-0.3 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

Primarul Turc vrea să mute autogara existentă pe șoseaua de centură

Primarul Ioan Turc a precizat ieri, în ședința de Consiliu Local că vrea să mute actuala autogară în afara zonelor centrale. Mai exact, se ia în calcul mutarea autogării pe șoseaua de centură, unde municipalitatea a primit un teren. Acolo trebuia să fie amenajată o piață en-gros.

Edilul vrea să renunțe la autogara situată în imediata apropiere a gării și să o mute în afara zonelor centrale. O altă autogară ar putea fi amenajată pe șoseaua de centură, pe un teren primit de la Consiliul Județean. Acesta este situat pe Drumul Cetății și, culmea, destinația inițială era o piață en-gros.

„Vom amenaja perimetrul pe care îl deținem pe drumul de centură, terenul transmis de către Consiliul Județean Consiliului Local, cu condiția amenajării unei piețe en-gros. Vom solicita Consiliului Județean să revină asupra acestei condiții și vom amenaja o autogară. Nu este firesc, dacă tot vorbim despre poluare, ca zeci de autocare, autobuze, să vină în zona centrală a orașului, să creeze disconfort.”, a declarat primarul Ioan Turc, ieri, în ședința de Consiliu Local.

Mai mult, primarul Ioan Turc visează la două autogări, una către Livezile-Unirea, iar alta spre Sărata. Pentru aceste două proiecte se mizează pe finanțare din fonduri europene.

Bianca SARA
Bianca SARA
A absolvit Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și are un masterat în Comunicare și Mass-Media, urmat la aceeași facultate. Activează în presă din anul 2011. De-a lungul timpului a colaborat cu mai multe ziare locale și câțiva ani cu o revistă regională de business. Din anul 2013 este corespondent pe Bistrița-Năsăud al ziarului național Adevărul. Colaborarea cu Bistrițeanul.ro a început în anul 2014.

ARTICOLE SIMILARE

3 COMENTARII

  1. 08.06.2021
    Stirea despre dorinta de a se muta autogara din municipiul Bistrita dni actuala locatie inafara orasului undeva pe soseaua de centura ar trebui sa tina cont de urmatoarele probleme:1. Amplasare autogarii in apropierea Garii a avut invedere facilitatea transortului de persoane cu mijloace variate ( CFR, Autobuze) care sa rasunda nevoilor populatiei care nu dispun de miloace proprii de transport. Avind in vedere ca transportul cu mijloace proprii este chiar mai polunt si ar aglomera si mai mult6 circulatia in oras , este cu siguranta de indezirabil , transportul in comun este solutia potrivita pentru localitatile urbane incadrand aici si municipiul Bistrita. 2- Amplasarea Autogarii la distanta de Gara obliga la creerea unor liniii de transport in comun care sa asigure in conditii de confort accesul dinspre oras si in oras a zecilor , chiar sutelor de calatori zilnic,care au nevoie de transportul interurban asigurat de autobuzele care vin si pleaca din autogatra. . Legatura cu Statia CFR este de asemenea obligatorie si ar necesita de asemenea mijloace de transport in comun. Toate acestea trebuie sa permita un acces facil , pe tot parcursul zilei si noptii , inclusiv in zilele de sarbatoare. Acesta incumba costuri semnificative.
    3- Pentru a scapa de poluarea produsa de motoarele cu ardere interna sau Dissel, ar trebui introduse vehicole cu tractiune electrica. Aceste vehicole lipsesc in totalitate din panoplia orasului si nici nu sunt perspective de a fi rezolvat curnd acest sistem de transport. Analizand la rece, este foarte posibil ca in final transportul cu tractiune electrica ar putea fi chiar mai polunt decat cel actual, nemaivorbind de costurile acestuia. 4- Pentru a sustine acest proiect ,este in opinia mea, necesar un studiu de impact care sa analizeze cu obiectivitate toate aspectele legate de aceasta propunere , care chiar daca la prima vedre este atractiva ,nu este deloc sigur ca este solutia potrivita . Multumesc pentru atentia acordata !

  2. intrebare: cu ce se merge de la gara la autogara???????????????????????????????????? tinand cont ca avem o gara moderna frumoasa care desreveste niste localitati dar nu pe toate!!! mobilitate inseamna sa te dai jos din tren si sa iei un bus sau autobus sa te duca in localitatea de domiciliu. Deci, cei care vin cu trenul in general cu bagaje….si care trebuie sa ia rata pana acasa…..vor fi obligati sa ia taxi sau alt autobus pana la autogara de unde sa ia alt autobus. BUNA GANDIRE!!!! de rasul lumii zau asa………..progresisti si liberali in gandire…cam prea liberali…adica liber!!!! Intermodalul ala avea de 10 ori mai multa logica!!!!

  3. In cazul asta domnule primar, va trebui sa finantzezi din banii publici, un transport local de autobuze, care sa faca legatura curenta intre Gara CFR si Autogara Bistrita … Te-ai gandit la asta ? Doara cine au amplasat Autogara langa Gara CFR n-au facut-o de tembeli… ! Nu toti comunistii au fost si tembeli … si fara creier … precum nici astazi, nu toti sunt ” ILUMINATII LUI DUMNEZEU PE PAMANT ” !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...

DELICE PAN angajează inginer tehnolog în industria alimentară. NOI locuri de muncă, în Bistrița

Brutăria Delice Pan angajează inginer tehnolog în industria alimentară, iar GB Instaplan  caută sudori, instalatori, electricieni și lăcătuși. La Clinica SANOVIL Bistrița este nevoie de farmacist, asistent medical generalist și infirmieră. Oferta completă, mai jos: