Trecerea la nivel cu calea ferată de pe Lucian Blaga rămâne încă fără semaforizare. Șoferii tot vor avea de oprit la „crucea lui Andrei”. Dar traficul se va desfășura „ca-n palmă”, pe ambele sensuri.
Trecerea la nivel cu calea ferată de pe strada Lucian Blaga – provocarea șoferilor, de ani de zile.
După promisiuni peste promisiuni, proiecte peste proiecte și ani mulți trecuți, s-a făcut în sfârșit CEVA.
O partea din problemă a fost rezolvată, mai repede decât era preconizat.
Mai exact, Primăria Bistrița a contractat o firmă din Oradea care să rezolve problema carosabilului și să înlocuiască dalele. Lucrările ar fi trebuit să dureze până la finele lunii mai, dar, la presiunea edilului, lucrările au fost finalizate cu o lună mai repede.
Astfel, de ieri, circulația pe strada Lucian Blaga, la trecerea la nivel cu calea ferată, a fost reluată pe ambele sensuri. Șoferii sunt nevoiți în continuare să oprească la „crucea lui Andrei”.
Totuși, mai trebuie trecut „un hop”. Lucrările de semaforizare cu semafor și bariere revin exclusiv CFR-ului.
Municipalitatea a prins în bugetul pe 2021 UN MILION DE LEI, bani pe care să-i dea CFR-ului pentru a face lucrările.
Încă nu se știe o dată exactă CÂND se vor apuca efectiv de montare. Primarul a promis că va face viramentul și speră că CFR-ul se va apuca de lucru în cel mai scurt timp.
„Prima ordonanțare de plată, în valoare de 1 milion de lei, o voi face către CFR în vederea montării cât mai urgente a sistemului de avertizare acustică și luminoasă”, a scris Ioan Turc pe pagina sa de Facebook.
Referitor la trecerea de cale ferata Lucian Blaga : Daca trec 3 trenuri pe zi ( ziua cind e aglomerata cieculatia) o inchidere duseaza 5-10 deci circulatia e blocata 15-30 min si poate nu e ora de virf in doua perioade de circulatie. I schimb sa opreasca fiecare masina sa zicem 10 sec cu frinat si pornit rezulta ca la timpul maxim de oprire este ecivalentul a 180 de masini. Pe cind in realitate pe acolo trec peste 500 de masini poate mii. Sa traga concluzia cine trebuie si sa puna bariere.