Inspectoratul Școlar Județean a fost nevoit să analizeze, recent, peste 130 de cereri de transfer ale unor elevi. Acestea au aparținut și unor elevi care au constatat că nu fac față profilului Real, de pildă, solicitând transferul la un profil Uman sau la LPS, a explicat inspectorul general Aurelia Dan.
„Am analizat 131 de cereri de transfer. Elevi care au început clasa a IX în clase și specializări pentru care au optat la sfârșitul gimnaziului, au decis că nu se mai regăsesc în specializarea pentru care au optat. Au solicitat transferul la alt profil și la altă școală.
Ceea ce ne confirmă o realitate pe care mult timp am popularizat-o de la nivelul ISJ. Aceea că opțiunea elevilor la sfârșitul clasei a VIII-a coincide prea puțin cu dorințele, interesele sau chiar abilitățile elevilor”, a remarcat prof. Aurelia Dan.
Inspectorul general a transmis și un mesaj pentru părinți.
„Să analizeze cu mai multă atenție opțiunile pe care copiii le pun în acea fișă de opțiuni. Să fie realiști. Pentru că, dacă elevii nu se adaptează în clasele în care ajung, dacă nu fac față la profilul real – pentru că aici se face multă matematică, fizică sau chimie – toate acestea îi induc elevului sentimentul de neputință. Dificultățile pe care le au, nu numai la nivel de învățătură, ci și de adaptare, pot să provoace traume copiilor”, a avertizat Aurelia Dan.
Multe dintre aceste cereri de transfer au fost însoțite de documente medicale.
Medicii recomandau schimbarea colectivului, din cauza stării de disconfort pe care copilul o manifesta la școală.
„Este un semnal de alarmă pe care îl tragem legat de această alegere de care sunt responsabili copiii și părinții deopotrivă”, a completat prof Aurelia Dan.
Ce se poate face pentru a evita asemenea situații? Aurelia Dan a explicat că în cel mai scurt timp, Inspectoratul Școlar Bistrița-Năsăud va lansa un program de orientare școlară și profesională mai detaliat.
Elevii de clasa a VIII-a vor afla ce înseamnă profilul Uman și Real. Vor afla câte ore de matematică se fac la Real, ce tip de matematică, câte ore de fizică și chimie. Și asta pentru a înțelege pe viitor ce îi așteaptă.
Programul va include și teste de aptitudini care vor sonda abilitățile fiecărui elev de clasa a VIII-a.
Ca de obicei „specialistii” din educatie vad problema total deformat.
Cand ai un asemenea volum de cereri de transfer si tu nu-ti pui problema ca nu pot fi totusi sute de elevi care si-au ales gresit „cariera” înseamna ca esti chior sau imbecil si nu vezi sau vrei sa vezi cât de idioate sunt manualele si programa scolara.
Totusi pentru o opinie avizata despre cât de rupti de realitatile învatamântului din RO sunt acesti „specialisti” poate ca ar fi bine sa va rupeti un pic de timp si sa urmariti ultima emisiune Bistriteanul Live – cea cu dl. profesor Dorin Ionita.
Poate ca si cei de la ISJ ar fi bine sa vada parerea unui profesor de „real” care profeseaza în privat fara sa faca greva ca veniturile sunt prea mici iar ora de predat are în unele cazuri doar 40 de minute.
Ce treabă au profesorii și manualele?
Sunt proști elevii. Proști de băune. Le curge scuipat din gură când se uită la profesor și în manuale, de idioți de sunt.
Si atunci cum se explica ca elevi care au luat note de peste 9 la examenul de capacitate sunt brusc de 3 si de 4 la liceu?
Si atunci le-o fi „curs scuipatul din gura”?
PS: dupa prima propozitie se vede ca si dumneata esti la fel de idiot daca sustii ca profesorii si manualele nu au treaba cu învatamântul.
Doar pentru ca un copil nu e bun la matematica,fizica sau chimie nu inseamna ca e prost!Poate ca el isi doreste altceva de la viata, dar impinsi de la spate de parintii care ii vor pe toti medici sau ingineri aleg un profil gresit. Sunt si eu student la medicina si ghiciti cat am folosit matematica in facultate:DELOC.