Primăria Bistrița este obligată printr-o lege din 2023 să își reducă numărul de posturi, dar și numărul de șefi din instituție. După restructurarea pe care municipalitatea este obligată să o facă până la finalul acestei luni mai rămân doar 33 de șefi și 347 de angajați.
Consiliul Local al municipiului Bistrița trebuie să aprobe în ședința de joi noua organigramă a Primăriei Bistrița. Instituția este obligată de o lege de anul trecut să renunțe la o parte din angajați și la o parte din șefi.
Aceasta avea termen limită până în 30 iunie anul în curs pentru aceste schimbări și se pare că s-a lăsat pe ultima sută de metri. Potrivit prevederii legale 296/2023, trebuie redus numărul total de posturi cu 10% și șefii care rămân în instituție trebuie să reprezinte maxim 8% din numărul total.
„La data de 01.06.2024, distribuția posturilor se prezintă astfel: aparatul de specialitate al primarului 384 posturi, direcția de infrastructură și servicii Bistrița 275 de posturi – 659 de posturi”, se arată în proiectul de hotărâre.
După reorganizare, Primăria Bistrița mai rămâne cu 347 de angajați și 33 de șefi, la care se adaugă și primarul, viceprimarii și administratorul public al orașului.
„Numărul total de posturi pe instituție este de 384 din care: 3 funcții de demnitate publică, 33 de funcții de conducere, inclusiv Secretarul General al Municipiului, o funcție contractuală de conducere – administratorul public al Municipiului Bistrița. Total posturi de execuție: 347 din care 307 funcții publice de execuție și 40 de funcții contractuale de execuție”, va fi situația odată cu această restructurare.
S-au reorganizat servicii și birouri, s-a renunțat la posturile vacante, dar și la angajați. Au rămas cu mai puține posturi Compartimentul Monitorul Oficial Local și Administrație Publică, Compartimentul Registru Agricol, Compartimentul Revendicări Imobiliare, Biroul Sport Turism sau Compartimentul Agrement.
Odată cu această reorganizare se înființează și posturi noi, de exemplu, la Direcția de Tehnologia Informației și Inovare, Compartimentul Diasporta sau la Compartimentul Tehnic Implementare Proiecte cu Finanțare Europeană.
Ce baliverne!!! Vă spun eu: au eliminat posturile vacante și cam atât. Nici un angajat nu a fost dat afară,deci numărul de angajați este același! …sau chiar mai mare (verificați cate angajări s au făcut în ultimii patru ani). Și culmea, conf oug trebuie desființate posturile de șef birou, care ce să vezi, pot deveni șef serviciu, deci avansează în funcție peste noapte și evident au salariile mai mari. Cam atât s a putut, restul sunt povești.
Așa este ! Cum zice Monica.
👍
Pe baniii mei