-2.3 C
Bistrița
sâmbătă, noiembrie 23, 2024

Președintele CA TeraPlast – Dorel Goia: „Viziunea de transformare a Grupului TeraPlast într-un lider regional prinde contur”

Planetele parcă s-au aliniat pentru Grupul TeraPlast, care a raportat o cifră de afacere crescută, dar și un export crescut. Vâzările în afara României au crescut cu 32%, reprezentând 17% din cifra de afaceri consolidată în trimestrul I din 2024.

Vânzările Grupului TeraPlast au crescut cu 20% în primul trimestru din 2024 comparativ cu trimestrul I de anul trecut și sunt cu 10% peste buget. S-au majorat volumele cu 50% față de aceeași perioadă a anului trecut și au crescut vânzările în afara României cu 32%, reprezentând 17% din cifra de afaceri în trimestrul I din acest an.

„În acest trimestru s-au aliniat planetele. Am cresct cifra de afaceri, am crescut EBITDA, am crescut exportul și plățile față de buget. Achiziția Palplast se dovedește un succes răsunător pentru că au crescut vânzările cu aproape 50%. Toate testele pe care le-am făcut cu clienții fabricii stretch au fost reușite, ceea ce ne face încrezători că vom deveni liderul pieței din România. Strategia de creștere pe care am implementat-o își arată rezultatele și datorită capacităților noi de producție putem furniza produse românești de cea mai înaltă calitate acolo unde importam până în anii trecuți. Toate acestea fără ca rezultatele Grupului Freiler să fie consolidate, lucru care se va întâmpla începând cu trimestrul 2. Viziunea de transformare a Grupului TeraPlast într-un lider regional prinde contur”, precizează Dorel Goia, președintele Consiliului de Administrație TeraPlast.

Grupul a înregistrat în primul trimestru rezultate peste buget și peste anul trecut. Contribuțiile pozitive la rezultatele grupului se resimt din începerea producției în fabrica de folii stretch Opal și din integrarea activității companiei Palplast din Republica Moldova, achiziționată recent.

„În trimestrul 1 s-a consolidat o traiectorie care se contura încă din a doua parte a anului 2023 și care ne-a adus o îmbunătățire a performanțelor financiare. Avem creșteri organice ale liniei de business Instalații și îmbunătățirea performanței celorlalte segmente, cărora li se adaugă Palplast Moldova. Acestea ne confirmă eficiența strategiei axată pe investiții și M&A care crește valoarea și competitivitatea Grupului. Este esențial ca alocările de fonduri pentru lucrări de infrastructură să continue și în a doua parte a anului, după alegerile locale, pentru că așa cum au arătat-o și anul trecut, construcțiile sunt un motor de creștere al Produsului Intern Brut în România.” a declarat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast.

Rezultatele segmentului Instalații au generat în continuare cea mai mare cifră de afaceri, de 122 milioane de lei în T1/2024, cu 19% mai mult decât în T1/2023. Segmentul Instalații înglobează în primul trimestru și rezultatele Palplast Moldova. Vânzările companiei recent achiziționate au crescut cu aproape 50% în primele 3 luni ale anului față de T1/2023, în timp ce marjele au scăzut ca parte a efortului de a câștiga cotă de piață.

Pentru linia de business Granule marja EBITDA s-a normalizat, ajungând la 11%, însă vânzările au stagnat din punct de vedere valoric. Grupul a rămas concentrat pe creșterea cotei de piață, iar în primul trimestru TeraPlast a reușit să o majoreze prin înlocuirea unei părți din importuri. Pentru materialul reciclat contextul rămâne nefavorabil pe fondul scăderii prețului pentru materia primă virgină.

Segmentul Ambalaje Flexibile și-a dublat cifra de afaceri în trimestrul 1, până la 24 milioane de lei.

„Creșterea vânzărilor Grupului TeraPlast în România s-a făcut înlocuind importuri. Orice tonă de produse TeraPlast vândută aici, elimină o tonă de importuri care grevează balanța de plăți. Dacă toate firmele românești și-ar propune acest obiectiv, economia țării ar arăta altfel.”, mai spune Dorel Goia, Președintele Consiliului de Administrație TeraPlast.

 

 

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...