„Am trăit zilele acestea cea mai mare dezamăgire pe care puteam s-o trăiesc ca profesor și ca inspector școlar general. Nu mi-a venit să cred că la nivelul unei unități de învățământ poate exista atâta ură, înverșunare și conflict între cadrele didactice”, a mărturisit cu amărăciune șeful ISJ BN.
Prof. Aurelia Dan, inspectorul școlar general, s-a referit zilele trecute la „cea mai mare dezamăgire”, resimțită în aceste zile, în care s-au ales membrii consiliului profesoral în comisiile pentru proba de interviu.
„Cred că a fost ocazia care a oferit cea mai spectaculoasă imagine a realității din sistem.
Suntem o categorie profesională dezbinată.
Singuri, dezbinați și fără o minimă capacitate de a ne tolera unii pe alții. De a fi autentici. De a ne spune unii altora ce ne deranjează și după aceea – de a fi solidari în alegerea unor servicii educaționale pentru elevii noștri.
În aceste lupte interne – îmi permit să vă întreb, stimați colegi – unde sunt copiii? Unde sunt elevii pe care îi invocăm tot la a doua frază? Că ne pasă, că elevul contează, că școala este incluzivă, că promovăm toleranța și comunicarea eficientă…
Veniți săptămâna viitoare la concursul pentru directori cu toate aceste deziderate. Sunt convinsă că vom întâlni această viziune în toate ofertele manageriale pe care le vom auzi în comisiile pentru interviu.
Foarte bine. Asta ne și dorim. Să aveți în vedere aceste lucruri. Și apoi să nu uitați ce ați promis.
Iar aceste valori cu care vă prezentați în fața comisiei de interviu – să le și aplicați. Cu riscul de a fi nepopulari.
Pentru că nu puteți fi populari, într-o funcție de conducere.
Dacă mai aveți această iluzie, vă repet: nu veți fi populari. Vreți să fiți populari ? Vă recomand sindicatul. Un director nu are cum să fie popular atâta timp cât este responsabil pentru activitatea educațională și deciziile care se iau la nivelul școlii”, a mai spus Aurelia Dan.
Inspectorul școlar general le-a mai transmis candidaților la concursul de directori să fie corecți și să influențeze în bine cât mai mult oameni din jur.
„Fiți un model pentru elevi, pentru părinți și comunitate.
Dacă colegii noștri nu au încă suficiente abilități de acceptare, de negociere sau toleranță – este problema lor. Dar dumneavoastră, ca directori, fiți fermi și asumați-vă cu demnitate acest rol. Vă recomand cu toată colegialitatea: construiți o ofertă fezabilă și realistă”, a mai spus inspectorul școlar general.
Vor exista patru centre de desfășurare a probei de interviu în concursul pentru directori / directori adjuncți.
Două centre au fost amenajate la sediul Inspectoratului Școlar Bistrița-Năsăud, una la Infoel și una la Liceul „Corneliu Baba”.
Candidații vor avea de formulat răspunsuri și la situații problemă. Între altele, aceștia sunt invitați să ofere exemple de intervenție în cazul amplificării cazurilor de violență în spațiul școlar. Alte situații problemă se referă la incluziunea copiilor cu CES, la gestionarea absențelor nemotivate sau la implicarea școlii în proiecte europene. O altă provocare la care candidații sunt invitați să ofere soluții este și cea referitoare la diferența semnificativă între mediile generale ale elevilor și rezultatele lor la evaluările naționale.
Lista completă a posibilelor întrebări la proba de interviu – AICI.
Cine trage sfori în școli?
Cine trage și se ceartă?
Bistriță, bătrână poartă
Asediată de mongoli!
Șobolani, guzi ori soboli
Ar dori ca să fii spartă?
Bistriță, bătrână poartă
Asediată de mongoli!
Pândiți de moderne boli,
Ne croim iar altă soartă?
Bistriță, bătrână poartă
Asediată de mongoli!
Aveți mare dreptate! Prea multă ură,dezbinare și asta din cauza celor care nu știu să pună piciorul în prag și să se consulte pentru a putea lua decizii bune să nu afecteze pe nimeni.
Ura și dezbinare perpetuata și de isj uri care vin în scoli nu sa sprijine și sa îndrume, ci mai degrabă sa denigreze și sa înjoseasca profesorii, sa caute nod în papura. Pestele de la cap se impute! Atâta timp cât politica nu este scoasa din scoli și concursurile pt ocuparea posturilor nu sunt asa cum ar trebui sa fie, nici nu are rost sa va mai mire ceva. Nici eu nu am crezut ca doua reprezenta isj pot veni într o scoala după jumătate de an de online , când fiecare profesor s a descurcat cum a putut, când elevii nu aveau tablete ,sa vina și sa injoseasca și sa umilească când li s a spus ca e haos în învățământ! Ele nu au auzit asa ceva..cică. Adică e haos in toată lumea și ele visau ca singura problema e ca profesorul nu își verifica și cearta colegii pt nepurtarea măștii unor elevii. Mai nou trebuie sa fim și gardieni și medici și profesori și normali la cap și cu stare de bine….ce sa zic….visați în continuare
Așa e, când ești pus acolo politic știi doar să cauți nod și să bagi, nasol….
Poate cei numiți în funcții nu ar mai fi asa de urâți de colegi și poate nu ar mai fi atâta înverșunare între colegi dacă toți am fi corecți! Și pt. asta ar trebui ca și dvs , de la isj sa verificați de exemplu cum se fac orarele profesorilor. Aici e cea mai mare discriminare! Știam ca legea da zi libera doar liderului de sindicat și directorului educativ! Ia va rog frumos sa verificați și sa constatați cum.intr o anumita scoala, au zi libera vreo 7,8 profesori ,deși noua conducere a specificat clar la început de an ca doar cei menționați mai sus, care au drept legal, vor primi aceasta zi! Tot politic și preferențial au zi libera unii profesori ca să și poată desfășura afacerile , în timp ce alții fac naveta și stau în scoala de dimineata pana seara la ora 19 deoarece se lucrează în schimburi și după 19 ies frumușel în strada, noaptea la ia ma nene! Rușine!!!! Păcat ca s a ajuns aici, păcat ca nu verificați și aceste aspecte, sar va mirați ca e ura între profesori! Cum sa nu fie când unul, doi sau trei profesori( aceeași in fiecare an) au zi libera, iar alții niciodată!