O brățară cu un buton roșu va ajunge la pensionari și persoanele vulnerabile, cu ajutorul poștașilor. Proiectul vizează acordarea de ajutor cât mai rapid persoanelor singure și vulnerabile. Brățara funcționează ca un apel 112 cu transmiterea automată a locației.
Serviciul Butonul Roșu a fost implementat, în 2015, în București, de către Crucea Alb Galbenă România. Ulterior s-a extins și în alte orașe din țară, dar într-un ritm lent. E vorba de o brățară conectată la un telefon mobil, care ajută persoanele aflate în dificultate.
Butonul Roșu poate fi folosit de orice persoană, ca serviciu de prevenție și securitate personală. Totuși, este indicat, în deosebi:
- oamenilor singuri sau izolați
- pensionarilor sau vârstnicilor
- bolnavilor cronici
- persoanelor cu dizabilități
- pacienților externați/operați
- pacienților din studii clinice
- copiilor care rămân singuri acasă
- viitoarelor mame și persoanelor expuse profesional unor riscuri asociate.
CUM funcționează sistemul:
La o simplă apăsare pe butonul SOS:
- dispozitivul mobil este localizat GPS
- beneficiarul este identificat
- Dispeceratul Medical de Urgență primește accesul la datele medicale ale pacientului care sunt actualizate permanent
- se declanșează protocolul de urgență personalizat, precum și informarea familiei
- în cazul urgențelor majore apelează 112.
- În funcție de complexitatea și gravitatea situației semnalate, dispecerul va iniția un protocol personalizat ce va indica acțiunile ce trebuie întreprinse:
- alertarea contactului de urgență din apropiere
- deplasarea unui asistent medical la domiciliul pacientului
- alertarea persoanelor care-l îngrijesc
Mai mul, beneficiarul este monitorizat permanent până la eliminarea pericolelor sau externare.
Începând cu luna octombrie, Poșta Română s-a angajat să livreze aceste brățări tuturor vârstnicilor și persoanelor vulnerabile, din orice colț al țării.
”Dezvoltatorii platformei dedicate care pun la dispoziție Butonul Roșu, Teleasistență Group, au inițiat colaborarea cu Poșta Română. Acsta întrucât compania dispune atât de resursă umană extinsă pe tot teritoriul țării, cât și de o rețea teritorială vastă. Astfel, poate răspunde nevoilor de extindere, la nivel național, a serviciilor de asistență Butonul Roșu. Astfel de servicii de asistență personală, ajutor de urgență, sănătate și suport viață independentă sunt livrate, în comunitate, și de alte companii poștale, cele mai avansate fiind cele livrate de Poșta Franceză” transmit reprezentanții Poștei Române.
CE anume vor face poștașii:
Astfel, în baza parteneriatelor pe care persoanele juridice (autorități și insituții publice care oferă servicii de asistență socială comunitară persoanelor vulnerabile din punct de vedere medical și social) le vor încheia cu Poșta Română, poștașii:
- se vor deplasa la domiciliile beneficiarilor
- îi vor înrola în baza de date împreună cu istoricul medical și factorii de risc
- îi vor instrui și le vor da în folosire brățara împreună cu un telefon asociat acesteia, care va asigura monitorizarea și asistența la distanță.
Excelent ! No asa da ! Problema este sa aiba persoana respectiva semnal la telefonul mobil, altfel… este degeaba .