2.6 C
Bistrița
luni, februarie 3, 2025

OSCAR Downstream accelerează ritmul de dezvoltare al rețelei RO concept OSCAR

Benzinăriile dezvoltate în regim de franciză beneficiază de cei peste 23 de ani de excelență și performanță ai celui mai mare distribuitor autohton de carburanți din România: RO concept OSCAR.

Interviu cu Lucian Haranguș, Director de Vânzări și Retail OSCAR Downstream

Rețeaua benzinăriilor RO concept OSCAR numără în acest moment peste 90 de unități plasate strategic la nivel național. Lansat în 2017, acest concept unic a câștigat rapid teren pe piața benzinăriilor de retail din România.

Prin franciza RO, OSCAR Downstream transferă în B2C experiența sa de peste 23 de ani de excelență și performanță pe segmentul B2B și al livrărilor en-gross, o piață foarte sensibilă la calitate și profesionalism.

OSCAR Downstream este lider recunoscut în domeniul comerțului cu produse petroliere din România, cu o prezență puternică pe piața de B2B. De unde a apărut nevoia dezvoltării brandului de retail RO concept OSCAR?

Într-adevăr, aproximativ 95% din businessul nostru este generat de segmentul B2B. Suntem parteneri cheie pentru mai bine de 5.000 de companii românești din industrii precum agricultură, transport, industrie sau construcții. Astfel, după consolidarea poziției pe piața B2B, considerăm că intrarea pe segmentul de retail reprezintă un pas natural în evoluția companiei noastre.

Piața de retail este un segment foarte competitiv și complet diferit față de cel B2B, dar credem că România are potențial mare de creștere pe termen lung, atât la nivel de densitate (număr de benzinării pe plan național), cât mai ales la nivel de calitate a produselor și serviciilor la care au acces consumatorii.

RO este un brand gândit să vină în completarea rețelei OSCAR Drive (rețeaua noastră de benzinării dedicate clienților B2B), cu servicii și produse suplimentare. Fiind o companie 100% românească, ne-am propus ca dezvoltarea rețelei de retail să nu se adreseze exclusiv marilor aglomerări urbane, unde există în prezent toate lanțurile de benzinării care aparțin multinaționalelor, ci să ne îndreptăm și spre orașe mici și medii, oferind tuturor clienților acces la produse și servicii de calitate.

De peste 23 de ani, înainte de orice, promovăm calitatea în parteneriatele noastre comerciale, ceea ce ne-a consolidat poziția de leadership în B2B. Din 2017, când am lansat franciza RO concept OSCAR, transferăm acest know-how și în sectorul de retail, iar acest lucru se vede în ritmul accelerat de dezvoltare a rețelei RO, care a ajuns deja la peste 90 de unități răspândite strategic în întreaga țară, dar și în rezultatele partenerilor noștri.

Avem mare încredere în potențialul de creștere a acestei piețe, dovadă că pregătim în curând lansarea primei benzinării de retail sub brandul OSCAR.

Ce facilități oferă benzinăriile RO concept OSCAR?

Benzinăriile RO concept OSCAR sunt unități moderne care oferă clienților servicii personalizate și diversificate. Pe lângă alimentarea cu benzină și motorină, șoferii pot avea acces la stații GPL, stații de încărcare pentru mașini electrice, servicii de spălătorie, magazin deschis 24/7, cafenea, etc.

Aceste unități operează și respectă cele mai înalte standarde de calitate OSCAR și beneficiază de produsele și facilitățile disponibile clienților noștri B2B – de la același carburant premium, care asigură protecția autovehiculului, prelungește viața motorului și generează un impact de mediu scăzut, la acceptanța cardurilor OSCAR, cu toate facilitățile aferente (plata la pompă, ușurința alimentării, transparența tranzacțiilor, etc).

Ce planuri aveți pentru această linie de business în perioada următoare?

Rețeaua benzinăriilor RO a crescut într-un ritm susținut încă de la lansare, în urmă cu peste 7 ani. Astăzi am ajuns la peste 90 de unități în întreaga țară, dar continuăm să dezvoltăm această divizie de business, pentru că potențialul de creștere al pieței de retail din România rămâne semnificativ.

Ne dorim, astfel, să atragem parteneri noi în rețeaua RO și, totodată, să îi ajutăm pe cei existenți să se dezvolte în continuare.

Ce înseamnă franciza RO pentru partenerii dumneavoastră?

OSCAR Downstream oferă partenerilor RO un business la cheie, un model de afaceri cu performanțe remarcabile pe o piață dinamică și complexă. Este un business care funcționează, dovadă că avem în portofoliu parteneri care, pe măsură ce și-au dezvoltat prima benzinărie RO și au înțeles foarte bine businessul, s-au extins cu una sau mai multe unități.

Cu fiecare partener în franciza RO stabilim o relație comercială pe termen lung, care să susțină comercializarea, prin intermediul benzinăriei, sub mărcile OSCAR, a carburanților aditivați din oferta noastră, folosind experiența și reputația mărcilor OSCAR.

Obiectivul nostru este să îi ajutăm pe francizați să crească sustenabil, printr-un parteneriat solid, pe termen lung, de care să beneficieze, în cele din urmă, consumatorul final.

