Președintele PNL Ioan Turc vine cu o soluție „temporară” care ar putea înlocui o centură ocolitoare a municipiului Bistrița. El spune că a avut o discuție în acest sens cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, în sensul reducerii zonei de protecţie a căii ferate în aglomerările urbane, în vederea amenajării de şosele.
Turc a confirmat faptul că, ministrul Bode și-a dat acordul de principiu, urmând ca de această modificare a legii să beneficieze toate aglomerările urbane, îndeosebi municipiile reşedinţă de judeţ.
„Singura soluţie de fond pentru rezolvarea într-o perioadă scurtă şi pe termen lung a problemelor de trafic este amenajarea unei şosele rapide pe o parte din zona de protecţie a căii ferate din intravilanul municipiului Bistriţa, în intravilan, dar pe viitor putem gândi o soluţie de la Sărata până la Unirea, paralel cu calea ferată. Există o zonă de protecţie care nu este necesară, există soluţii şi pentru protejarea căii ferate, iar o parte din suprafaţă poate fi degrevată pentru şosea. Nu există soluţii miracol ca să poţi lărgi străzi existente. Zona de protecţie este a statului român, acesta este uriaşul avantaj, chiar dacă trebuie să mai demolezi, în linii mari acest teren este liber”, a spus Turc.
Șoseaua rapidă ar avea, în opinia lui Ioan Turc, 6 kilometri lungime, cu două sensuri de circulație, costurile neputând fi încă estimate.
„Toate investițiile începute în Bistrița-Năsăud vor fi continuate și sunt de extrem interes pentru proiectele de infrastructură care pot ajuta județul nostru, inclusiv de Autostrada Nordului”, a conchis președintele PNL Bistrița-Năsăud, Ioan Turc.