Peste un milion de lei au plătit partidele politice pentru promovarea pe rețelele de socializare în Bistrița-Năsăud, în perioada 2019-2024. Culmea, suma cea mai mică a fost investită în promovarea pe rețelele de socializare de AUR, doar 5.000 de lei.
În perioada 2019 – 2024, toate partidele politice din România au cheltuit în jur de 100 de milioane de lei pentru promovarea pe Facebook, Instagram, Google și Youtube, potrivit unui raport al Expert Forum, o platformă care analizează fondurile folosite de partidele politice pentru a se promova.
Cât s-a cheltuit în Bistrița-Năsăud? Ei bine, conform aceluiași raport, partidele au cheltuit în județul nostru puțin peste un milion de lei pentru promovarea pe rețelele de socializare.
Cea mai mare sumă a fost cheltuită de USR, 302.000 de lei, adică 2% din totalul sumei cheltuite în țară. PSD a cheltuit 246.000 de lei pentru publicitate online în Bistrița-Năsăud, adică 2% din suma totală, iar PNL a cheltuit 206.000 lei, adică doar 1% din suma toală cheltuită pe țară.
PMP a cheltuit 86.000 de lei, Pro România 16.000 dle lei, iar UDMR 16.000 de lei. Surpriza vine de la AUR, care a alocat pentru județul nostru doar 5.000 de lei. De altfel, Bistrița-Năsăud se numără printre județele unde s-a cheltuit cea mai mică sumă pentru promovarea în online.
Foto: Shutterstock/expertforum.ro