Ce beneficii oferiți partenerilor RO?

Sistemul nostru de franciză funcționează în baza platformei de retail DODO (dealer owned dealer operated) și este perfect aliniat la valorile și standardele noastre de calitate, fiind pe deplin integrat în lanțul nostru logistic.

Partenerii francizei RO au acces la un brand cu vizibilitate la nivel național și carburant de calitate superioară – ceea ce îi diferențiază imediat pe piața de profil. Stațiile sunt modernizate complet, pornind de la aspectul exterior, respectiv copertină, pompe și totem nou, până la sistemul informatic care este actualizat și aliniat la standardele OSCAR.

Datorită lanțului nostru integrat de distribuție, care ne asigură control absolut asupra calității produsului de la intrarea în ecosistemul OSCAR și până la pompă, asigurăm partenerilor livrarea carburantului în maximum 24 h, oriunde în România.

Experiența din ultimii ani a dovedit că acest carburant, net superior, asigură atragerea de clienți în benzinărie, precum și vizibilitate importantă.

Cine poate deveni partener RO?

În primul rând, partenerii noștri trebuie să se alinieze la valorile OSCAR Downstream de calitate, profesionalism, grijă și respect. În lipsa acestor patru piloni de încredere, niciun parteneriat nu are succes, pe termen lung.

În acest moment, ne concentrăm să ducem rețeaua RO dincolo de marile aglomerări urbane, în orașe de dimensiuni medii și mici, unde nu există încă suficientă ofertă pe piața carburantului de calitate și a serviciilor.

Orice solicitare de intrare în rețeaua de franciză RO este analizată de colegii noștri din departamentul de retail, astfel încât noul partener să beneficieze de cele mai bune condiții. Experiența în domeniu este importantă, dar nu esențială, întrucât oferim partenerilor noștri tot know-how-ul și asistența necesară creșterii businessului.

Mai exact, în ce constă asistența pe care o oferiți noilor parteneri?

Consultanții noștri pun la dispoziție toate cunoștințele comerciale, tehnice și administrative necesare pentru a dezvolta un business cu rezultate bune.

Astfel, francizații au acces la:

  • modernizarea stației și aducerea ei la standardul rețelei RO, fără a fi nevoie de o investiție inițială
  • modelul de comercializare a carburanților prin benzinării, adaptat nevoilor clienților
  • sistemul de carduri OSCAR, precum și la acceptanțele internaționale
  • ansamblul standardelor, regulamentelor, procedurilor, tehnicilor de vânzare, soft-urilor specifice, care servesc la organizarea și gestionarea aprovizionării și comercializării de carburant prin benzinării
  • modalitatea de aranjare specifică a benzinăriilor (elemente vizuale, activități de marketing, etc.)
  • tehnici POS (point of sales), așa cum sunt ele exemplificate în Manualul Francizei RO – un element de bază al parteneriatului OSCAR – RO
  • training-ul angajaților privind utilizarea sistemelor, precum și a tehnicilor de vânzare directă.

Totodată, punem mare accent pe asimilarea regulamentelor de protecție, siguranță și prevenție, precum și pe trainingul angajaților în acest sens.

Pe parcursul colaborării, oferim partenerilor noștri un model bine pus la punct pentru promovarea francizei RO și susținem eforturile lor de vânzare și atragerea de clienți, inclusiv prin canalele noastre media și prin campanii dedicate.

Care este valoarea investiției inițiale necesare și în cât timp se recuperează?

Valoarea investiției inițiale depinde de o serie de factori, începând cu dimensiunile și forma stației, precum și dotările acesteia, locația și accesul, etc. Subliniez însă că investiția inițială pentru modernizarea stației este susținută în totalitate de compania noastră, partenerul urmând să o ramburseze pe parcursul derulării contractului, fără costuri suplimentare de creditare.

Acest lucru reprezintă un avantaj important și, în mod evident, elimină presiunea financiară pe care un partener ar putea să o resimtă în momentul semnării contractului de franciză.

Din experiența partenerilor existenți, în condiții de operare normale, intrarea în rețeaua RO generează o creștere a volumelor vândute în medie de peste 30% și astfel putem spune că partenerii care intră în franciza RO pot rambursa investiția din profitul obținut suplimentar pe parcursul derulării contractului.

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Euforia Boutique: Evenimente cu parfum natural de flori, acum la super promoții

Evenimentul din viața ta pe care dorești să îl sărbătorești alături de cei dragi merită să...

Stewo Năsăud angajează Asistent manager și Șef de schimb, Arena by Casa EMA are nevoie de ospătar

STEWO Plastic Prod din Năsăud caută Asistent manager și Șef de schimb, Restaurantul Arena by Casa EMA angajează ospătar. NOI locuri de muncă sunt disponibile la Clinica SANOVIL Bistrița, MasterFoam, RCB Electro, Fan Courier și GB Instaplan:

Cozonacii Babka, pâinea cu maia sau ciocolata Dubai, printre produsele preferate de clienții Sweet Iris în 2024. O surpriză irezistibilă pentru 2025:

Bunătățile de pe rafturile Patiseriei Sweet Iris s-au vândut ”ca pâinea caldă” în 2024. Cozonacii Babka...