1.3 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

Ședință extraordinară de Consiliu Local cu puncte fierbinți pe Urbanism

Consilierii locali se întâlnesc la început de săptămână într-o ședință extraordinară. Vor avea în față mai multe planuri urbanistice zonale, unele dintre ele contestate în mai multe rânduri.

Consiliul Local se întâlnește luni, 7 iunie, într-o ședință extraordinară, care adună mai multe proiecte ce vizează PUZ-uri. Este vorba despre planuri urbanistice zonale contestate în mai multe rânduri.

Unul dintre PUZ-urile aflate din nou pe masa consilierilor locali este cel de pe Grănicerilor nr. 19A. Acolo se dorește construirea unui ansamblu de locuințe colective în regim de înălțime D+P+4E+2ER. Oamenii din zonă s-au revoltat cu privire la acest PUZ pentru că n-au fost informați că se vrea modificarea PUZ-ului și nu și-au dat acordul pentru proiect. Asta deși vecinii spun că era condiție obligatorie la eliberarea autorizației de construire, potrivit CE.

Culmea, când s-a mai aflat pe masa consilierilor locali, documentația proiectului a fost publicată cu întârziere. Același lucru se întâmplă și în cazul acestei ședințe. Cu două zile înainte de ședință, acest proiect încă n-a fost încărcat pe site.

Oamenii din zonă vor să se adreseze instanței, dacă municipalitatea va da girul acestui proiect. Mai multe detalii despre acest proiect puteți citi AICI.

Mai este adus în discuție un plan urbanistic zonal pe strada Crizantemei. Deocamdată documentele proiectului nu pot fi consultate. De asemenea, este adusă în discuție o plângere prealabilă împotriva hotărârii de CL 102 din 2020.

Este vizat un PUZ din zona Subcetate, la fel de dubios. PUZ-ul a fost aprobat anul trecut și presupune ridicarea a trei blocuri pe strada Subcetate nr. 38A.  Blocurile ar urma să aibă un regim de înălțime de D+P+3E+ER și vor fi realizate în spatele unor case.

Accesul spre cele trei blocuri se realizează din strada Subcetate, pe un drum privat. Se dorește schimbarea zonei din zonă de case într-una mixtă, unde se pot construi și blocuri. Niciunul dintre aceste trei proiecte nu este disponibil pe site-ul Primăriei Bistrița, deși ședința extraordinară va fi luni.

Planurile urbanistice zonale par să fie rețeta găsită de unii dezvoltatori, care vor să schimbe restricțiile impuse de Planul Urbanistic General. Așa se face că în ultimii ani au tot răsărit blocuri cu mai multe etaje fix între case, în zone unde nivelul de înălțime nu depășea P+2E.

Bianca SARA
Bianca SARA
A absolvit Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și are un masterat în Comunicare și Mass-Media, urmat la aceeași facultate. Activează în presă din anul 2011. De-a lungul timpului a colaborat cu mai multe ziare locale și câțiva ani cu o revistă regională de business. Din anul 2013 este corespondent pe Bistrița-Năsăud al ziarului național Adevărul. Colaborarea cu Bistrițeanul.ro a început în anul 2014.

ARTICOLE SIMILARE

9 COMENTARII

  1. O sa ajungem un oras de pensionari ,dacă nu sunteți de-acord să se construiască nimic in acest oraș,sau acesta e și scopul (Ca sa puteți publica ORAȘUL PENSIONARILOR)

  2. Totusi, cel mai important punct din ordinea de zi a şedinţei extraordinare convocate de Consiliul local al municipiului Bistriţa în , în data de 7 iunie 2021 este „Proiectul de hotărâre privind încetarea, prin acordul părţilor, a contractului de finanţare nr.4340/24.05.2019 aferent proiectului ”Centru intermodal de transport public- strada Gării – strada Tărpiului – strada Industriei, municipiul Bistrița”.
    Iată si argumentele. Totul porneste de la intelegerea gresită a rolului si functiei unui centru intermodal de transport. După mintea fostului primar Ovidiu Cretu, centrul intermodal de transport Bistrita urma să fie o platforma de beton cocotată peste peroanele de tren ceea ce reprezintă o solutie complicată, costisitoare si inutilă. Cea mai mare ineptie este că accesul pe platforma betonată ar urma să se facă de pe o pasarelă desfăsurată între magazinul Winmarkt și strada Tărpiului, o monstruozitate care in loc să simplifice crează atât complicatii suplimentare de trafic cât si si de estetică urbană. Nici varianta cu un pod peste calea ferată între străzile Arțarilor și Industriei, nu reprezintă o solutie ratională, dat fiind faptul că străzile din jurul gării sunt destul de inguste.
    Prin definitie, centrul intermodal de transport reprezintă un sistem de terminale care facilitează utilizarea in mod succesiv a cel putin două moduri de transport si nu are nici o legatură cu platforma cocotată peste calea ferată. De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă va fi mutată inclusiv activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton pentru centrul intermodal devine absolut inutilă deoarece in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului este extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran pentru autoturisme , sau chiar si printr-o trecere la nivel.
    Astfel, prin eliminarea liniilor de manevră s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.
    In concluzie, centrul intermodal “opera Cretu” nu rezolvă nici pe departe o problemă de trafic in Bistrita. Dimpotrivă strada Gării, care e oricum aglomerată, ar deveni cu mult mai aglomerată. Pe de altă parte, in partea de est a orasului există deja destule treceri la nivel cu calea ferată începând cu strada Lucian Blaga, Drumul Dumitrei Vechi, strada Ioan Slavici, Piața Decebal, iar dacă se mai face încă una pe strada Romană nu mai e nevoie de aberatia cu platforma de beton peste peroanele de tren din gară. Centrul intermodal se poate realiza mult mai simplu la nivelul solului prin amenajarea unui terminal pentru autobuze in spatele autogării.

