Primarul Ioan Turc a anunțat în cadrul ședinței de Consiliu Local de săptămâna aceasta că se ia în calcul prelungirea unei străzi. Este vorba despre strada Colibiței, de lângă calea ferată, care ar putea fi prelungită până în Lucian Blaga. Edilul crede că astfel se va mai aerisi puțin traficul în zonă.
Parcurgerea orașului mai ales la orele de vârf a devenit deja de ceva vreme un calvar pentru șoferi. Șantierele ce se anunță cu Linia Verde și pistele de biciclete nu fac altceva decât să încurce mai tare șoferii.
Potrivit primarului Ioan Turc se iau în calcul câteva variante de decongestionare a traficului. Printre ele se numără și prelungirea unei străzi:
„Putem continua strada Colibiței pe lângă linia ferată până în Lucian Blaga. E o soluție pentru a da orașului încă o arteră relativ importantă de transport. Avem în vedere și regândirea proiectului pentru legătura dintre strada Gării și strada Tărpiului”, a precizat Ioan Turc, în ședința de Consiliu Local.
O altă variantă luată în calcul ar fi reamenajarea trecerilor de pietoni, în special a celor situate în apropierea sensurilor giratorii. Acestea ar putea mutate la o distanță mai mare față de sensul giratoriu, pentru a nu mai genera blocaje în sens.
Și la această variantă ar trebui precauție, spune edilul, pentru că deși unele treceri de pietoni au fost mutate, oamenii par să circule tot pe vechile zebre.
„La capătul pietonalului, acolo unde s-a eliminat trecerea pentru pietoni, fluxurile sunt la fel ca înainte, iar oamenii se expun la riscuri. Această analiză trebuie făcută pertinent și ar trebui să rezulte și dintr-un studiu de circulație”, a completat Turc.
Crearea unei artere de circulatie pe lângă calea ferată în Bistrița promisă de primarul Ioan Turc încă din campania electorală este o măsură utilă, necesară, dar nu si suficientă. Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate urbană” care să traverseze orașul pe directia est-vest si să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. Una din aceste rute ar putea fi coridorul situat pe malul stâng al râului Bistrița denumit „Linia albastră” care să facă legătura intre Sărata si Unirea, despre care se discută de multă vreme. Este vorba de traseul DN 17 – DJ 154 (Sărata) – DC 8G (Parc Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ 173 C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ 173 – DC 8 – str. Valea Ghinzii – str. Lacului – str. Aerodromului – str. Secundară 3 Unirea – DN 17 (Unirea). Inafară de portiunea din DC 8G situată intre Parcul Industrial Bistrița Sud si str. Zăvoaie, cea mai mare parte a acestui traseu deja există. Ar mai fi nevoie doar de amenajarea străzii Codrișor intre Podul Budacului si Podul Jelnii pentru a exista continuitate din strada Zăvoaie până la iesirea din Unirea.
In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor. (vezi:https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-…).