Potrivit unei analize a celor de la Profit.ro, unul dintre centrele comerciale care funcționează în Bistrița a fost pe pierdere în primul an de funcționare. Pe de altă parte, 4 mall-uri inaugurate în țară în 2018 au generat afaceri de peste 14 milioane de euro în primul an de funcționare.
O analiză a Profit.ro a scos în evidență faptul că proprietarii celor aproape 70 de mall-uri din țară funcționale în 2019 au încasat de la magazinele găzduite peste 620 de milioane de euro, cu 8,7% mai mult decât în 2018.
Românii își cheltuiesc aproape o treime din venituri în retail, mult sub media europeană. Cele patru centre comerciale, Shopping City Satu Mare, Baia Mare Value Centre, Roman Value Centre și Bistrița Retail Park deschise în ultimele două luni din 2018 au generat în primul an de funcțonare afaceri de peste 14 milioane de euro.
Cum arată lucrurile la Bistrița? Ei bine, analiza celor de la Profit.ro scoate în evidență faptul că Bistrița Retail Parc, în 2019, a înregistrat o cifră de afaceri de 800.000 de euro și pierderi de 50.000 de euro. Pierderile sunt totuși mai mici decât în cazul centrelor comerciale nou deschise în Baia Mare sau Roman, unde trec de un milion de euro.