  3. Oare cand au timp consilierii sa studieze documentatiile de PUZ daca nu sunt inca incarcate pe site. Sau vor aproba in necunostinta de cauza? Nu pot sa cred! Sau nu mai au nevoie sa le studieze, daca se va dicta cum sa fie votat. Sa nu uitam ca aceste documentatii sunt sunt semnate si aprobate de imaculatele primariei, Gaftone si Pop Monica. Povestea continua….

  4. Mă întreb pentru ce e așa mare grabă cu aceste proiecte ca să necesite o ședință extraordinare. Pute de la o poștă că se urmărește ceva.
    După tot ceea ce s-a întâmplat în Primărie, văd că se continuă în același stil. Lipsă totală de transparență.
    Oare consilierii vor citi documentațiile? Oare se vor uita peste toate contestațiile făcute de cetățeni prin care se arată clar încălcarea flagrantă a legii?
    Să sperăm ca d-nul procuror să se autosesizeze și să verifice și aceste documentații.
    Stop cu blocurile între case. Așa măcăneau „zeițele” și domnul primar după alegeri.
    Oare când Primăria va lucra în folosul cetățenilor?
    Cu așa conducere și cu așa consilieri… Vorba aceea „Veci Purure”

  5. Din 2016 se modifica puzuri fara consultarea macar a unui proprietal de imobil din cele care ar putea fi afectate. Strada pe care locuiesc, Copala, a devenit drum infundat dupa ce primaria a modificat PUZ ul ca sa-si construiasca case sefii de la Ambient. O alee care trecea pe o latura a curtii mele s-a inchis si apoi a disparut pentru ca s-a modificat puzul la interesul unui antreprenor influent care si-a construit o hala de tamplarie. A lua totul de la inceput plecand de la actuala situatie cred ca este unica solutie dar totusi aceste abuzuri nu trebuie trecute cu vederea pentru ca se vor repeta.

  6. Graba nu e cu PUZ- ul.
    Asta e pus ca să nu se discute cum renunță actuala administrație la milioanele de euro , de la UE, pt.centru intermodal.
    Cineva o sa fie buni de plată pt.cele aproaoe 2 mil.lei cheltuiți din bugetul local.

  7. Prin ședința extraordinara eu ma gândeam ca o sa aibă 3 puncte pe ordinea de zi… Suspendarea din funcție a angajaților cercetați penal, înființarea unei comisii de disciplina pentru aceștia și numirea unor înlocuitori curați și credibili ai acestora.
    Dar!!!! DOAMNE FERESTE SA SE ATINGĂ CINEVA DE ASA CEVA!!!!
    Justiția Amână și da răgaz primăriei sa ia masuri… Dar primăria are alte probleme…. Mai e sigilat biroul doamnei supreme Flory???
    Oare procurorul nu poate cere instantei numirea cuiva gen judecător sindic care sa tina continuitatea și reorganizarea direcției urbanism, juridic și secretariat al Municipiului????
    Conducerea actuala a primăriei e depășită sau la fel de corupta ca cei nominalizați ca anchetați?????

  8. Sper sa dea socoteala si cea(cel) care a dat autorizatie de constructie nr. 135 / 24.02.2020 pe limita de proprietate , bloc cu 2 etaje in cartier de case ,in cartierul peste linie pe str.Ioan Slavici nr 7 .am facut 2 reclamatii la primarie si urbanism inregistrate cu nr. 37420 / 09.06.2020 si nr. 79962 / 02.11.2020 si nu am primit nici un raspuns nici in ziua de azi , cand in 30 zile trebuia sa primesc rasuns ,constructie pe limita de propriwtate cu geam cu deschidere si balcon cu vedere la lotul vecin incalcand dreptul la intimitate in curtea mea incalcand articolele 611 , 612,614 ,615 ,616 din noul cod civil .din surse am aglat ca „as fi fost de acord ” , cea ce este un fals iar cei care au uzat de acest fals trebuie pedepsiti .
    In acele de la cadastru nici nu figureaza cu constructie pe limita de proprietate , are o linie punctata langa aceasta limita de proprietate.
    Poate se sesizeaza si cei care ancheteaza acestea .
    Daca as putea as pune si o poza sa fie mai elocvent.
    Am toate documentelesi stau la dispozitie celor competenti .

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...

DELICE PAN angajează inginer tehnolog în industria alimentară. NOI locuri de muncă, în Bistrița

Brutăria Delice Pan angajează inginer tehnolog în industria alimentară, iar GB Instaplan  caută sudori, instalatori, electricieni și lăcătuși. La Clinica SANOVIL Bistrița este nevoie de farmacist, asistent medical generalist și infirmieră. Oferta completă, mai jos: