Consiliul Local al municipiului Bistrița se pregătește să își dea acordul pentru un proiect de aproape 10 milioane de euro. Este vorba despre un pasaj subteran, care vine să lege străzile Gării de Tărpiului și să înlocuiască mai grandioasa autogară suspendată propusă și chiar finanțată de fostul primar Ovidiu Crețu.
Consilierii locali își vor da acordul astăzi pentru includerea proiectului pasaj subteran pe lista de finanțare Anghel Saligny. Pasajul subteran vine practic să înlocuiască autogara suspendată propusă și chiar finanțată de fostul primar Ovidiu Crețu. Ioan Turc a anunțat acum câteva luni că renunță la acest proiect, chiar dacă asta înseamnă pierderea finanțării europene.
Tronsonul are o lungime de 850 de metri și leagă străzile Gării de Tărpiului. Suma de care ar avea nevoie proiectul pentru materializare este de 43.115.879,34 de lei. Din întreaga sumă, 41,8 milioane de lei ar proveni din bugetul de stat, prin programul Anghel Saligny, iar 1,3 milioane de lei din bugetul local.
În cadrul proiectului se propune realizarea unui pasaj subteran pe sub calea ferată care să lege cele două zone ale orașului, separate de structura feroviară, respectiv zona de SV strada Gării, strada Rodnei, Aleea Trandafirilor și zona de NE strada Tărpiului, strada Industriei.
„Prin realizarea acestui pasaj, se va asigura o legatura directă și facilă pentru circulația rutieră, între partea de NE și partea SV a orașului și o legătură cu toate ieșirile din oraș și cu principalele artere ale orașului”, se arată în proiectul de hotărâre ce se va afla astăzi pe masa consilierilor locali.
Pasajul subteran înlocuiește autogara suspendată a lui Crețu
Ovidiu Crețu, fostul primar al Bistriței, a avut un proiect asemănător, însă mult mai scump și… suspendat. Proiectul avea deja finanțare din fonduri europene, iar Ioan Turc, actualul primar, a renunțat la proiect.
Platforma intermodală se prevedea a se realiza suprateran, fiind amplasată deasupra căii ferate. Pe platformă a fost prevăzută continuitatea drumului peste calea ferată, stație de autobuz pentru sensul de mers dinspre strada Gării și spațiul destinat centrului intermodal.
Platforma urma să aibă suprafață de 3.395 de metri pătrați. Platforma intermodală aflată la circa 10 metri deasupra solului era prevăzută cu scări de acces și evacuare, precum și cu două ascensoare pentru persoane.
prostul nu e prost daca e doar prost…trebuie sa fie si ipocrit!
cacam asa se joaca si copii cand stau pe veceu!
EU CRED CA DACA CRETU NU FACEA PARTIA DE SKI O FACEA TURCU….CU OCHII INCHISI!
Faceți, domnilor, o trecere la nivel, simplă, nu vedeți că trec două pârțuri de trenuri pe zi spre Bârgău și fac manevre trei locomotive și nu mai aruncați banii ca-n Arabia Saudită pe „perle” arhitecturale. Nu sunteți în stare să semaforizați trecerea de pe Slavici – este ca-n câmp în Australia. Pasajul o să fie plin de rahați în câteva luni și va trebui angajată o societate pentru curățenie și pază anti-grafitiști. Scoateți Bistrița din noroaie mai întâi, că aia se vede și din avion și pe urmă desenați caii verzi pe pereți. Felicitări pentru micile si puținele realizări în interesul cetățenilor!
😩😩 banii astia se pot fura mai usor, evident – decat aia din proiecte europene. Sa nu credeti ca pe astia chiar ii intereseaza sa imbunatateasca ceva cu adevarat