În ultimele 9 luni are anului au fost aplicate 223.000 de amenzi de circulație. Peste 3.200 de permise au fost ridicate de către polițiști. Care este topul contravențiilor care vă lasă fără permis.
Nu mai puțin de 223.000 de amenzi au dat în primele 9 luni ale anului polițiștii de la Serviciul Rutier. Acestea totalizează nu mai puțin de 7 milioane de lei. Șeful Serviciului Rutier, comisarul șef Ciprian Buta spune că nu există nicio normă de amenzi, cum se crede. Pur și simplu sunt mulți șoferi care nu respectă regulile de circulație
De asemenea, nu mai puțin de 3.270 de permise au fost luate anul acesta. Care sunt motivele cele mai frecvente? Alături de comisarul șef Ciprian Buta am făcut un top al „motivelor” care te lasă fără permis:
- Viteza, care este și cauza principală în producerea accidentelor rutiere.
- Depășirea neregulamentară și neacordarea priorității la trecerea de pietoni
3. Conducerea sub influența băuturilor alcoolice
Din cei peste 3200 care au rămas fără permis, 2.000 au încercat să își recupereze permisul mai repede, apelând la testare. Ei bine, dintre aceștia, 500 nu au reușit să treacă de testare, deși atunci când au obținut permisul de conducere au avut punctele necesare.
Emisiunea la care a fost invitat comisarul șef Ciprian Buta o puteți urmări mai jos:
Daca viteza ar fi cauza principala a accidentelor rutiere, atunci in Germania, pe Autobahn, ar fi macel in fiecare zi. Dar ce sa vezi, nu e, iar masinile circula pe multe zone care nu au limita de viteza cu peste 200 km/h fara nicio problema.
In Romania ucide infrastructura proasta si subdimensionata, lipsa centurilor ocolitoare, lipsa benzilor de depasire a traficului greu, lipsa autostrazilor, etc.
Oricine a circulat prin tara stie ca se circula incet, din coloana in coloana, ca de cele mai multe ori stai blocat in intersectii zeci de minute sau in spatele camioanelor zeci de kilometri. In situatiile astea vezi vitezomani si momente limita, situatii in care soferii sunt fierti de nervi, in intarziere, cu distante lungi ramase in fata lor si incearca sa forteze o depasire prin locuri neinspirate.
Iar unde ai putea sa mergi cu o viteza rezonabila, e limita 50 si mai stau si stimabilii cu radaru, ca sa mori de nervi pana la capat.
Daca statul cu radarul prin tufe si luatul permisului e solutia, de ce nu a scazut numarul de accidente grave si de morti din accidente?
De ce nu stau agentii pe langa barurile din fiecare sat, de unde pleaca in fiecare seara cu masina zeci de clienti turmentati? Nu vor sa deranjeze?
E gargara curata ce face politia.
Adi ai dreptate legat de infrastructura dar educația rutiera a șoferilor și prezenta de spirit și conștientizarea ca participi în trafic nu se poate construi. Romanii nu sunt pregătiți pentru autostrăzi și viteze mari. Ar fii măcel pe drumuri nu avem educația necesara sa conducem prudent și răbdător. Exemplu cei care s-au întors pe contrasens sa nu aștepte în coloana la accidentul de pe Autostrada Soarelui și sunt multe ….
D-le comisar sef….d-voastra si structura subordonata ignorati total municipiul de resedinta al judetului. Punct !
Se circula ca in Africa, jumatate din „soferi” sunt cu ochii in telefoane, ignorand aproape toate normele prevazute in codul rutier.
In urma cu vreo 20 de ani, politia rutiera din Cluj – Napoca s-a concentrat 6 luni pe disciplinarea traficului in metropola mai sus mentionata. Pana in ziua de azi lumea stie si respecta pietonul ca entitate si drepturile acestuia !
Va este asa de greu sa disciplinati un oras de provincie ???? Puneti naibii 3 echipaje de rutiera aiurea prin oras, saltati 500 de permise si o sa vedeti urmarile !