Ruxandra Georgiana Barna este absolventă a CN „Liviu Rebreanu” Bistrița și a obținut nota 10 în examenul de Bacalaureat. Este a doua medie de 10, după ce în 2018, la, Evaluarea Națională, a obținut, la fel, nota maximă.
Ruxandra a urmat profilul realist matematică-informatică, iar la materiile din examenul de Bac, adică română, matematică și informatică, a obținut nota 10. Doar două absolvente din județ au reușit să obțină media maximă.
Spune că perseverența este cheia, iar școala online a fost un impediment chiar și pentru un elev cu 10 pe linie la școală.
„În mod cert, școala online a fost o întorsătură radicală de situație pentru oricare elev. În ceea ce mă privește, a impus o… reformă (nu prea bine primită) asupra a tot ce înseamnă stilul meu de învățare: din eleva care își canaliza toată puterea de concentrare în timpul orelor de curs, iar acasă recapitula în scris amintirile acumulate (cea mai captivantă metodă de învățare pe care am abordat-o până acum – învățatul tip ,,jurnal”), am devenit eleva care nu se poate menține atentă mai mult de o jumătate de oră în fața ecranului, iar, la final de zi… nu are ce să rememoreze”, a declarat Ruxandra pentru Bistrițeanul.ro.
Chiar dacă este un elev de 10, schimbările din ultima perioadă au lăsat urme adânci în receptivitatea sa. A înlocuit rapid mersul la școală și învățatul în bancă, urmând mai multe mișcări de voluntariat din oraș.
Școala, în altă „umbră”
„Felul în care am fost eu afectată de noile condiții nu se poate categorisi sub nicio formă drept o ,,adaptare”, din punct de vedere academic. Încă sufăr de un deficit de atenție despre care sper că nu e ireconciliabil, și de un soi de dezinteres care nu mă reprezintă.
Am fost revoltată cu ardoare de ce a ajuns să însemne școala, și poate, undeva în mine, asta a stârnit și un refuz de a mă adapta la ceva în care nu cred. Așadar, nu am reușit, îi văd încă și îi resimt numai defectele. M-am adaptat, în schimb, la un stil de viață plin de activități voluntare, în timpul pandemiei”, a mai spus Ruxandra.
Care este secretul unui astfel de elev? Din câte ne împărtășește, a învățat timp de patru ani constant, și-a făcut temele și a luat testele în serios. Iar asta s-a văzut la rezultatul final, pentru care a muncit.
„Chiar pot spune că din asta constă, în mare parte, succesul meu, în ceea ce privește materiile reale. Toate temele făcute la timp, refăcute cele mai grele înainte de teste, reluate și individual toate problemele de pe Pbinfo făcute la clasă.
La română, până pe a 12-a n-am făcut decât să citesc și să povestesc. Să încerc să înțeleg tot ce ține de verbal și de scris, în moduri cât mai interactive. În cea ce privește notoriile eseuri… nu am să mint, le-am tocit. S-a meritat? Una peste alta, dovezile sunt incontestabile.
Pentru mine nici nu a fost așa de rău, există un soi de farmec și în asta. Una peste alta, strategia mea de învățare s-a rezumat pe fructificarea la maxim a resurselor pe care le am: formularea și reformularea ajutorului primit, până la însușire”.
Se aștepta la așa ceva? Nu. CNLR-ista a declarat faptul că a avut aspirații și ținta sa a fost obținerea notei maxime de la examenul maturității: „Nu aveam așteptări, doar aspirații. Nu m-am considerat niciodată în măsură să mă autoevaluez, astfel încât să știu la ce să mă aștept. De țintit, însă, am țintit la 10 încă de la început”.
Chiar dacă a urmat patru ani la un liceu de top, profil real și intensiv informatică, Ruxi vrea să urmeze o carieră în… Litere! Vrea să urmeze Facultatea de Litere a Universității Babeș Bolyai din Cluj-Napoca, secțiunea Română-Engleză și să profeseze, mai departe, în domeniu.
Mergea o poza mai decenta la o astfel de știre.