Șoferii sunt o resursă fără de care am suporta o mare parte a datoriilor externe la nivel național. Aceștia au ajuns să fie mai râvniți decât IT-iștii.
În momentul acesta, în județul Bistrița-Năsăud sunt în jur de 50 de locuri de muncă disponibile pentru șoferi în segmentul de servicii auto și curierat și aproximativ 20 locuri de muncă pentru șoferi pe rute externe.
Deși viitorul se vrea a fi cât mai digitalizat, una din problemele existente ale Europei în general este lipsa șoferilor. Pentru economie, șoferii, tiriștii sau camionagii sunt o resursă mult mai importantă decât ne imaginăm. Aceștia acoperă fără să realizeze un cuantum considerabil al deficitului în creștere al balanței de plăți, unde importurile au explodat din 2020 până acum.
Anul trecut, deși majoritatea granițelor s-au închis datorită pandemiei, cele 757 de firme de transporturi active în județul Bistrița-Năsăud, au rulat afaceri cumulate de 862.7 milioane de lei. Această sumă reprezintă 6.84% din cifra de afaceri a întregului județ.
După prima jumatate a anului 2021, la nivel național, serviciile de transport ne-au adus încasări externe de 4.2 miliarde de euro. După scăderea datoriilor, rămâne un plus de 2.4 milioane euro.
Impactul pandemiei se vede, mai ales, în statistici. Potrivit UNTRR, veniturile transportatorilor au scăzut cu 40% în perioada pandemiei, iar numărul contractelor noi s-a diminuat chiar cu până la 90% în anumite cazuri.
De asemenea, conform estimărilor unui raport realizat de Transport Intelligence (TI), transportul rutier de marfă din Europa a scăzut cu 6% în 2020. Cu toate acestea, cei de la TI preconizează că industria transporturilor va crește în medie cu peste 3% pe an, în următorii trei ani, valoarea pieței ajungând la 378,1 miliarde de Euro la finalul lui 2024.
Poi degeaba au soferii permis de conducere auto profesionisti, ca peste tot, nu pot fi angajati daca n-au si ” atestat profesional de conducator auto ” … si care se obtine dupa efectuarea unui curs… pe banii lor… si care nu-i porea ieftin . Ma, parca au inebunit toti… Multi soferi pensionari s-ar duce sa continue aceasta ” meserie ” si sa poata cumula pensia cu salariul la privat , dar toti sunt conditionati de aceste cursuri… in conditiile in care drumurile sunt inguste si foarte aglomerate… , gabaritele masinilor sunt tot mai mari… , locuri de parcare ” iok ” … pretentiile patronilor sunt la fel de mari si la fel de prost platite … politele de asigurari enorme… si uite asa… incet… incet… ” sferii de camioane ” or fi ” moneda de schimb ” in locul BITOKOINULUI ala… ! MUUULTE INCA ALTE MESERII VOR DISPARE DIN CAUZA UNUI STAT CU IDEI TAMPITE !
Cu cât vor circula mai multe camioane cu atât va crește poluarea, deci încălzirea planete. O linie de tren de mare viteză Lisabona – Paris- Viena- București- Atena ar conduce la reducerea emisiilor poluante la jumătate