan.
Șeful Inspectoratului Școlar Județean, Cristian Nicula susține că școala a primit tot sprijinul necesar pentru integrarea copilului, dar și că îl cunoaște pe copil și crede că acesta ar putea fi gestionat și integrat cu puțin efort.
Cum văd părinții celorlalți copii din clasă situația, puteți citi mai jos:
Caz „dificil” la Școala Gimnazială „Grigore Silași” Beclean: Nu reușesc să integreze un copil cu CES
Și pe vremea mea erau de aceștia. Erau resetati de învățătoare de nu se vedeau. învățământ fără disciplină nu se poate .Disciplinarea este începutul învățăturii .
Am crescut un copil cu ADHD, cu un coeficient de inteligență de 146, catalogat prost și rău, Nu bătaia e soluția. Învățământul românesc nu e pregătit pentru asemenea copii. Am schimbat 8 școli în 12 ani de studiu. Personal am renunțat la carieră, am citit tot ce am găsit despre această afecțiune, ca fiul meu să nu se piardă și să aibă o viață normală. Azi e absolvent de studii superioare. A învățat să își controleze izbucnirile de furie. Are o soție extraordinară, o meserie frumoasă, care-i aduce satisfacții. Dar până să ajungă aici, au fost ani de muncă, lucrat cu psihiatru și psiholog, cu foarte mult calm și răbdare. Și nici o dată, dar nici o dată nici eu, dar nici tatăl lui, nu l-a “resetat”. Din păcate, ca și atunci, și acum mentalitatea dascălilor a rămas aceeași
Da asta e România în care trăim,doamnele învățătoare,unele ,nu putem generaliza ,dar majoritatea sunt habarniste când au cate un asemenea caz în clasă. Și ce e mai bine? Să-l mutăm in alta clasa ,in loc sa vadă ce poate să facă. Ar trebui că toți învățători să facă cursuri pentru asemenea cazuri,nu să aștepte ziua salariului și gata ne-am scos.
Majoritatea copiilor cu CES au asistent personal/shadow, adică o persoană care să-l asiste permanent. Dacă unul dintre părinți este nominalizat asistent personal în certificatul de orientare școlară și nu îl însoțește la școală că nu vrea sau că nu îi permite timpul înseamnă că nu vrea binele copilului ci doar să scape de el. Dacă nu îi acceptă doamna în clasă, e ciudat, pentru că asta ar reprezenta exact rezolvarea de care au nevoie ambele părți.
Unde mai pui că numărul elevilor din clasă este peste limita admisă(sunt 29 când legea spune altceva).
Aș avea o întrebare… De ce are atâția copii în plus în clasă?
Oameni buni, clasa e deja suprasaturata la 25 de copii. Dacă are un copil cu CES efectivul clasei trebuie redus cu minim 3 copii. Nu faceți decât rău tuturor în această situație. Copilul cu CES nu se va putea calma din cauza atâtor stimuli, copiii ceilalți vor avea de suferit din cauza ieșirilor lui și doamna va ajunge la spital din cauza suprasolicitării.
Şi încă ceva. Nu toate doamnele învățatoare au pregătire în pedagogia învățământului special. Dacă ar fi avut, ar fi predat la o școală specială.
România educată…. Ar trebui ca fiecare copil cu CES să aibă un profesor de sprijin. Și ei au dreptul la educație, dar nu în detrimentul celorlați.
Alo. Ministerul Educației…aveți ceva idei, concrete?
Nu as accepta niciodată ca copilul meu sa vina acasă bătut de un alt copil indiferent de ce probleme are acel copil . Dacă are probleme și nu se poate integra sa fie mutat intr-o clasa cu copii cu nevoi speciale . Nu are de ce sa sufere o clasa de copiii din cauza unui copil.
Nu este un caz izolat sint multi în aceasi situație.Si eu am un băiat care tot asa a fost marginalizat de către învățătoare și ceilalți copii din clasa.Si a trebuit sa îl duc la alte scoli unde copii aveau afecțiuni mai grave decât ale lui.Pina la urma a fost mai bine pentru ca ar fi avut mai mult de suferit în acel colectiv.Educatia la noi la romani este sa se râdă de cei bolnavi….
Daca si in Italia i-ar trimite acasa la invatamant la domiciliu s-ar goli scolile. Sunt cate 3-4 in clasa asa iar la liceu pot fi si 15 inter-orbitale clasa cu ADHD…. Cadrele didactice trebuie sa se pregateasca si in Romania pt un numar in crestere de cazuri iar acesti copii au nevoie de un educator de suport la scoala si unul acasa. Eu lucrez cu astfel de cazuri si in scoli/licee si acasa. Unii stiu mai multa matematica decat altii sanatosi.
O resetare buna cu cureaua și dar voie la profesori sa îl tragă de urechi când întrece măsura aia trebuie. In ziua de azi cu prostiile lor nu mai ai voie nici sa ii superi pe copii. O prostie uriașă. Tocmai de asta majoritatea nu mai au respect și cei 7 ani de acasă.