Ovidiu Florean, secretar PNL și consilier județean a punctat faptul, într-o conferință de presă, că ar exista un dosar la DNA pe numele lui Radu Moldovan.
„E vorba de un dosar – nr. 66 /P/2019 în care domnul Emil Radu Moldovan este cercetat pentru chletuielile făcute în cuantum de 3 milioane de lei pe tronsonul 4 din Poarta Transilvaniei – Măgura Ilvei. Acolo, știți bine că s-au băgat niște bani și nu știe nimeni ce s-a lucrat, cât s-a lucrat și de ce Consiliul Județean nu a acționat în instanță compania respectivă”.
Declarația lui Ovidiu Florean nu este chiar atât de nouă, el vorbind de mai mult timp de acest dosar, și, având informații, cu siguranță mai multe, despre anumite plângeri penale.
Ce spune președintele Radu Moldovan?
Contactat telefonic, președintele Radu Moldovan a spus că „nu există așa ceva” și că nu vrea să facă comentarii cu privire la ceea ce vorbește Florean: „Omul e deja în retorică de campanie electorală. Nu am primit nicio informare oficială, nu mi-a spus nimeni nimic. Dacă ar exista un dosar, ar fi trebuit să mă cheme, să mă întrebe și pe mine câte ceva. Nu m-a chemat nimeni. Repet, e o declarație politică, omul e în campanie electorală”.
Ce trebuie știut de tronsonul 4 din Poarta Transilvaniei?
Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a reziliat contractul de achiziţie publică pentru proiectare şi execuţie de lucrări pentru Lotul 4 de pe DJ172D, Poarta Transilvaniei, în luna mai a anului 2019. Lotul 4, Ilva Mică (DN17D) – Poiana Ilvei-Măgura Ilvei, pe o lungime de 18,8 km, fusese adjudecată, în urma licitaţiei, de Asocierea Autotehnorom cu OPR Asfalt SRL, pentru 38,8 milioane lei (8,3 milioane euro).
În timp ce pe loturile 2 şi 3 se lucra de spor, respectiv Colibiţa-Bistriţa Bârgăului şi Josenii Bârgăului-Ilva Mică, pe Valea Ilvelor lucrările nu înaintau. Practic, stadiul de execuţie era de aproximativ 4%. Toate acestea, în timp ce finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.
De altfel, încă de la semnarea contractului, preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Moldovan, a atras atenţia constructorilor că nu va accepta întârzieri şi că nu va face rabat de la calitatea lucrărilor.
„Noi am fost de bună credinţă şi am tot acceptat amânări, dar vă spun public că nu o să accept amânare nicio oră. Nu sunteţi în grafic, primiţi notificări, în următoarea azi reziliem contractul. Nu aştept a treia zi. În momentul când, conform contractului, am dreptul să reziliez, reziliez contractul nu stau nici măcar până după-masă, ca să mai am timp să mai scot la licitaţie pentru că nu îmi permit să scot bani europeni”, declara preşedintele Moldovan.
Imediat după rezilirea contractului, administraţia judeţeană a lansat o nouă procedură de achiziţie publică, mizându-se că de această dată va câştiga un constructor care să aibă atât utilajele, cât şi resursa umană calificată. Între timp, pe acest tronson au fost făcute reparaţii de către firma care are contractul de întreţinere pe timp de vară a drumurilor judeţene, pentru ca traficul să se poată desfăşura în condiţii acceptabile.
Valoarea estimată a contractului este de peste 10 milioane de euro + TVA, respectiv 50.000.000 de lei. Ofertele se vor deschide pe data de 13 mai 2020, lucrările urmând să se încheie în 15 luni. Se pare că e vorba de o asociere de firme care participă la licitație din care fac parte: MIs Grup, LDP SA, Diluca Project SRL, GEVOLT BLUE LINE, CONSTRUCTII FEROVIARE MURES S.A, IPI Works S.A., GEOSOND S.A., dar și DIMEX-2000 COMPANY S.R.L.
Anunțat, dar încă neconfirmat oficial, drept candidat al PNL la fotoliul de președinte al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Ovidiu Florean a precizat că dacă PNL va ajunge să conducă această instituție va solicita câte un audit financiar la toate celelalte instituții din subordine.