Patru dintre serviciile de stare civilă vor fi la un click distanță, a anunțat ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan. Este vorba despre emiterea actelor pentru naștere, căsătorie, divorț și deces.
Ieri s-a încheiat primul proiect de anvergură în dezvoltarea serviciilor de e-guvernare, finalizat de Ministerul Afacerilor Interne, alături de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Autoritatea pentru Digitalizarea României și Serviciul de Telecomunicații Speciale, a anunțat ministrul Bogdan Ivan.
Acesta a precizat că proiectul SIIEASC este fundamentul parteneriatului de lungă durată între Ministerul Digitalizării și MAI. „Îi mulțumesc domnului viceprim-ministru și ministru al Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu. Acest parteneriat va face viața românilor din țară și din diaspora mai ușoară!
Din datele noastre, MAI gestionează cele mai accesate evenimente de viață de către români.
4 dintre ele – nașterea, căsătoria, divorțul și decesul – au fost digitalizate prin acest proiect.
Concret, a fost dezvoltat un sistem informatic de administrare a fluxurilor operaționale și a serviciilor de stare civilă. Au fost transpuse în format digital peste 68 de milioane de acte de stare civilă, emise în ultimii 100 de ani”, a mai explicat ministrul Bogdan Ivan.
Bogdan Ivan a transmis felicitări și chestorului Cătălin Giulescu, managerul proiectului, dar și echipei de implementare, care au lucrat susținut pentru a construi unul din pilonii digitalizării sectorului public.
„Serviciile publice digitale sunt viitorul administrației din România, iar pașii pe care îi avem de făcut sunt clari. Digitizarea documentelor, optimizarea fluxurilor de lucru, interconectarea bazelor de date și livrarea de servicii publice electronice vor aduce administrația aproape de fiecare român”, a concluzionat Bogdan Ivan.