0.4 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

Verde pentru centura Becleanului! INEDIT: Proiectantul si constructorul sunt bistrițeni

 Varianta ocolitoare a orașului Beclean este cel mai important proiect care se va derula în perioada următoare în Bistrița Năsăud. Un proiect local, am putea spune. La elaborarea lui dar și la execuție au lucrat și îl vor pune în practică, oameni din Bistrița-Năsăud.

Astăzi a avut loc ceremonia de semnare a contractului de proiectare și execuție pentru  ”Varianta de ocolire a orașului Beclean”.  De la un capăt la altul, proiectul a implicat foarte mulți oameni cu origini sau chiar locuitori ai orașului Beclean.

De la consilieri și până la firma de proiectare, toți au avut o singură motivație: să vadă proiectul finanțat.

Noi , cei din Primăria Orașului Beclean, simțim azi o mare bucurie că am ajuns la acest moment datorită tuturor celor care astăzi sunt în sală. (…) Primul mulțumesc îl voi transmite unei personalități locale. Fiu al orașului Beclean d-l Rus Ioan,în anul 2015, ne-a introdus în Masterplanul de Transport. Dacă nu eram în această strategie, astăzi nu puteam discuta despre acest subiect. În 2017 am avut șansa să vină o echipă de experți, condusă de dl. Marcel Boloș și să primesc primul ”curaj”, pentru că era foarte posibil să avem finanțare europeană pentru finanțarea acestui obiectiv.

Asta m-a motivat pe mine, pe consilierii locali și pe angajații primăriei. Am început să adunăm act cu act și demers cu demers pentru realizarea acestui proiect. Prin 2018, am avut șansa să întâlnesc un om dedicat care m-a motivat să cred în finanțarea proiectului. Este vorba despre doamna Cristina Amărăzeanu.

I-am avut alături pe directorul OCPI, Emil Iliaș Mănășturean și pe directorul APM Bistrița-Năsăud, Sever Ioan Roman. Beclenarii mi-au dat șansa unui al șaselea mandat pentru a putea să duc mai departe aceste proiecte. Tuturor le mulțumesc.  Mulțumesc celor care trec prin Beclean pentru că au subliniat de fiecare dată necesitatea unui astfel de drum.”, a afirmat primarul Nicolae Moldovan.

Compania câștigătoare a licitației pentru construirea variantei ocolitoare a orașului Beclean este CML Bistrița. Proiectul a fost întocmit de o altă firmă din județ – DP Proiect. Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan a subliniat importanța implicării firmelor locale în implementarea acestui proiect.

Pentru că aici au fost un om și o echipă care și-au asumat lucruri, astăzi avem bucuria să fim martori cu toții la scrierea acestei file de istorie privind prima centură ocolitoare în județul Bistrița-Năsăud, primul proiect depus după Ordonanța 101. De astăzi încolo, lucrurile au intrat în linie dreaptă. De aici nu le mai poate încurca nimeni. Mă bucur foarte mult că cea care va implementa proiectul este o companie din Bistrița-Năsăud.

Suntem cu toții cunoscători ai experiențelor cu companiile din afara județului. Oamenii ăștia care trăiesc aici mai pun și un pic de suflet în tot ceea ce fac. Și îi găsești aici când ai nevoie de ei. Fiind un constructor din Bistrița-Năsăud, sunt convins că va depune toate eforturile necesare pentru ca timpul de 24 de luni să fie scurtat și centura vitală pentru beclenari, dar și pentru cei aflați în tranzit, să ne ajute să scurtăm puțin din timpul de deplasare și din costuri,” a afirmat președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan.

La ceremonie au fost prezenți directorul general ADR Nord-Vest, Marcel Ioan Boloș, alături de șeful departamentului Obținere Finanțări CNAIR, Cristina Amărăzeanu, care au subliniat dedicarea cu care s-a lucrat la acest proiect.

Orașul Beclean este un oraș model în ce înseamnă atragerea de fonduri europene. Eu sper ca, prin implementarea priectelor pe care le avem contractate, să devină primul oraș din România care s-a modernizat integral pe fonduri europene. Este un prilej de bucurie să mă aflu la Beclean și în județul Bistrița-Năsăud, fruntaș în atragerea de fonduri europene. Vin cu satisfacția unor proiecte care aici prind contur de la zi la zi. De câte ori am ocazia, spun că primul județ care va moderniza infrastructura rutieră pe fonduri europene va fi județul Bistrița Năsăud. Astăzi peste 95 la sută din infrastructura rutieră s-a făcut prin atragere de fonduri europene.

Este un exemplu la nivel național și ne-am dori ca fiecare dintre județele României să urmeze acest model. Dl președinte a știut să mobilizeze resursele umane în scopul întocmirii de proiecte care să obțină finanțare europeană. Este emoționant. Am urmărit să sprijin autoritățile locale și am avut încredere că, autoritățile locale și județene vor pune umărul pentru atragerea de fonduri europene și să sprijine proiectele de infrastructură care le vor aduce dezvoltarea.”, a afirmat directorul ADR Nord-Vest, Marcel Boloș.

Atuu-rile primarului Nicolae Moldovan de la idee până la faza de semnare a contractului de execuție, au fost puse în evidență de lșeful Departamentului Obținere Finanțări din cadrul CNAIR:

”S-a vorbit despre curaj, eu voi vorbi despre determinare. S-a vorbit despre rezultate, eu voi corbi despre om și de oameni. Cu ceva timp în urmă am vorbit cu dl Moldovan care a venit cu o idee care era deja cuprinsă în Masterplanul general de Transport, un domeniu cheie în dezvoltarea regiunilor României. Vorbesc despre un om care a avut curaj, răbdare, tenacitate și determinarea de a asculta. A fost o decizie de asumare să își dezvolte un studiu de fezabilitate ( din buget local) și a crezut în ceea ce va urma. I s-a explicat pas cu pas ce va urma, dar a avut și răbdarea de a analiza și a pune în practică orice sfat i-a fost dat.

Am văzut un om care cunoaște proiectul, un om care interacționează cu alți oameni, care a stabilit punți de comunicare cu toate instutițiile care trebuia să îi elibereze avizele necesare, mediu și cadastru. Am întâlnit un om care are o extraordinară capacitate de a pătrunde în domeniul tehnic. Și am ajuns aici: Avem un proiect pilot, prin simplul fapt că s-a autosusținut. Un stil de trafic, un element cheie în obținerea de finanțare europeană, poate demonstra oricând sustenabilitatea acestui proiect. Am văzut și noi astăzi, într-o zi neanticipat de aglomerată care ar fi beneficiile unei astfel de variante de ocolire.”, a precizat Cristina Amărăzeanu, șef Departament Obținere Finanțări CNAIR.

ARTICOLE SIMILARE

1 COMENTARIU

  1. Dacă va fi realizat doar un drum tip pasarela de la Viișoara, atunci se face prea mult tam-tam. Dacă se va realiza o șosea cu 4 benzi , pistă pentru biciclete și trotuar pentru pietoni atunci merită felicitări toți cei implicați.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...