Podul de lemn de la Sîngeorz-Băi deja se degradează, deși mai sunt luni bune până la recepție. Fotografii recente indică faptul că lemnul se lasă bine pe mijloc.
La Sîngeorz-Băi a fost construit un pod unic în țară. Acesta ar trebui să fie cel mai lung pod rutier din grinzi lamelare. Podul va uni două piste de biciclete și va susține traficul velo și pietonal.
Podul are o lungime de 54 de metri și o lățime de peste 4 metri. Poate suporta o greutate de 3,5 tone. Mai mult, se ia în calcul acoperirea podului cu șindrilă, pentru a proteja lemnul din care este făcut.
Podul este executat de MIS Grup și Silvania International și deja a fost montat. Proiectul din care face parte acest pod este mai amplu și include și piste de biciclete de la intrarea până la ieșirea din orașul stațiune, pe malul Someșului, pe 5 km.
Valoarea întregului proiect, în care este prins și un centru de tineret și asfaltare de străzi, este de 5 milioane de euro. Acesta este finanțat din fonduri europene.
Probleme cu podul înainte cu câteva luni de recepție…
Deși podul încă nu a fost recepționat, acesta deja nu arată bine. Imaginile arată cum s-a lăsat pe mijloc. Acest lucru a fost semnalat de un sîngeorzan și exemplificat foto.
„Podul încă nu a fost recepționat, acum se fac pasarelele de urcare. Trebuie terminat până la sfârșitul verii. Nu știu dacă sunt probleme cu el, așteptăm să vedem ce spun experții”, a explicat pentru Bistrițeanul.ro, Cătălin Bota, primarul orașului Sîngeorz-Băi.
Investiția nu este privită cu ochi buni nici de locuitorii orașului-stațiune, care ar fi preferat un pod mai trainic, unde să poată circula și mașinile:
„De ce nu s-a făcut un pod normal? Să poată fi folosit cu acces auto, nu ajuta mai mult în zonă ?? Cu timpul nu se dezvolta mai mult acea zonă ?? Cu timpul nu se construiau case în zona aia care aduceau bani la bugetul local ?? Nu era ceva bun pentru locuitorii din zonă și nu numai ??? Întrebare: cu ce ajută acest pod?? A calculat cineva în 5 ani câți bani aduce la bugetul local și ce costuri are de întreținere?? Suntem pe plus cu el ??”, a fost unul din comentariile la fotografiile care indică situația podului.
Foto: Adrian Scridon
Clar.
asa se lasa si banii sub greutatea patronului de la MIS cand doarme pe ei ca sunt multi ,acum cum.ar fi fost ca podul sa reziste in timp ?
Doua firme, aceeași familie.
Construiesc prost oriunde.
Abonate la banii publici.
Politica. Pile. Cunoștințe. Relații.
Județ de 💩.
Azi-maine vor asfalta cu rumegus . Ce sa faca si ei daca toata viata lor , familia Iugan a furat lemme? Totul se face din lemn .
rahat pe batz
Fala mare, traista goală! Anunțat și de autorități și de constructor cu surle și trâmbițe drept a noua minune a lumii, a ieșit în final un mare FÂS!
Da ce ati crezut ca podul asta rezista cat cel facut de romani la Drobeta din grinzi de stejar proiectat de APOLODOR din DAMASC ?
Acum 2000 de ani erau ingineri si meseriasi seriosi adusi din imperiu de la ROMA nu cioflingari.
Eu cred ca astia au avut doar arcele din lemn si nu stiau la ce sa le foloseasca …asa a ajuns sa faca un pod neavand tablia din ….furnir!
Nici cel mai mare prost din sat nu va face un podetz punand scadurile pe lat!!!!
Asa-i!
Corect .Unul din cele mai tari argumente de logica . Cel mai prost taran din Sangeorz nu făcea asta, nu manca banii tarii pe un pod îndoit înainte de recepție. Dar dacă te „pricepi” la toate ca ceausescu ,ți se’ ndoaie podul …te ști la păduri, ști administrație, te dai constructor de poduri ca Apolodor.. lana o sti scarmana.. .jaful in pădure
îl ști acoperi ..pe Doamne-Doamne îl pui la treaba ..normal ca ți se’ nurca ițele..
…unde o fi învățat
MissGamaliel atâtea?
Problema nu-i ca e de lemn, ci ca e conceput de proști și executat de și mai proști