Noul site al Primăriei Bistrița este funcțional începând de astăzi. Acesta este parte a unui proiect pe fonduri europene, în valoare de peste un milion de lei. Include și mai multe servicii online, care să te scutească de un drum la Primărie și să ajute să îți rezolvi problemele cu câteva click-uri. Parte din ele, însă, sunt nefuncționale.
Cu o imagine a orașului de sus, care are în centru Biserica Evanghelică. Așa se prezintă noul portal al Primăriei Bistrița, care a fost realizat în urma unei finanțări europene, ce trece de un milion de lei. Despre acest subiect, Bistrițeanul.ro a mai scris AICI.
Culmea, finanțarea site-ului disponibil chiar din prima zi de primăvară a fost asigurată de vechea administrație încă de la început de 2020. Finanțarea include și achiziții de hardware, dar și o serie de servicii online menite să scutească bistrițenii de drumuri inutile la primărie.
Printre serviciile online disponibile pe noul site se numără depunerea de declarații online (impunere pentru clădiri, terenuri, mijloace de transport și panouri publicitare), dosarul personal, care permite consultarea documentelor emise de către primărie, certificate atestare fiscală sau vizualizarea și plata impozitelor și taxelor locale inclusiv cu ajutorul telefonului.
De asemenea, acesta mai include o secțiune unde se pot depune petiții online, una pentru consultări, sondaje și chestionare publice și una dedicată bugetului participativ, unde sunt invitați cetățenii să propună proiecte pentru comunitate.
Se vor putea face programări online pentru emiterea actului de identitate, dar și pentru radierea și evidența mijloacelor de transport. Noul site are și o secțiune dedicată urbanismului și una parcărilor online. Mare parte din serviciile online pe care le oferă noul site încă nu sunt funcționale, acestea urmând să fie implementate pe rând, după cum explica și city managerul Ioan Peteleu, într-o emisiune Bistrițeanul Live.
Fosta platformă funcționa de pe vremea primarului Vasile Moldovan, fiind doar ușor îmbunătățită în perioada administrației Crețu. Informațiile erau distribuite haotic și erau foarte greu de găsit chiar și pentru angajații Primăriei sau consilierii locali.