Mașinile vechi care poluează mai mult trebuie să dispară cumva de pe șosele, iar autoritățile pregătesc un program prin care statul dă un bonus pentru casarea rablelor.
În cadrul unei conferințe de presă susținută de ministrul mediului, Tanczos Barna, transmite faptul că proprietarii de mașini vechi vor fi încurajați și ajutați de către stat pentru a-și casa mașinile.
Până în 2026, conform Planului Național de Redredase și Reziliență, România trebuie să se scape de 250.000 de mașini mai vechi de 15 ani, poluante și care încep să devină periculoase pentru circulație.
Autorităţile au propus asociaţiilor care reprezintă municipiile, comunele şi consiliile judeţene o colaborare în vederea acordării de bonusuri celor care renunţă la autovehiculele vechi şi poluante, fără ca aceştia să fie obligaţi să cumpere un alt autoturism, aşa cum se întâmplă în cazul programului Rabla.
„Va fi o modificare, pentru că Rabla nu a făcut diferenţa între maşini mai vechi de 15 ani şi maşini poluante, dar cele mai poluante, adică cele Euro 3, şi, din acest punct de vedere, va trebui să găsim soluţii de eficientizare. Analiza se face în continuare, lucrurile sunt relativ simple. Din punctul de vedere al taxării, exista varianta unei taxe similare cu cele din Europa – toate statele din Europa, aproape toate, au o asemenea taxă – sau majorării diferenţiate a taxelor locale, dar în momentul de faţă, pentru 2022, nu se implementează niciuna dintre aceste variante”, a afirmat ministrul Mediului.
Ministrul încurajează achiziționarea mașinilor electrice, indicând reducerea poluării de mediu.
„Pas cu pas, ar trebui să dăm bani mai mulţi la electrice. (…) Să creştem încet-încet pentru acele maşini care sunt cu zero emisii, pentru că aceasta este direcţia în care se merge în toată lumea”, a afirmat Tanczos Barna.
Daaaa… iti da 300-400 -500 de euroi… dar iti mai trebuie inca 15.000 cel putin ca sa poti cumpara alta masina NOUA ( si aceasta cea mai ieftina posibil… ) . Ba statul mai pune si conditii de prost gust, ba masina sa fie inmatriculata si sa circule efectiv pe drum , sa aiba starea tehnica si ITP-ul la zi… altfel BA . Poi mai … era sa va zic cum … DACA MASINILE SUNT BUNE… SI CU ITP-urile la zi… isi mai duce dracu masina la ” rable ” . Asa vechi cum sunt… si oricat ar costa reparatiile ptr piese… , sau rice impozit ar plati ptr ele, tot mai acceptabil este ptr populatie, ptr ca avem salarii de tot c*catul, foarte mici si efectiv NU NE PUTEM permite sa CUMPARAM MASINI NOI asa cum vreti voi . Politica asta-i valabila ptr cei din aceasta M(are) …UE , unde au salarii in euroi , nu aici in tzarile astea sarantoace si prapadite, ori batute de Dumnezeu fel si chip !
Vreti sa scapati de ” rable ” (?!) … atunci sprijiniti oamenii cu cel putin 50% din costul unei masini noi si atunci… poate… poate … altfel nu va mai faceti iluzii desarte. Daca fortzatzi prea tare nota, s-ar putea sa va ” sara oamenii in cap ” de n-o sa aveti pe unde ” scoate camasa ” … !
Cine are 7-8000 de euroi, isi ia din occident o masina foarte buna , Euro 4 cei putin , chiar daca-i second . Vreti sa nu si-o cumpere de acolo, atunci sprijinitu-i cu inca pe atata din banii statului si toata lumea-si va lua masina NOUA de aici din tzara , ptr ca Dacia ce mai ieftina-i de la 15.000 de euroi in sus… si cine-si poate permite asta, altii decat patronii si ” smecherii smardoi „… care nu platesc nimic la stat si le trec ( majoritatea ) pe firmele pe care le au !
Asadar nu mai ateti campii degeaba !
No așa.