În ședința de Consiliu Local de ieri s-a discutat despre realizarea sensului giratoriu de la intersecția ce duce spre Sigmir. Doar că totul s-a transformat în scandal. „E prea scump! Și drumul de centură nu e reabilitat”, a intervenit liberalul Peteleu. Iar de aici totul a degenerat într-un scandal monstru.
De câteva luni a apărut, pe drumul de centură al municipiului, un sens giratoriu, la intersecția cu strada Soarelui, drumul ce duce spre Sigmir.
Unii au susținut că e o idee bună, alții că sunt prea multe sensuri giratorii.
Municipalitatea a hotărât, în schimb, să-l lase acolo și să-l facă așa cum trebuie, momentan fiind doar „scheletul” unui sens giratoriu.
Iarăși lucrări pe drumul de centură: Se va contura un sens giratoriu!
Ieri, pe masa consilierilor locali a fost supus la vot acest proiect. Doar că totul s-a transformat într-un adevărat fiasco, de la o întrebare s-a ajuns la un scandal monstru.
„Vreau să propun respingerea acestui proiect de hotărâre. Argumentez solicitarea ținând cont de costuri. Ne-ați obișnuit să faceți sensuri giratorii de un milion de euro, dar nu cred că este cazul. Acest sens giratoriu costă aproape 200.000 de euro. Aș fi de acord dacă, până în acest moment, veneați și cu un studiu de fezabilitate vizavi de reabilitarea variantei ocolitoare la standarde, nu doar cu niște asfalt pus pe deasupra, adică reprofilarea acelui drum. Și atunci puteam fi de acord și cu un sens giratoriu de 180.000 de euro, probabil, dar dumneavoastră plantați niște sensuri pe un drum despre care nu știm ce se va întâmpla cu el, va rămâne la două benzi, se va lăți la trei benzi”, a intervenit liberalul Ioan Peteleu.
Acesta a explicat că la Cluj există sensuri giratorii doar desenate pe carosabil. Și că circulația se desfășoară normal. Mai mult, a solicitat să i se spună cât a costat sensul giratoriu de la intersecția cu strada Tărpiului și cel de la intersecția cu strada Subcetate.
„Nu știe nimeni pe de rost costurile pentru cele două sensuri. Trebuia să solicitați informația în comisii, nu acum, de față cu presa, ca să vă vadă ei”, a replicat scurt primarul Ovidiu Crețu.
Peteleu a insistat pe ideea retragerii sau măcar a amânării proiectului.
„Au mai fost proiecte care aveau un cost. Apoi au fost amânate și reanalizate, și costurile s-au redus enorm. Acest lucru îl cer și acum. Reanalizarea proiectului. E prea scump!”, a insistat liberalul.
La solicitarea viceprimarului Cristian Niculae, proiectantul a fost pus să explice de ce sunt costurile așa de mari.
„Prețurile sunt de catalog. Nu putem veni cu prețuri mici și apoi nimeni să nu se mai înscrie să facă lucrările. Dar după ce se face licitație și se alege un câștigător, costul total sigur scade. Pentru că fiecare firmă are furnizorii săi de materiale ori noi nu putem veni cu prețuri mici, ci cu cele de catalog. Și nu insula propriu zisă este scumpă, ci costul cel mai mult este datorat celor două benzi de viraj la dreapta, care trebuie făcute, și care nu există acum în carosabilul existent. De aici aceste costuri”, a explicat Iulia Sângeorzan.
Firma proiectantă este la al doilea sens giratoriu pe care îl proiectează, așa că au susținut că au experiență. Constantin Rus a intervenit și el în discuție, reproșându-i liberalului că e o utopie să vorbești despre sensuri giratorii desenate pe asfalt și că așa ceva nu ar exista.
Deși inclusiv secretarul Floare Gaftone a susținut că proiectul este incomplet, propunerea liberalului de amânare a proiectului pentru o ședință ulterioară a fost respinsă.
„E o bătaie de joc pe bani publici. Vreau să-l întreb pe domnul primar: valoarea proiectării este procent din valoarea investiției, da sau nu? Pe urmă avem totul clar. Degeaba vorbim despre prețul final al licitației, aruncăm bani pe geam. Bătaia de joc pe bani publici continuă”, a concluzionat Ioan Peteleu, fără a primi însă un răspuns.
După mai bine de o jumătate de oră de scandal pe marginea acestui subiect, proiectul a fost aprobat cu 15 voturi pentru și 4 împotrivă.