0.4 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

Robert Sighiartău: Primele măsuri de sprijin pentru angajații și companiile afectate de pandemia COVID-19

Primele măsuri de sprijin adoptate de Guvern pentru angajații și companiile afectate de pandemia COVID-19 implică un efort bugetar de peste 30 miliarde lei – subliniază deputatul Robert Sighiartău. Acestea vor avea un impact pozitiv în economie de aproximativ 100 miliarde lei. Ceea ce înseamnă un efect de multiplicare de peste trei ori al fondurilor publice alocate din surse naționale și fonduri europene:

1. Linii de finanțare pentru capital de lucru și investiții cu garanții de stat și costuri zero pentru IMM-uri
Schema de sprijin IMM Invest:
– 80% finanțări garantate pentru maxim 10 mil. lei – investiții
– 90% finanțări garantate pentru maxim 1 mil. lei – capital de lucru
– Durata finanțărilor: 120 luni pentru investiții/ 72 luni pentru capital de lucru
– Dobândă subvenționată: 100%
– Comision de administrare: 0 lei
– Buget: majorarea plafonului alocat de la 5 miliarde lei la 15 miliarde de lei
– Efect de multiplicare în economie: 70 miliarde lei.

2. Schema de sprijin pentru șomaj tehnic:
Cât: 75% din salariul de bază dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut
Durata: perioada stării de urgență
Beneficiari:
1. Salariații angajatorilor care și-au întrerupt activitatea ca urmare a stării de urgență în condițiile obtinerii certificatului de la Ministerul Economiei.
2. Salariații angajatorilor afectați de criza COVID-19 care și-au redus veniturile cu cel puțin 25% (în ultima lună față de lunile precedente) dar nu pentru mai mult de 75% dintre angajați
Documente necesare: Certificat pentru situații de urgență/ Declarația pe propria răspundere
Număr beneficiari: până la 1 mil. salariați
Impact bugetar: aprox. 4 miliarde lei

3. Facilitatea zile libere pentru părinți:
Zile libere acordate unuia dintre părinții copiilor cu vârsta până la 12 ani
Condiții: Doar după epuizarea celorlalte opțiuni de lucru prevăzute de Codul Muncii.
Indemnizație: 75% din salariul în plată dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut pentru o zi lucrătoare
Durata: perioada suspendării cursurilor școlare ca urmare a stării de urgență
Excepții: Doar cu acordul angajatorului pentru personalul angajat în activități de importanță critică (siguranță națională, sistem sanitar, utilități, comerț alimentar etc.)
Facilitatea nu se aplică dacă unul dintre părinți beneficiază de alte forme de sprijin din bugetul asigurărilor sociale (de ex. șomaj tehnic)

4. Angajamente de plată ale statului către companii (martie – aprilie):
– Rambursarea TVA prin MFP: 9 miliarde lei
– Plata concediilor medicale prin CNAS: 2,7 miliarde lei scadente (martie) plus 200 mil. lei pentru concedii pentru carantină și izolare
– Decontul facturilor pentru lucrărilor de construcții ale autoritățil locale: 1,5 miliarde lei

5. Facilități la plata/suspendarea unor obligații de plată comerciale, fiscale și bugetare:
– Amânarea termenului de plată pentru impozitele pe clădiri, teren, mijloace de transport de la 31 martie la 30 iunie 2020
– Suspendarea popririlor și executărilor silite pentru creanțele bugetare pe perioada stării de urgență cu excepția celor din cauze penale
– Amânarea termenului pentru depunerea declarațiilor de restructurarea a creanțelor bugetare până la 30 octombrie 2020
– Întreprinderile mici și mijlocii care dețin certificatul de situație de urgență emis de Ministerul Economiei beneficiază de amânarea la plată pentru serviciile de utilități precum și de amânarea la plată a chiriei.

Sunt cheltuieli publice necesare în perioade de criză cu efect de multiplicare de peste trei ori în economia privată. Asta înseamnă gGuvernare liberală!

ARTICOLE SIMILARE

Ultimele Știri

Sponsorizate

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...