CNAIR a lansat o consultare publică cu scopul stabilirii variantelor de traseu pentru drumul de mare viteză Dej – Bistrița, anunță președintele CJ BN, Emil Radu Moldovan. Unde poate fi completat chestionarul:
„𝐒𝐓𝐀𝐑𝐓 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐮𝐥𝐭𝐚̆𝐫𝐢𝐢 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜𝐞 lansate de CNAIR, cu scopul 𝐬𝐭𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐫𝐢𝐢 𝐯𝐚𝐫𝐢𝐚𝐧𝐭𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐭𝐫𝐚𝐬𝐞𝐮 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐦𝐚𝐫𝐞 𝐕𝐢𝐭𝐞𝐳𝐚 „𝐃𝐞𝐣 – 𝐁𝐢𝐬𝐭𝐫𝐢𝐭̦𝐚”.
Acest proiect, denumit 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐍𝐨𝐫𝐝𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐁𝐚𝐢𝐚 – 𝐌𝐚𝐫𝐞 – 𝐃𝐞𝐣 -𝐁𝐢𝐬𝐭𝐫𝐢𝐭̦𝐚, cuprinde și 𝐂𝐞𝐧𝐭𝐮𝐫𝐚 𝐁𝐢𝐬𝐭𝐫𝐢𝐭̦𝐞𝐢. Proiect prin care se va realiza cel mai important lucru, 𝐝𝐞𝐜𝐨𝐧𝐠𝐞𝐬𝐭𝐢𝐨𝐧𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐭𝐫𝐚𝐟𝐢𝐜𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐫𝐮𝐭𝐢𝐞𝐫 𝐝𝐢𝐧 𝐌𝐮𝐧𝐢𝐜𝐢𝐩𝐢𝐮𝐥 𝐁𝐢𝐬𝐭𝐫𝐢𝐭̦𝐚„, spune președintele CJ BN, Emil Radu Moldovan.
Chestionarul poate fi completat AICI.
„Dorim să știm ce părere ai cu privire la propunerile de traseu și te rugăm să ne transmiți comentariile/propunerile tale până duminică 22 octombrie 2023, ora 23:59. Spune-ne ideile și comentariile tale completând acest formular de feedback online.
Feedback-ul tău este important pentru noi și va fi luat în calcul la alegerea variantei finale de traseu pentru drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița, Lot 2 Dej – Bistrița„, se precizează în partea introductivă a chestionarului.
Alternativele de traseu propuse pot fi consultate AICI.
Evident că traseul Roşu este cel mai bun fiindcă este cel mai scurt, cel mai rapid, cel mai ieftin şi scoate traficul de tranzit din mijlocul Bistriței.
De la bun început, cel mai bun traseu pentru lotul 2 Dej-Bistrița al drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava este cel reprezentat de varianta ROSIE (V1), care include varianta de ocolire a orasului Bistrița pe la Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile cu un nod rutier la iesirea spre Rusu Bârgăului. Termenul „drum de mare viteză” se referă atât la autostrăzi cât si la drumuri expres.
Lotul 3 Bistrița – Vatra Dornei va fi în regim de autostradă, de unde s-ar putea intelege că lotul 2 Dej-Bistrița, va fi drum expres.
Prin definitie, notiunea de „drum expres” numit si drum rapid se referă la drumuri naţionale rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor care nu deservesc proprietăţi riverane şi care au două sensuri de circulaţie cu cel puţin două benzi pe sens, separate de un spaţiu median, şi nu intersectează la nivel nicio altă cale de comunicaţie, iar intrarea şi ieşirea autovehiculelor este permisă numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate. Aceste drumuri sunt construite în zonele unde normele de autostradă nu pot fi indeplinite.
Drumul expres este o cale de transport rutier destinată exclusiv pentru vehicule a căror viteză maximă depăseste 50 km/oră, iar oprirea si stationarea pe partea carosabilă sunt interzise. Organizarea de santier si lucrările de constructii pentru drumurile expres sunt mai putin costisitoare decat pentru autostrăzi. In plus, spre deosebire de autostrăzi, pe drumurile expres sunt permise încrucisări la nivel cu alte drumuri de circulatie. Reglementarea traficului la astfel de intersectii se va face prin semaforizare sau prin amenajarea de sensuri giratorii.
Diferentele dintre autostrăzi si drumuri expres sunt minore. Important este să se facă.
Votez verde
Mda….deci urmatoarele mandate fezabilitate ,autorizatiii , ?
Hai ca.i buna….dati de mancare la popor cu consultarea publica…..vorbim banane.
Cum ar fi sa vb mai putin sa lucram mai muult. 20 % vorbit 80% practica.
Si mai apoi va votam….NU INAINTE…
O ZI BUNA