S-a făcut mare vâlvă în urma cazului de la Caracal. Cei mai blamați au fost cei de la Serviciul de Telecomunicații Speciale. La Bistrița, în prima jumătate a anului, zeci de persoane au fost găsite în urma localizării telefoanelor acestora de către STS BN.
Cazul Alexandrei Măceșanu, adolescenta de doar 15 ani din Caracal, județul Olt, dată dispărută pe 24 iulie a declanșat un scandal uriaș în centrul căruia se află Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
Mai concret, în momentul în care Alexandra a apelat la numărul de urgență 112 pentru a anunța că a fost răpită, instituția nu a reușit să furnizeze locația exactă, inducându-i astfel în eroare pe anchetatori.
După acest incident, un reprezentant STS BN a explicat, în cadrul unei conferințe, despre modul în care funcționează sistemul de localizare Acesta a subliniat faptul că localizarea e dată de operatorul de telefonie mobilă, iar precizia este dată de densitatea antenelor amplasate în acea rază.
Acesta a sugerat ca toți românii să-și instaleze aplicația 112, care ajută la o localizare mai rapidă a locației apelantului. Reprezentantul STS BN a adăugat că şi la noi în judeţ a fost nevoie de localizare a unor persoane care nu ştiau unde se află.
În prima jumătate a anului 2019 au fost zeci de astfel de cazuri.
„În perioada 01.01 – 01.07.2019, la Serviciul de urgență 112 din județul Bistrița-Năsăud s-au înregistrat 51 de apeluri încadrate în indexul «persoane dispărute/găsite». Pentru fiecare dintre aceste apeluri, informațiile de localizare (Cell ID/Sector ID) au fost recepționate. Cazurile prezentate au fost transferate către dispeceratele agențiilor specializate de intervenție pentru soluționare, respectiv către Poliție.”, au declarat pentru Bistrițeanul.ro, reprezentanții Serviciului de Telecomunicații Speciale România.