După ce a reproșat reprezentantului sătesc din Ghinda că cere investiții în localitate cât veniturile aduse pe 20 de ani, primarul „s-a dat pe brazdă”. În ședința de joi se va supune la vot aprobarea studiului de fezabilitate pentru podul peste râul Ghinda din localitatea cu același nume. Ce variante se analizează:
La finele lunii martie, reprezentantul sătesc din Ghinda a reamintit primarului Ovidiu Crețu de trei investiții esențiale pentru localitate. Răspunsul a fost unul acid, pe motiv că unele investiții costă cât veniturile aduse de Ghinda în 20 de ani.
Mai multe despre acest subiect puteți reciti AICI:
Totuși, s-ar părea că primarul Ovidiu Crețu „s-a dat pe brazdă”. În ședința de Consiliu Local de joi se va supune la vot aprobarea studiului de fezabilitate pentru construirea podului.
„Podul amplasat peste pârâul Ghinzii din localitatea componentă Ghinda, nr.49, aparține domeniului public al Municipiului Bistrița. Podul are o vechime de peste 40 de ani, are o lungime de 5 m și o lățime de 3 m, și este confecționat din lemn. Nu are trotuare și parapeți de siguranță. Albia este obturată de depuneri și vegetație”, se arată în raportul Primăriei.
Dată fiind această situație, se va recurge la demolarea podului existent și contruirea unui nou pod. S-au luat în calcul două variante:
Scenariul I- Pod nou din tablă de oțel ondulată:
Caracteristici geometrice generale:
- după structura de rezistență: structură metalică din oțel ondulat;
- numărul de deschideri și lungimea lor: 1×7,00 m;
- Lățimea părții carosabile: 5,00 m;
- Lățimea totală a podului: 7,20 m;
- Lungimea totală a podului: 12,00 m;
Scenariul II- Pod nou pe grinzi prefabricate din beton precomprimat:
Caracteristici geometrice generale:
- după structura de rezistență: 10 grinzi din beton precomprimat L=6,00 m;
- numărul de deschideri și lungimea lor: 1×4,90 m;
- Lățimea părții carosabile: 5,00 m;
- Lățimea totală a podului: 7,20 m;
- Lungimea totală a podului: 11,10 m;
În urma analizei, s-a decis construirea primei variante de pod.
Astfel, noul pod, cu structură metalică din oțel ondulat va avea o lungime de 12 m și o lățime de 7 metri. Albia râului se va amenaja cu zid de gabioane și anrocamente pe o distanță de 44,20 metri. Se va amenaja strada, pe o distanță de 600 mp, lungimea parapetului de protecție H4b pe pod și a rampelor va fi de 81 m, iar la ambele capete ale podului va fi instalat câte un stâlp de luminat.
Costul investiției ar fi de 1,14 milioane lei, suportat din Bugetul Local și alte fonduri.