0.2 C
Bistrița
luni, decembrie 23, 2024

PARADOXUL noii organigrame a Primăriei Bistrița: Teoretic dispar 52 de posturi, practic încă se fac angajări

Noua organigramă a Primăriei Bistrița va fi supusă votului consilierilor locali azi. Conform documentelor, s-ar reduce 52 de posturi. Însă municipalitatea nu ”dă afară” pe nimeni, ba chiar are nevoie să angajeze noi oameni pentru direcții nou înființate.

În momentul de față există, în cadrul Primăriei Bistrița, 1149 de posturi. Conform noii organigrame, vor fi 1097 de posturi. Deci e vorba de reducerea a 52 de posturi, din care cinci de directori și 47 de posturi de execuție, din care 21 bugetate și 26 nebugetate” a explicat primarul Ioan Turc azi, în cadrul unei conferințe de presă.

Funcțiile de conducere de fapt nu dispar, ci ”scad în grad”. Mai exact, directorul Poliției Locale devine șef serviciu Poliție Locală, în subordinea primarului. Detalii în cele două materiale de mai jos:

Cum arată noua organigramă „suplă” a Primăriei Bistrița. Ce șefi își pierd funcțiile:

Noua organigramă a Primăriei Bistrița, praf în ochi: S-a umblat puțin la salarii

Deși scade numărul de posturi, nu e nimeni ”dat afară”. Mai degrabă se fac angajări

Ioan Turc a explicat că nu se fac disponibilizări. Dar se fac reduceri la cheltuielile salariale. Totuși e nevoie de noi angajări.

Nu facem disponibilizări. În primul rând pentru că bugetul a crescut cu 50 %. Dar și pentru că, dacă trece legea conform căreia se blochează angajările la Stat, nu știm cum ne va afecta. Și atunci am decis să nu facem disponibilizări și ulterior să realizăm că avem nevoie de oameni, dar nu mai putem angaja. oricum, și din cele 1097 de posturi existente, după reorganizare, unele sunt vacante. Așa că e nevoie de angajări. În primul rând mutăm din direcțiile/serviciile unde sunt prea mulți, la alte direcții și servicii. Și doar apoi mai angajăm unde e nevoie.

Dar avem și 28 de noi proiecte pe care vrem să le finanțăm și derulăm. Așa că și pentru acelea vom avea nevoie de oameni, dar pe perioadă determinată. Așa că da, mai e nevoie de angajări.

Totuși, în urma reorganizării, conform noii organigrame, avem reduceri cu cheltuielile salariale de 3 milioane de lei pe an. Banii aceștia vor merge pe componenta investițională, de dezvoltare” a explicat Ioan Turc.

Conform noii organigrame, unele direcții se desființează și devin servici în subordinea altor direcții. În schimb, se înființează și noi departamente:

  • Serviciu de integrare europeasnă
  • monitor oficial (în cadrul aparatului primarului)
  • cadastru
  • serviciul de monitorizare al serviciilor existente în Primăria Bistrița, etc

Întreaga conferință, cu explicațiile pe departamente/ direcții/servicii poate fi urmărită aici:


 

 

 

ARTICOLE SIMILARE

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

MasterFoam angajează tehnicieni mentenanță și stivuitoriști! NOI locuri de muncă, în Bistrița

Compania MasterFoam din Șieu Măgheruș caută tehnicieni mentenanță și stivuitoriști. Fan Courier are nevoie de curieri în Bistrița și Sângeorz-Băi. RCB Electro angajează pentru o perioadă nedeterminată electrician și gestionar depozit. NOI locuri de muncă, la Clinica Sanovil: 

FOTO – Arimar Construct Năsăud vine cu un nou serviciu: Toaletare și tăieri arbori – la cerere

Specialiștii companiei de demolări Arimar Construct din Năsăud s-au gândit să ofere un nou serviciu locuitorilor...

Vrei ochelari noi de la Iana Optic de sărbători? Grăbește-te, închid în perioada sărbătorilor

Iana Optic e magazinul preferat de optică al multor bistrițeni, de aproape 20 de ani. Rame...