Astăzi este Ziua Europeană a numărului de urgență 112. Informațiile care se furnizează într-o astfel de convorbire sunt vitale. Iar apelantul poate deveni salvator. Direct sau indirect. De aceea, sunt câteva lucruri de care trebuie să se țină cont atunci când se apelează 112:
Zilnic, pretutindeni, au loc situații de urgență. Că e vorba de incendiu, accident rutier, afecțiune medicală gravă, inundație, alunecare de teren, sunt situații limită, cu care timpul nu are răbdare!
Astfel, azi, de Ziua Europeană a numărului de urgență 112, salvatorii subliniază câteva lucruri de care trebuie să se țină cont atunci când se sună după ajutor.
NU te enerva că răspunzi de două ori la aceeași întrebare!
Atunci când se apelează numărul 112, primul operator care răspunde pune întrebări pentru a vedea în ce categorie se încadrează situația de urgență. Apoi, apelantul este direcționat către organele competente. Aici, se pot repeta unele întrebări, tocmai pentru a stabili gravitatea situației.
De aceea, e vital ca apelantul să nu-și piardă cumpătul.
„Pulsul crește și răbdarea începe să dispară. Și lucrurile încep să se precipite. De la strigăte de ajutor, ajungem foarte ușor la reproșuri și vorbe grele, condimentate cu cele mai «dulci» apelative, pentru că limba română este bogată și imaginația noastră excelează, mai ales când vine vorba de înjurături”, s-ar descrie un moment de maximă tensiune într-o convorbire 112.
OFERĂ informații clare și adevărate – CU RĂBDARE!
Chiar dacă este un moment tensionant, grav și de maximă urgență, este important ca apelantul să fie cât mai clar. Informațiile furnizate sunt esențiale în alegerea echipei de intervenție.
„Dacă informațiile sunt clare și avem reperele minime necesare – situație de urgență, locație, număr de victime și alte informații primare – echipajele de intervenție sunt direcționate instant către locul solicitării. Nu puține sunt situațiile când informațiile sunt foarte neclare sau aruncate fără răbdare. Dintre patru pereți, uneori de la zeci de kilometri distanță, dispecerilor le este practic imposibil să aibă o imagine de ansamblu, despre orice situație de urgență, oricât de mult și-ar dori să ajungă să facă asta fără acele întrebări, care par fără rost în momentele respective”, explică salvatorii.
Păstrează-ți calmul! Astfel poți deveni chiar TU salvator!
În urma unui apel la 112, nu doar că se pun echipajele de intervenție în mișcare. Cel care răspunde apelantului, în urma analizei situației, poate coordona o intervenție care să mărească șansele de supraviețuire a celui aflat în situația de urgență.
„Nu puține sunt situațiile când apelanții au reușit să treacă cumva peste toată agitația momentului și au reușit să furnizeze informațiile primare necesare. În unele cazuri, au oferit prin telefon îndrumare, coordonare sau sfaturi pentru aplicarea măsurilor salvatoare de viață. Priceperea și prezența de spirit a dispecerilor s-au dovedit indispensabile în situații în care apelantul a fost îndrumat să aplice manevre de resucitare, Heimlich, dezobstrucţia căii aeriene și multe altele”, mai spun salvatorii.
Astfel, cel care poate face o schimbare semnificativă într-o situație de urgență e chiar APELANTUL la 112.
„Exact ca în demersurile noastre preventive, procedura de preluare a urgențelor prin numărul unic de urgență 112 are cel mai bun randament atunci când partenerul nostru numărul 1, CETĂȚEANUL, întelege rolul și scopul nostru și lucrează alături de echipajele de intervenție, prin a furniza rapid toate informațiile primare necesare”, conchid reprezentanții ISU.
Despre activitatea celor care intervin în situațiile de urgență puteți reciti AICI: