Instituțiile și-au redus programele de lucru, interacțiunea cu publicul și modul de desfășurare al activităților din cauza pandemiei de coronavirus. Totuși, cei care au să-și reînnoiască acte, au nevoie de aceste servicii. AFLĂ care e situația la serviciile de permise, buletine, pașapoarte:
Din cauza pandemiei de coronavirus, instituțiile publice și-au redus din activitate. Cele care se ocupă de eliberarea actelor au încercat să ia măsuri bune pentru ambele părți. Atât a funcționarilor, cât și a publicului.
SERVICIUL Evidența Populației (Buletine)
Cei ce lucrează la serviciul de Evidență al Populației nu și-au scurtat programul de lucru. Au schimbat însă numărul de cetățeni pe care îi ajută într-o zi.
„Noi lucrăm după același program. Primim cereri de dimineață de la ora 08.00 și de la ora 14.00 emitem actele. La fel ca înainte. Singura modificare e că am redus numărul de bonuri pe zi. Emitem doar 50 de bonuri. Și avem grijă să nu fie prea mulți cetățeni în același timp, în același loc”, a explicat, pentru Bistrițeanul.ro, Ioan Cioba, șeful Serviciului de Evidență a Populației.
Se pot face și programări online, accesând pagina Primăriei Bistrița.
Permise și înmatriculări
- S-a suspendat activitatea de examinare la nivel național – probele teoretică și practică – pe o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 17.03.2020, cu posibilitate de prelungire, în funcție de evoluția situației actuale
- Se redistribuie personalul serviciilor publice comunitare teritoriale pe două schimburi, în vederea asigurării continuității asigurării, schimbul doi urmând a se finaliza la ora 20
- Se majorează timpul de soluționare a tuturor operațiunilor specifice de înmatriculări și permise desfășurate la ghișee, la 10 minute, prin utilizarea exclusivă a platformei de programare on-line
- Se interzice intrarea oricărei persoane în sediul serviciului public comunitar (în zona de back-office) cu excepția persoanelor autorizate a căror prezență este strict necesară
- Vor fi identificate persoanele trimise în izolare la domiciliu/carantină pentru blocarea programărilor online în sistem, în măsura în care există date centralizate la nivelul Direcției de Sănătate Publică
Pașapoarte
- Preluarea cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, respectiv a pașapoartelor simple temporare, se va realiza numai pentru persoanele care prezintă documente din care rezultă necesitatea unei călătorii care se va efectua în cel mult 30 de zile de la momentul înregistrării cererii, exclusiv în baza programărilor on-line (https://epasapoarte.ro/)
- Transmiterea pașaportului simplu electronic de la sediul unui serviciu public comunitar de pașapoarte la adresa de domiciliu/reședință din țară a titularului/a persoanei care a formulat cererea, se va face exclusiv în baza unei solicitări adresate prin mail sau poștă de către titular/persoana care a formulat cererea.
- Primirea cererilor privind exercitarea dreptului la libera circulație în străinătate/istoric pașapoarte/scutire taxe vamale, precum și furnizarea datelor din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple și eliberarea adeverințelor/comunicărilor corespunzătoare, se va efectua exclusiv prin corespondență poștală sau electronică numai persoanelor care prezintă documente care justifică urgența solicitării