Taximetriștii sunt supărați pe concurența neloială a altor companii de transport alternativ. Cei din Bistrița se alătură colegilor de la nivel național și vor protesta mâine contra Uber și Bolt. CARE le sunt supărările și PE UNDE vor merge:
Taximetriștii, la nivel național, sunt supărați pe concurența neloială. Firmele de transport alternativ – UBER și Bolt – nu sunt supuse acelorași obligații legale ca și ei.
La început de luna MAI, taximetriștii din Bistrița cereau Consiliului Local al orașului să reglementeze activitatea firmei BOlt. Iar aceasta să plătească taxe la Bistrița.
La nivel național au început proteste ale taximetriștilor, iar mâine, și cei din Bistrița vor protesta.
”Ne alăturăm și noi colegilor din întreaga țară. Am primit autorizație și mâine, 20 iunie 2023, vom organiza protest. Durata este între orele 10:30 -12:30. Ne vom întâlni în parcarea Lidl de pe strada Vasile Conta și de acolo vom continua, la ora 10.45, pe ruta:
- Constantin Roman Vivu
- Bistricioarei
- Piața Unirii(Prefectură)
- Strada Dornei
- Gheorghe Sincai(Primăria)
- Posta Veche
- Alexandru Odobescu
- Titulescu
- Kogălniceanu
- Zorilor
- Piață Mică – sediul ARR (încheierea protestului).
Vom fi escortati pe toată perioada protestului de forțele de ordine: Politia Rutieră, Jandarmerie, Politia Română și Politia Locală!
Ne cerem scuze participanților la trafic, pentru disconfortul pe care îl vom crea în acest interval, dar NU MAI PUTEM!” au transmis, pentru Bistrițeanul.ro, reprezentanții Asociației TAXImetriștilor Bistrița.
CARE le sunt nemulțumirile și solicitările
Taximetriștii sunt supărați că platformele UBER și BOLT nu sunt înregistrate în ONRC și astfel nu plătesc taxe.
”Din analiza modelor de afaceri ale principalelor platforme active pe piața din România se constată că ce doi operatori principali de transport încaseaza direct de la companiile din afara țării. E vorba de Olanda pentru Uber și Estonia pentru Bolt. Asta în timp ce entitățile avizate la nivel național au atributii limitate fără a înregistra contravaloarea serviciilor intermediate conform legii 204.
Acțiunea de protest are ca scop sesizarea autorităților competente în vederea respectării legislației în vigoare, având în vedere analiza consiliului concurenței care în anul 2022 a emis un raport cu privire la aspectele pentru care inițiem acest protest.
Cerem în mod expres retragerea avizelor tehnice pentru cele două platforme de transport alternativ cu șofer, deoarece nu respecta legea 204 art. 6. În situația în care operatorul platformei digitale este o persoana juridică nerezidentă, acesta este obligat să aibă pe toată perioada în care își desfășoară activitatea de intermediere a transportului alternativ pe teritoriul României o filială înregistrată la oficiul Național al Registrului Comerțului, prin care să deruleze activitățile comerciale în România” se arată în expunerea de motive a taximetriștilor.
Se cere abrogarea ordonanței 49/2019 pentru :
- Nerespectarea acesteia de către platformele de transport alternativ Uber și Bolt
- Produce efecte de concurență neloială între segmentele de transport de persoane
- Raportul consiliului concurentei dovedește concurența neloială și practicile care cauzează aceasta
- Există deja o lege cu tradiție care reglementează transportul persoanelor în regim de taxi care trebuie actualizată la condițiile și evoluția serviciului autohton
- A produs efecte secundare cum ar fi poluarea masivă în orașele supraaglomerate din România – cum ar fi București – unde lucrează 30.000 de transportatori, majoritatea veniți din alte județe cu mașini înmatriculate la adresa de domiciliu
- A produs facilitarea exportării banilor în alte țări fără a se plăti taxe și impozite către statul român
- Nu există o reglementare clară care să dea posibilitatea controlării activității acestor aplicații
- Această ordonanță a fost produsă cu titlul de repede înainte, trecând tacit de comisii, cu dedicație și interese personale – așa cum arată multiplele anchete de presă din România și străinătate.
