Iubitorii Mocăniței Transilvaniei promit un panou cu nume, la loc de cinste-n gara Teaca, a celor ce adoptă o traversă. Vechile traverse mai sunt bune doar pentru opere de artă! Sau pentru a spune povești despre Florin Piersic, Uzina Mecanică sau cățelușa Laika…
Și-au pus în cap să atragă turiști în zona Teaca, luptând pentru mijlocul de transport ”de tip vechi”. Mai exact, au luptat cu îndârjire să salveze Mocănița Transilvaniei, când era pe punctul să devină „piesă de muzeu”.
De câțiva ani, voluntarii Asociației Mocănița Transilșvania lucrează de cu zor la reabilitarea gărilor, depourilor și traseului Mocăniței.
Cea mai mare provocare e traseul, fiind nevoie de traverse noi. Așa a luat naștere campania ”Adoptă o traversă”, prin care, cu 100 de lei, se schimbă o traversă veche.
E nevoie de 3.000 de traverse, așa că iubitorii Mocăniței au lansat provocarea adoptării traverselor la fiecare eveniment la care au participat.
Acum vin cu o promisiune: Cine adoptă o traversă, va avea numele pus la loc de cinste pe un panou în gara Teaca.
Vechile traverse nu mai sunt bune, decât, probabil, pentru o operă de artă. De aceea, e nevoie de a le înlocui, pentru ca traseul Mocăniței să poată fi parcurs.
”După mai mult de 50 de ani de când au fost montate, 8 din 10 traverse de la linia mocăniței arată precum cele din fotografii. Doar Sorin Tisa, voluntarul nostru de la muzeu feroviar din Bistrița mai poate face ceva cu ele. Poate niște opere de artă.
Vechile și „nărăvașele” traverse spun povești. Despre Florin Piersic, Uzina Mecanică sau cățelușa Laika
Mocănița Transilvaniei are ea o poveste impresionantă. La evenimentele organizate sub numele ”Povestea Vinului”, iubitorii acesteia au oferit informații inedite.
Doar că și traversele au povestea lor. Au ”dus în spate” economia vremurilor de mult apuse și chiar vorbesc despre Florin Piersic, Uzina Mecanică sau cățelușa Laika.
”În anul 1957 Florin Piersic debuta în cinematografie, înterpretând rolul lui Tănase, în Ciulinii Bărăganului. Tot atunci, la Uzina Mecanică din Câmpulung ieșea de pe linia de producţie primul Aro, iar Uniunea Sovietică lansa în spaţiu prima fiinţă, căţeluşa Laika.
Undeva prin Câmpia Transilvaniei sute de muncitori schimbau de zor traverse. Colectivizarea forțată și noile planuri de producție agricolă necesitau ca infrastructura feroviară să fie adusă la zi.