Într-o conferință de presă, primarul Gabriel Lazany a explicat că a renunțat la perdelele verzi din Viișoara și Unirea, proiect lăsat de fostul primar, pentru că vrea câte două benzi pe sens la cele două intrări în oraș. Drumul ar urma să fie lățit până la nodurile cu viitoarea centură a Bistriței și cu drumul expres Dej-Bistrița.
Edilul Gabriel Lazany a precizat, ieri, într-o conferință de presă, că un studiu de trafic comandat de fosta administrație indică două probleme legate de trafic: două „strangulări”, la cele două intrări în oraș, spre Viișoara și Unirea.
Acestea se formează în orele de vârf, dimineața și după-masa când ies bistrițenii de la muncă. Una dintre aglomerații se formează pornind de la sensul cu Lucian Blaga spre Unirea, iar cealaltă de la pasarelă spre Viișoara.
Potrivit acestuia, drumul lățit, cu patru benzi de circulație va merge până la nodurile rutiere de descărcare ale viitoarei centuri ocolitoare a Bistriței, respectiv până în zona Sărățel și până după Livezile. Centura ocolitoare a Bistriței va fi parte din drumul expres Dej- Bistrița.
„Este obligatoriu să facem dezvoltarea aceasta, să fie patru benzi de circulație, două pe sens, până la nodul rutier de la intersecția cu centura ocolitoare, altfel nu vom rezolva absolut nimic legat de trafic. Prioritară este centura ocolitoare a Bistriței, care va avea două noduri de descărcare, unul în zona Sărățel, lângă TeraPlast, și altul undeva între Livezile și Rusu Bârgăului”, a precizat Gabriel Lazany.
Pentru a putea asigura spațiul pentru amenajarea celor 4 benzi de circulație în Unirea și Viișoara, primarul Gabriel Lazany a renunțat la unul dintre proiectele lăsate de vechea administrație și anume „perdelele verzi”, care presupuneau amenajarea unor spații verzi pe marginea DN17, în Unirea și Viișoara.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat într-o conferință de presă desfășurată la Cluj, că anul acesta va fi lansată și licitația pentru lucrările la drumul expres Dej-Bistrița. Mai multe despre acest subiect puteți citi mai jos:
Motto:
„Îi plâng pe proști și proștii mă înving”
(Ana Blandiana – Eclipsă)
Intotdeauna o luăm de la zero. In loc să continue proiectele demarate de vechea administratie si să vină cu proiecte noi pentru rezolvarea problemelor edilitare, cei care ajung vremelnic la putere renunță la proiectele existente pentru care există inclusiv finantare. Concret, primarul Gabriel Lazany renunță la proiectul privind perdelele verzi din Viisoara si Unirea de pe DN17 pe considerentul fluidizării traficului prin lărgirea drumului cu o bandă de circulatie, ceea ce este o aberatie, deoarece neexistând continuitate pentru lărgire pe tot traseul, mai degrabă se crează blocaje.
De aceea, pentru descongestionarea circulatiei este nevoie de mai multe „coridoare” care să traverseze orasul pe lungime, adică pe directia est-vest si care să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea la est si Viisoara sau Sărata la vest. Una din aceste rute este coridorul aferent malului stâng al râului Bistrița cunoscut sub numele de „Linia albastră” care face legătura intre Sărata si Unirea, despre care s-a vorbit mult dar nu s-a făcut nimic până acum. Ba mai mult au existat o serie de „bâlbâieli” legate de amenajarea portiunii de la poalele pădurii Codrisor dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, desi lucrurile sunt mult mai simple.
Această rută trebuie conectată si cu centrul istoric al orasului Bistrita pentru inchiderea inelului central de circulatie format din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară doar prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru a face legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată amenajarea unei zone de promenadă, totusi nu-i nevoie de transbordarea calatorilor de pe mijloacele de transport in comun intre Podul Budacului si Podul Jelnii asa cum se discuta la un moment dat. Există posibilitatea lărgirii străzii Codrisor prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, pe o lătime optimă care să includă 2 benzi de circulatie, plus piste pentru biciclete si promenada pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a circulatiei ar fi in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor,urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii :
(vezi: (https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-…)
Vrăjeală!!!
😁😁😁😁