Se cere eliminarea și scoaterea in ilegalitate a platformelor de transport alternativ
- Pentru practicarea politicilor de concurență neloială dovedită
- Pentru folosirea colaboratorilor într-o formă de sclavagism modern
- Pentru sustragerea plății taxelor prin diferite moduri folosindu-se de artificii legislative
- Îndemnarea colaboratorilor la violență pentru a provoca discordie și efecte de imagine pe care ulterior ei le prezintă într-o formă tergiversată pentru a câștiga imagine și implicit suport de imagine
- Pentru că atrage clienții prin reducerea cu 50% a valorii curselor, suportând asta din bugetul lor, doar ca să producă monopol pe segmentul de activitate
- Pentu practicarea tarifelor de dumping, permise de costurile mici față de activitatea de taxi, care are ca și efect intenția de monopol a transportului
- Pentru că cauzează prejudicii transportului de taxi, transportului interjudețean și național de persoane
FOTO- Arhivă Bistrițeanul.ro
Pai de ce aveți aceste pretenții??? Ce contează unde dle sediul? C
Greșit comentariu
Pe aceleași criterii orice magazin care vinde produse fel de fel ar trebui să facă protest și să ceară „eliminarea și scoaterea în ilegalitate” a supermarketurilor LIDL, Kaufland, Selgros etc… p.s. ce îi oprește pe șoferii de taxi capitaliști, nesclavizați modern, să fie șoferi de UBER și/sau BOLT?!?… poate manelele și/sau țigările?!?… p.s.s. Deci să înțelegem că Primăria Bistrița le-a autorizat practic blocarea și așa a puținor străzi care încă mai sunt deschise pentru mofturile și problemele lor personale?!?…
Sigur ești sofer de Bolt 🤣🤣🤣🤣
Voi v ati facut case si ati furat bani de la clienti pana acum fara sa platiti impozite si acjm nu va puteti acomoda cu salarii mai mici!!!
AJ AUZIT DE DREPTURILD OMULUI?
DAR DE PENSIJ SPECIALE?
CU ALEA SUNTE TI DE ACORD????
Cica „concurenta neloiala”. Pai cam asa ceva, cum vin astia de la bolt, uber cu masini din 2014 in sus, curate, intretinute, nu fumeaza in ele, nu mananca shaorma. Auzi acolo, soferii se dau si cu deodorant. Nu-i corect fata de loganurile pe gaz. Nu nu. Rusinica. :)))
Adevărul este ca voi aveți și pretenții la 5 sau 6 lei… când va ducem acasa pisati pe voi nu mai avem loganuri cu gaz suntem buni atunci… tot astia care nu aveți 2 lei în buzunar de un pateu comentați
Poate ai vrut sa zici ca cei de la bolt,uber etc vin cu mașini mai vechi ca taxiurile respectiv 2009 in sus,adică nu mai mult de 14 ani ca le permite legea……..Așa ca de la un șofer de taxi pentru voi care circulați cu bolt,uber etc oare când ploua sau ii aglomerat și cursa ajunge sa te coste chiar și de patru ori mai mult,oare de ce atunci nu mai circulați cu ei și sunați la taxi ??🤔
Cand o sa fie taximetristii civilizati si sa nu mai blocheze benzi de mers ca e plin locul de stationare al lor, cand nu o sa mai opreasca in mijlocul strazii, atunci sa comenteze.
Pana atunci, din simpla lor pozitionare pe carosabil atunci cand stationeaza, iti poti da seama de nivelul de educatie civica si educatie in general, pe care il poseda aceste fapturi numite taximetristi.
Au impresia ca ei trebuie sa detin monopolul.
Nu sunt sofer de uber,bolt, sau astfel de servicii si ma deplasez si cu taxi daca e nevoie. Asa ca, comentariul meu nu e pentru a tine partea celorlalte servicii de transport.
Sa nu uitam zecile de taximetriști cărora le ceri curse in viisoara, Sigmir, sarata, unirea, etc. ca nu își pornesc ceasurile și cer sume astronomice. Exemplu Kaufland de jos Sigmir minim 25 de lei. Am platit 11 lei la BOLT aceeași cursa.
Inseamna ca soferu acela de bolt a fost sclavu tau…atata a costat conbustibilu
Vă este ciudă, ha?? Mașini curate, șoferii cuminți, tarif normal. Haha, doar cu bolt circul și sunt maxim mulțumit
Nu le convine că ei pierd clienți și nu mai pot înșela pe aplicație nu te tocmești la preț sau nu ceri mai mult și lumea prefera aplicația că e mai sigură mafia pe taxiuri care nu fac alceva decât înșeală lumea