La nivel național se vorbește de un program de casare al autoturismelor vechi. „Vrem să alocăm bani pentru casarea a 2-3.000 de autoturisme. E mai ieftin decât să amenajezi locuri de parcare!”, a declarat Ioan Turc.
Consilierul Nicolae Pavelean a întrebat administrația locală dacă va susține programul de casare, de care se vorbește la nivel național.
„Referitor la programul de casare al autoturismelor, anunțat de AFM. Sunt mulți care ne întreabă dacă se va derula acest program. Din informațiile publice am înțeles că primăriile vor suporta un anumit procent din voucherele de 3.000 de lei care se vor oferi. Vrem să știm dacă primăria Bistrița e pregătită pentru așa ceva!”, a fost intervenția USR-istului.
Ioan Turc a explicat că s-a arătat deschis și în alte dăți pentru așa ceva.
Mai mult, e chiar mai rentabil să finanțezi casarea unei mașini decât să faci locuri de parcare noi.
„Administrația Fondului de Mediu trebuie să vină cu documentul final. Au circulat mai multe variante de lucru. Deocamdată niciuna nu este validată. Așteptăm, după care ne vom ajusta în funcție de acel document.
Dar ne propunem pe bugetul 2023 să venim cu o contribuție importantă, în așa fel încât numărul de mașini casate să fie cât mai mare. Am avut pe prima variantă, cea cu 50 – 50, pe urmă au venit cu 70 – 30. Suntem deciși să vă propunem pe bugetul anului viitor să punem o sumă consistentă, în așa fel încât să acoperim 2- 3.000 de autoturisme. De ce?
Nu avem parcări – iar asta e o modalitate prin care degrevăm spațiul public de un număr mare de mașini. Sunt mașini care practic nu mai sunt utilizate. Dar nici nu îndeplinesc condițiile de a le lua. Că dacă merge omul și o mișcă în față și în spate, sau dă cu furtunul pe ea, se presupune că e utilizată.
Discutăm de poluare. Sunt mașini care poluează foarte tare.
Am făcut un calcul, așa, la prima vedere. Este mult mai ieftin să susținem casarea unei mașini decât să facem un loc de parcare. Din studii reiese că un loc de parcare, pe o parcare supraterană, costă între 8.000 și 12.000 de euro. Ori contribuția noastră, pentru casare, e mult mai mică.
Important e să nu ne cenzureze Administrația Fondului de Mediu. Pentru că circulă și o asemenea variantă. Inițial era vorba că lucrurile vor fi lăsate la liber, cofinanțările urmau să fie făcute în limita sumelor puse la dispoziție de administrațiile locale. Dar așteptăm documentul final, după care discutăm!”, a promis primarul Bistriței.
Dar ce ar fi ca sa aveti oua si sa impuneti înmatricularea doar a autoturismelor cu norme superioare de poluare, sa zicem nimic mai jos de euro 5 sa nu aiba voie sa fie înmatriculat începând cu data de zz.ll.aaa?
Aaaa, riscati sa va pierdeti electoratul? Mai bine mergeti pe pomanageala?
N-aveti curaj sa faceti ca nemtii, acolo unde aia care n-au bulina verde în parbriz îi ia naiba daca circula prin centrul orasului?
Ieri un copil a fost schilodit de un câine în Bistrița, primaria care ar trebui sa strângă caini de pe străzi, siguranță cetățeanului, nu o face… și nea capsuna asta de primar are ideii cu casarea autoturismelor, parcări. Asta nu e în stare sa gestioneze o treaba simpla, doi oameni, o mașină și strângi toți caini, stai pe ei pana nu mai exista caini pe străzi, dar nimic, incompetenta totala … și voi vreti ca el sa rezolva problema mașinilor din oraș…e o gluma de primar!!
Ma…da mare trebuie sa iti fie creerul, domnule PRIMAR,…cum sa te duca mintea aia de corigent pe vara la asa ceva????ADICA MAI IEFTINA CASAREA UNEI MASINI DECAT LOCUL DE PARCARE???!!!@,😡😡😡😡🤣🤣🤣🤣🙏Mai primaras de OBOR…casarea se poate realiza, dar omul are nevoie de alta masina….cu ce merge la servici sa iti plateasca tie si acolitilor salariul???…DE PARCARI AVEM NEVOIE…NU ESTE O SOLUTIE…CASAREA…CA TOT TREBUIE, PARCAREA…ESTI PENIBIL DE REDUS, DOMNULE…TURC…POTRIVIT NUME…TURC 😡😡😡😡
Halooo, Dorele, in locul masinilor vechi, amenii si-au cumparat altele, asa ca tot aia-i … Gandeste ce sa faci, sa maresti locurile de parcare , ca alta slutie viabila nu exista . Chestia cu casarea, este si ea o frectie la picior de lemn ! Mai bine strangeti toate masinile parcate pe spatziile publice, care nu mai poarta numere de inmatriculare si prezinta urme clare de abandon si duceti-le la un ” parc de masini in asteptare ” … si daca nu le revendica nimeni in 12 luni, trecetile in proprietatea statului din oficiu si dati-le la ” tocat ” .