Deși mulți ar putea spune contrariul, peste jumătate dintre români sunt mulțumiți cu viața pe care o trăiesc. Iar traiul zilnic include și serviciul. Cel puțin aceastea sunt concluziile unor studii recente.
În ciuda perioadei pe care o traversăm cu toții, românii par să fie mulțumiți de viața lor. Atât cei care ocupă locuri de muncă în Bistrița, cât și mulți alții dintre noi se declară satisfăcuți de traiul zilnic. Compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research a făcut publice rezultatele unui studiu pe tema mulțumirii, desfășurat în rândul respondenților din mediul urban și rural din România. Sondajul și-a propus să descopere cât de mulțumiți sunt românii și ce anume îi face mulțumiți.
Mulțumiți de starea de spirit și de relatiile cu cei dragi
5 din 10 români la nivel național se declară mulțumiți de starea lor de spirit. Iar relațiile cu persoanele apropiate (familie, prieteni sau partener), locul de muncă actual și mediul de lucru sunt printre principalele motive de mulțumire pentru peste 50% din locuitorii din România.
În iunie 2021, 50% din români au afirmat că sunt mulțumiți de relaţiile lor cu familia și prietenii, iar 10% se declară nemulțumiți de aceste relații. Pe categorii socio-demografice, aprecierea relaţiilor cu familia și prietenii înregistrează diferenţe semnificative statistic numai în funcţie de statutul marital, se arată în raportul citat. Persoanele singure de vârstă mijlocie par să fie mai mulțumite de relațiile cu familia și prietenii (63%), comparativ cu tinerii cu educație superioară și venit ridicat (45%).
Tinerii profesioniști se declară împliniți
Tinerii profesioniști spun că sunt foarte mulțumiți de relația cu partenerul/partenera. Dacă în decursul anului 2020 satisfacţia faţă de relația cu partenerul/partenera, deşi pozitivă, a avut un nivel mai scăzut pe fondul unei stări de spirit nu tocmai bună a românilor, începând cu luna februarie a anului în curs, a înregistrat un nivel constant ridicat. Cel mai mare grad de satisfacţie faţă de relația cu partenerul/partenera se întâlnește la tinerii cu educație superioară și venit ridicat, cu un procent de 47%, mai arată raportul Reveal Marketing Research.
Majoritatea românilor se simt mulțumiti de mediul în care lucrează
Mulțumirea apare în principal în rândul segmentelor cu educație și venit ridicat (70%) și în rândul tinerilor profesioniști (50%). La polul opus, cei care se declară nemulțumiți sunt familiile tradiționale (36%) și persoanele singure de vârstă mijlocie (32%). Nu este surprinzător că mulţumirea legată de sectorul profesional este direct proporţională cu mulțumirea față de celelalte aspecte ale vieții: starea de spirit și relațiile sociale – cu familia, prietenii și partenerul/partenera de viață.
Ce ne arată, practic, studiul este faptul că încep să conteze din ce în ce mai mult aspectele care țin de starea noastră emoțională, ca oameni, și de crearea unui cadru care să motiveze mai degrabă prin aspecte intrinseci decât prin cele de ordin extrinsec.
Și cu banii stăm bine
Un alt studiu Reveal Marketing Research arată că 62% dintre românii ce aparțin unei familii moderne se declară mulțumiți de starea financiară actuală. În același timp, doar 36% dintre cei care consideră că sunt membrii ai unei familii tradiționale se declară mulțumiți de acest aspect al vieții. Aceste rezultate sunt relevate de un studiu Reveal Marketing Research, desfășurat online, în mediul urban și rural, în perioada februarie 2021 – iunie 2021.
Cum își modifică românii comportamentul față de situația financiară?
Nu este deloc surprinzător faptul că segmentul familiilor moderne (părinți cu educație superioară și venituri ridicate) este cel mai vocal în ceea ce privește gradul de mulțumire față de situația finaciară. Mai ales dacă avem în vedere chiar o evoluție semnificativă din februarie (54%) până în iunie (62%). În schimb, la nivel național, pentru familiile tradiționale (părinți cu educație medie și venituri medii), luna iunie a adus o scădere pe acest nivel (36%, față de luna aprilie cu 46%).
Deși, familiile tradiționale înregistrează valori scăzute în ceea ce privește mulțumirea față de situația financiară, acest lucru nu îi împiedică să se declare mulțumiți de condiția lor fizică. În ceea ce privește acest aspect al vieții, familiile tradiționale câștigă teren în detrimental familiei moderne.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat în perioada februarie – iunie pe un eşantion reprezentantiv național (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%. Interviurile au fost realizate online, pe baza panelului Reveal Marketing Research.
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.