Pistele de biciclete sunt, categoric, subiectul fierbinte al verii, în Bistrița. Jurnaliștii Bistriteanul.ro au aflat că firma care le-a proiectat e din Pantelimon. Pentru mai bine de două miliarde lei vechi, a desenat, cu sau fără sens și măsurători, pe unde vor circula bistrițenii pe biciclete.
De când au început lucrările la piste, în vara anului trecut, acestea au fost unul dintre subiectele fierbinți de discuție între bistrițeni. Să fie, să nu fie, pe unde să fie?
Cum lucrările au avansat, pistele de biciclete au încins spiritele. Ba pistele sunt prea înguste, ba ocupă prea mult carosabil, ba mușcă din trotuare, ba au luat din parcări. Un lucru e clar: mai mult încurcă decât descurcă traficul.
Văzând cum stau lucrurile, Poliția rutieră a anunțat că va schimba regimul de circulație pe anumite străzi, iar primarul a ieșit cu ruleta să facă măsurători. A dat și comandă să se mai taie din bordurile trotuarelor.
Bistrițeanul.ro vă prezintă firul poveștii pistelor de biciclete
Administrația Crețu a fost cea care a visat la un astfel de proiect. Așa că în 2012 a COMANDAT un studiu de soluție.
În 2014, pe masa consilierilor se afla deja proiectul de aprobare a unui studiu de fezabilitate.
„Prin planificarea şi punerea în aplicare a unei reţele de transport cu bicicleta, scopul este de a le facilita bicicliştilor o conexiune rapidă şi sigură între toate sursele şi destinaţiile relevante. Studiul de fezabilitate va avea la bază Studiul de solutie pentru amenajare piste de ciclişti în municipiul Bistriţa elaborat în anul 2012 de VSU GmbH Beratende Ingenieure fur Verkehr, Stadtebau, Umweltschutz, dr. ing. Thomas Baum şi Aspru Mariana – urbanist diplomat”, se arăta în proiectul de la vremea respectivă.
Studiul de fezabilitate a costat, în 2014 – 121.580 lei, fără TVA.
Anii au trecut și în mai 2018 s-a suplimentat lista străzilor pe care se vor construi piste de biciclete în Bistrița, să fie cât mai multe, să ajungă tuturor. Tot atunci s-a decis să se atragă fonduri europene pentru acest proiect.
„Doresc să subliniez faptul că nu vom avea doar niște linii trasate pe suprafața de carosabil sau pe trotuare, ci va exista o diferență de nivel de circa 5-6 cm între pistele de biciclete și între piste și carosabil. Între carosabil și piste, dar și între piste și trotuare vor fi elemente de separare, stâlpișori, să protejăm pe de o parte cicliștii de mașini și pe de altă parte pietonii de cicliști”, explica pe atunci primarul Ovidiu Crețu.
În mai 2019 se semna contractul de finanțare a acestui proiect, de la această dată proiectul devenind EXCLUSIV al viceprimarului de atunci – Cristian Niculae.
În luna iulie 2020 au început lucrările EFECTIV!
Și dacă vă întrebați CINE a proiectat aceste piste, aflați că e vorba de o firmă din Pantelimon.
Conform informațiilor transmise de către reprezentanții PMB, e vorba de SC Tehno Consulting Solution SRL Pantelimon. Valoarea contractului de proiectare a fost 225.181,95 fără TVA.
Lucrările sunt executate astăzi de firma câștigătoare – Comlorela.
Durata proiectului – 22 de luni
Data finalizării – 26.05.2022
Fostul viceprimar Cristian Niculae, cel care s-a ocupat de acest proiect, declarase la un moment dat că va solicita URGENTAREA lucrărilor. Dar cum nu mai e „la butoane”, retrăgându-se la ADI Deșeuri, nu se știe dacă lucrările se vor finaliza mai repede sau anul viitor, așa cum e prevăzut.
Despre cele 28 de străzi prinse în proiect, plus celelalte străzi care vor avea piste prin intermediul altor două proiecte europene ce urmează să se deruleze în municipiul Bistrița, găsiți mai multe detalii aici:
Lista celor 28 de străzi din oraș unde se fac piste de biciclete
Jalnic cu pistele. O sa avem doar sensuri unice in oras.
Iar rutiera sa nu se bage sa faca sensuri unice ci sa amendeze si sa ridice masinile parcate neregulamentar si treaba se rezolva. Iar primaria nu trebuia sa faca pistele fara a degaja intai traficul. Sa faca parcari, centura ocolitoare si sa modernizeze infrastructura rutiera concomitent cu punerea localei la amendat de soferi care parcheaza aiurea ca si-au cumparat strada.
Judetul si orasul lui papura voda, fiecare face ce il taie capul, de la primar pana la ultimul cetatean, nimanui nu ii pasa de implicariile actiunilor intreprinse si nu au simtul responsabilitatii…