Teodora Trișcă are 33 de ani și este profesoară de engleză în comuna Lechința. Aceasta face cu copiii din două comune ateliere de poezie, iar în vacanță organizează școli de vară cu teatru, dans și scriere dramatică.
Școala9.ro prezintă povestea Teodorei Trișcă, o profesoară de engleză de 33 de ani, care face zilnic naveta la școala din Lechința, din Susenii Bârgăului. Aceasta a predat în prima fază la școala din Teaca, unde a rămas impresionată de dotările școlii de la sat.
„Am găsit niște școli foarte bine echipate cu table smart, videoproiector cu touchscreen, cu biblioteci, arătau foarte bine. În Cluj, în nicio școală nu am avut parte de așa ceva ca în școala din Teaca. (…) Nu mă gândeam că în sat o să găsesc copii interesați de tot ce fac eu, de ce zic eu, de orele de engleză. Veneau cu temele făcute toți, îmi cereau și lucruri în plus. Mergeam în clasă, îmi făceam lecția în PowerPoint, erau atenți, mă întrebau, făceau și ei prezentări. Am fost surprinsă foarte plăcut”, spune Teodora pentru școala9.ro.
Primul proiect care a luat naștere la Teaca a fost atelierul de poezie și scriere creativă, care s-a desfășurat online. 6 elevi au participat constant la cursuri, iar în final a luat naștere cartea „6 friends”.
În vacanță a organizat o școală de vară, cu teatru, dans și scriere dramatică. După un an, Teodora s-a mutat la școala din Lechința și face zilnic naveta, 120 de kilometri dus-întors, de la Susenii Bârgăului la Lechința.
La atelierul de poezie participă elevi din două comune
Deși situația copiilor din Lechința era dificilă, cu părinți plecați în străinătate și lăsați în grija bunicilor și a mătușilor, Teodora a continuat cu atelierul de poezie. Acesta s-a desfășurat online, astfel că au putut lua parte și foștii săi elevi din Teaca, dar și față în față. Vrea să continue și școala de vară cu care a început la Teaca.
„Pentru mine asta a fost satisfacția, să văd că niște copii au rămas cu niște lucruri și că transformarea era destul de vizibilă. Acești copii nu au acces la multe activități. Au fost activități ca să le dezvolte inteligența emoțională. La unele materii nu ai cum (să o dezvolți) sau foarte puțin, pentru că nu e în natura materiei. (…) Mi se pare că ar fi important să existe loc și pentru materiile care să-i stimuleze, care să-i atingă sufletește. Asta se întâmplă când faci un atelier de teatru, ei erau acolo într-o continuă stare de euforie, tristețe, frustrare, dar aveau cadrul să-și exprime emoțiile, să le ventileze”, spune profesoara.
Foto: școala9.ro