0.9 C
Bistrița
luni, noiembrie 25, 2024

Se caută proiectant pentru pasajul subteran Gării – Tărpiului! Primăria oferă peste 470.000 de lei

Municipalitatea scoate la licitație serviciile de proiectare a pasajului subteran Gării – Tărpiului. E gata să scoată din buzunar peste 470.000 de lei, iar ofertele sunt așteptate până în 18 mai 2022.

Administrația Turc a renunțat la Intermodalul din zona Gării. Totuși, noua viziune cuprinde un pasaj subteran pentru autoturisme, care să facă legătura între Gării și Tărpiului.

În cadrul unei ședințe de Consiliu Local, datele privind realizareas acestui pasaj erau următoarele:

  • Tronsonul are o lungime de 850 de metri și leagă străzile Gării de Tărpiului
  • Suma de care ar avea nevoie proiectul pentru materializare este de 43.115.879,34 de lei
  • Din întreaga sumă, 41,8 milioane de lei ar proveni din bugetul de stat, prin programul Anghel Saligny, iar 1,3 milioane de lei din bugetul local.

Joi, municipalitatea a urcat pe SEAP documentația necesară pentru căutarea unui proiectant. Cei interesați pentru a oferi municipalității cele mai bune idei de „pasaj subteran”, sunt așteptați să-și depună oferta până în 18 mai 2022, ora 15.00.

Anunt-site-procedura-simplificata

Conform informațiilor de pe site, municipalitatea e dispusă să aloce 473.462,4 lei pentru aceste servicii.

CE lucrări se fac prin proiectul de realizare a pasajului:

  •  Realizare pasaj rutier subteran pe sub calea ferata
  • Realizarea sensului giratoriu de pe str. Gării la intersecție cu b-dul Decebal
  • Modernizarea pasajului pietonal existent sau integrarea acestuia în pasajul rutier pentru asigurarea traversării pietonilor și bicicliștilor, în vederea asigurării continuitații pistelor de bicicliști care se creaza prin alte proiecte
  • Realizarea legăturilor din pasaj cu strazile laterale
  • Modernizarea parcării publice situate pe str. Gării lângă magazinul Carrefour Market, după conceptul „Park & walk”, inclusiv dotarea acesteia cu stații de incărcare electrice
  • Asigurarea iluminatului public inteligent, modern și eficient, cu sistem de telegestiune aferent pasajului si zonelor adiacente, atât pentru infrastructura rutiera cât si cea pietonala si ciclistică
  • Implementarea unor măsuri destinate creșterii siguranței în trafic (inclusiv camere de supraveghere) pentru bicicliști și pietoni în zona de acțiune a proiectului
  • Extinderea sistemului de management al traficului din Municipiul Bistrița în zona de acțiune a Proiectului.

Momentan, pasajul de pe Gării e prea puțin folosit de pietoni și s-a transformat, deseori, în „WC Public”:

FOTO- GREȚOS: Pasajul subteran de la gară, buda publică a orașului?!?

Administrația Turc intenționează să mai facă un pasaj auto subteran, pe Ioan Slavici:

Am putea avea două pasaje auto pe sub calea ferată. Unul din ele costă nu mai puțin de 42 de milioane de lei!

 

 

ARTICOLE SIMILARE

2 COMENTARII

  1. Renuntarea la proiectul Centrului intermodal de transport a fost o idee bună deoarece acesta nu era decât o „autogară suspendată” pe platforma de beton cocotata peste peroanele de tren si care reprezinta o solutie complicată, costisitoare si mai ales inutilă, cu atat mai mult cu cat activitatea feroviară in gara Bistrita este redusă la cateva trenuri de călători. Pe de altă parte nici prin construirea unui pasaj subteran intre străzile Gării si Tărpiului nu se rezolva problema fluidizării circulatiei auto in zona garii Bistrita. Dimpotrivă, accesul in pasaj presupune construirea unor rampe cu pantr rezonabile, ceea ce complică si mai mult circulatia auto, intrucat străzile din jurul gării sunt destul de inguste. De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton devine absolut inutilă deoarece in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului este extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza chiar si printr-o trecere la nivel cu calea ferata, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona străzii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona respectivă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...