Acum aveți posibilitatea de a verifica dacă sunteți asigurat și aveți card de sănătate emis. CNAS vă explică ce trebuie să faceți pentru a verifica. Plus pașii pe care trebuie să-i urmați în funcție de situația în care vă încadrați.
Nu sunteți siguri că sunteți asigurați la Sănătate? Nu ați primit cardul de sănătate? Vă puteți verifica situația în doi timpi și trei mișcări. Totul e la un click distanță!
Cum verifici:
Primul pas e să intri pe site-ul Casei de Asigurări de Sănătate de care aparții. Sau se poate și pe site-ul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.
Apoi, va trebui să intrați în aplicația „Verificare Asigurat”, în partea dreaptă a paginii de pornire.
Introduceți CNP-ul vostru în rubrica în care vă solicită aplicația, iar apoi un cod numeric de siguranță, care vă este afișat.
„NU ESTE NEVOIE să introduceți și codul CID! Acesta va fi generat automat de aplicație, în baza CNP-ului!”, explică cei de la CNAS.
Ultimul pas – Dați clic pe butonul „Verificare”, afișat de aplicație pe ecran!
CE trebuie să faceți, în funcție de REZULTAT:
În urma introducerii CNP-ului și a verificării, se pot afișa TREI rezultate.
- Persoana selectată este asigurată. Persoana selectată are card emis
„În această situație înseamnă că figurați asigurat în sistemul public de sănătate și că v-a fost tipărit și emis cardul național de sănătate. Dacă NU AȚI PRIMIT acasă cardul de sănătate, trebuie să vă prezentați cu un act de identitate la CAS de care aparțineți. Este posibil ca Poșta Română să fi returnat cardul de sănătate la CAS, dacă nu v-a găsit la adresa declarată, să îl poată livra. Îl veți putea ridica de la CAS unde sunteți înregistrat ca asigurat”, anunță reprezentanții CNAS.
2. Persoana selectată este asigurată. Persoana selectată nu are card emis
„În această situație înseamnă că figurați asigurat în sistemul public de sănătate, dar NU vi s-a tipărit și emis cardul de sănătate! NU aveți nimic de făcut. Veți putea beneficia de servicii medicale fără să prezentați cardul de sănătate. Furnizorii de servicii medicale vor putea vedea în sistemul informatic că nu aveți card de sănătate și,ca urmare, nu au nevoie de acesta pentru a valida serviciile medicale pe care vi le acordă”, asigură cei de la CNAS.
3. Persoana selectată nu este asigurată
„În această situație înseamnă că nu sunteți înregistrat în sistemul informatic ca asigurat în sistemul de asigurări de sănătate public și, chiar dacă AVEȚI CARD DE SĂNĂTATE EMIS, nu beneficiați de pachetul de servicii medicale de bază finanțat din Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate‼️ Dacă însă știți că ar trebui să fiți asigurat, trebuie să vă prezentați la CAS de care apartineți, cu un act de identitate și CU DOCUMENTE DOVEDITOARE că sunteți în drept să fiți asigurat”, anunță cei de la CAS BN.