Primarul Bistriței a explicat ieri motivele pentru care s-a renunțat la Centrul Intermodal. ”Banii europeni nu pot fi folosiți împotriva intereselor orașului!” a declarat acesta.
În cadrul unei conferințe de presă la Primăria Bistrița, antemergătoare ședinței extraordinare de Consiliu Local, primarul a explicat DE CE vrea să renunțe la Centrul Intermodal.
”Sunt încredințat că a fost alegerea corectă. Argumentul BANILOR EUROPENI nu poate fi folosit împotriva intereselor orașului” a subliniat Ioan Turc.
Argumentele care ar sta la baza acestei decizii sunt:
- Disconfortul major
- Poluare fonică și a aerului pe străzile Gării și Tărpiului
- Cei ce locuiesc în blocul Dallas și pe strada Tărpiului ar urma să intre într-un vacarm continuu
- Cheltuielile neeligibile sunt undeva la 40 la sută! Practic, de la DOUĂ milioane de euro cofinanțare s-a ajuns la PATRU milioane de euro. Plus că s-a scumpit forța de muncă în domeniul construcțiilor, deci sunt alte cheltuieli în plus. Și toate cheltuielile în plus vin din buzunarul cetățenilor
- Există un risc major de neîncadrare în termenul limită de finalizare al lucrărilor, care ar fi pe 31.12.2023. Ce s-ar face după această dată ar trebui plătit de cetățeni
- Valoarea proprietăților caselor de pe Tărpiului și a apartamentelor din blocul Dallas s-ar prăbuși
Turc a explicat că un medic interesat să cumpere o casă pe Tărpiului i-a cerut să-l asigure că NU se mai face intermodalul ca să știe dacă bate palma cu vânzătorul.
”Ca oamenii să înțeleagă: toate autobuzele, autocarele din județ și cele de tranzit pentru transportul interjudețean ar urma să ajungă pe o pasarelă, la cucurigu. Imaginați-vă la 5-6 dimineața, iarna, motoare ambalate, zgomot, poluare. Strada Gării ar urma să-și diminueze foarte mult suprafața prin montarea picioarelor pasarelei. Pe strada Tărpiului, multe case ar rămâne sub pasarelă” a mai declarat primarul Bistriței.
NU se renunță la ideea de a lega strada Gării de Tărpiului
Ioan Turc a explicat că se analizează alte posibilități de legare a celor două străzi.
”Nu renunțăm la ideea unei legături între strada Gării și Tărpiului. Dar trebuie gândită ca să răspundă nevoilor cetățenilor. Cea mai bună soluție ar fi cea subterană. Dacă comuniștii au reușit să facă un pasaj pietonal pe sub calea ferată, în 2021 eu cred că putem găsi o soluție de traversare subterană!” a concluzionat Ioan Turc.