De astăzi se pot depune dosarele în concursul pentru directori în învățământul preuniversitar. „ Îi provoc pe colegii mei care știu că au abilități de lider în comunitățile lor…! Îi provoc să iasă din zona lor de confort, să se pregătească și să-și asume această funcție. Și cel mai bun să câștige.”
Sunt posturi vacante în 11 licee și 6 școli gimnaziale din Bistrița. Alte 9 grădinițe din oraș au posturi libere de directori, în intreg județul fiind vorba de 110 posturi disponibile pentru funcția de directori și / sau directori adjuncți.
Toate informațiile legate de concursul pentru directori sau director adjunct sunt afișate încă de ieri pe site-ul Inspectoratului Școlar Bistrița-Năsăud, dar și la sediul instituției.
„Cadrele didactice interesate se pot înscrie de astăzi și până în 26 septembrie pe platforma online pusă la dispoziție de Ministerul Educației. Vor beneficia și de suport din partea noastră, dacă este cazul”, a explicat șeful ISJ Bistrița-Năsăud, prof. dr. Aurelia Dan.
În 15 octombrie cadrele didactice care își doresc o asemenea funcție vor susține proba scrisă din bibliografia care poate fi consultată AICI.
„Nu pot să încalc regulile și principiile după care funcționez ca om. Un concurs public și deschis tuturor mă voi strădui să îl fac accesibil tuturor. Nu pot să impun restricții, nici nu am această calitate”, a mai spus prof. dr Aurelia Dan.
Invitată în studioul Bistrițeanul Live, prof Aurelia Dan a subliniat că va fi vorba de un concurs transparent în care orice profesor titular își poate încerca șansa.
Toate probele se vor desfășura în conformitate cu metodologia de concurs, sub supraveghere audio-video.
„Susțin un concurs corect și pe bune. Îi provoc pe colegii mei care își doresc funcția de director, care știu că au abilități de manager și lider în comunitățile lor…! Îi provoc să iasă din zona lor de confort, să se pregătească și să-și asume această funcție. Și cel mai bun să câștige.
În anul în care am terminat facultatea, m-am prezentat la concurs pentru postul de profesor la Școala Gimnazială „Lucian Blaga”. Am fost asaltată de tot felul de avertismente – Nu are rost să te prezinți, e aranjat concursul , postul e pus deoparte pentru X sau Y – mi s-a spus din toate părțile.
În naivitatea mea de absolvent, m-am prezentat totuși la concurs. Am crezut în mine și în ce știu și ce pot să fac. Am tot respectul pentru directorii de atunci care au girat un concurs pe bune. Același lucru l-am constat și când am dat concursul pentru inspector. M-am pregătit, mi-am asumat o strategie, am participat la un concurs organizat corect. N-am simțit nicio presiune sau „directivă” – povestea prof. dr Aurelia Dan pentru Bistrițeanul.ro.
Condițiile care trebuie îndeplinite pentru înscrierea dosarelor sunt descrise pe larg AICI.
Calendarul concursului pentru directori:
- 15 – 26 septembrie: Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată.
- 27 – 29 septembrie: Evaluarea dosarelor de înscriere.
- 30 septembrie: Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.
- 1 octombrie: Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică.
- 4 – 6 octombrie: Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere.
- 7 octombrie: Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.
- 8 octombrie: Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise.
- 13 octombrie: Repartizarea candidaților pe centre
- 15 octombrie: Desfășurarea probei scrise
- 15 octombrie: Afișarea rezultatelor la proba scrisă
- 15 – 17 octombrie: Depunerea contestațiilor la proba scrisă
- 18 – 20 octombrie: Soluționarea contestațiilor la proba scrisă
- 20 octombrie: Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă
- 21 – 27 octombrie: Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, in funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n).
- 28 – 29 octombrie: Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților.
- 1 – 10 noiembrie: Constituirea comisiilor pentru proba de interviu
- 12 noiembrie: Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor
- 15 noiembrie – 8 decembrie: Desfășurarea probei de interviu
- 16 noiembrie – 10 decembrie: Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu
- 13 decembrie: Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.
- 17 decembrie: Validarea rezultatelor finale
- 20 – 22 decembrie: Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).