Noul SUV Ford Puma îmbină designul seducător, cea mai bună capacitate a portbagajului din segment și eficiența oferită de sistemul mild-hybrid.
- Ford dezvăluie designul sportiv și atletic al noului SUV Ford Puma. Aspectul exterior seducător reprezintă un nou capitol în cadrul filosofiei de design antropocentrice dezvoltate de Ford.
- Soluțiile ingenioase de depozitare care vor oferi cea mai mare capacitate de încărcare din segment sunt câteva dintre inovațiile dezvoltate în urma discuțiilor cu clienții.
- Tehnologia avansată Ford EcoBoost Hybrid de 48 de volți va spori eficiența consumului de combustibil, performanțele și plăcerea de a conduce.
- Tehnologiile intuitive includ Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire (Adaptive Cruise Control with Stop & Go); noua tehnologie de Avertizare asupra pericolelor locale (Local Hazard Warning); încărcarea wireless; Clusterul de bord digital „true colour” de 12,3 inch
Noul Ford Puma introduce un nou capitol în identitatea de design a Ford, cu un stil atrăgător, ce include blocurile optice distinctive și liniile atletice, aerodinamice. Dimensiunile compacte ale acestui SUV oferă o gardă la sol ridicată pentru o experiență plină de încredere la volan și o capacitate de încărcare de top în segment: 456 de litri.
Performanța remarcabilă și consumul optimizat de combustibil sunt livrate clienților Puma utilizând tehnologia Ford EcoBoost Hybrid 48 de volți. Sistemul de propulsie mild-hybrid integrează asistența electrică a cuplului cu un motor pe benzină EcoBoost de 1,0 litri, cu trei cilindri și frecare redusă, oferind un vârf de putere de până la 155 CP.
Tehnologiile avansate de asistență a șoferului care oferă o experiență de conducere mai simplă și mai puțin stresantă includ:
- Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire (Adaptive Cruise Control with Start & Stop), Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) și Sistemul de centrare pe mijlocul benzii (Lane Centring) care să-i ajute pe șoferi să ruleze fără efort pe autostradă sau în zonele cu trafic intens.
- Noul sistem de avertizare asupra pericolelor locale (Local Hazard Information) poate informa șoferul cu privire la situațiile periculoase de pe șosea înainte ca acestea să devină vizibile șoferului sau vehiculului.
Puma este, de asemenea, primul vehicul din segmentul său care oferă sistemul de deschidere a hayonului fără utilizarea mâinilor și scaun cu masaj lombar.
„Clienții ne-au spus că își doresc un vehicul compact care să iasă în evidență prin design, dar care oferă și soluții dedicate vieții de zi cu zi. Rezultatul este noul Ford Puma – charismatic, practic și cu tehnologii care includ scaune cu masaj și motorizări mild-hybrid”, spune Stuart Rowley, președinte Ford Europa.
Puma se alătură unei game în expansiune de SUV-uri și crossovere Ford la nivel european, printre care Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge și noul Explorer plug-in hybrid. SUV-urile reprezintă acum mai mult de 20% din vehiculele comercializate de Ford în Europa. Vânzările de SUV-uri Ford au crescut în 2018 la nivel european cu peste 19 procente.
Puma va intra în vânzare la finalul acestui an și va fi produs în condiții excepționale de calitate și profesionalism la uzina Ford din Craiova, în urma unei investiții începute în anul 2008 și care astăzi totalizează aproape 1.5 miliarde de euro.
Designul provocator întâlnește performanța de vârf
Elegant, sportiv și seducător, noul Ford Puma îmbină arhitectura Ford de segment B cu un ampatament și un ecartament optimizate pentru a oferi proporții de SUV.
Puma prezintă o linie a plafonului înclinată, pentru o siluetă individualizată, ușor de recunoscut, și urmează trendul SUV-urilor cu plafon plonjat, oferind însă un design armonios, cu o linie mediană orizontală ce permite proporții echilibrate. Echipa de design Ford a dezvoltat suprafețe care apelează la emoția privitorului și care sunt încadrate în postura echilibrată a vehiculului.
Liniile sculptate continuă de-a lungul părților laterale ale lui Puma, bosajele pronunțate ale aripilor amplificând caracterul sportiv. Partea frontală expresivă oferă blocuri optice în formă de „canoe”, acestea ieșind în evidență printr-un design interior complex și fiind așezate în partea superioară a aripilor.
Luminile LED de ceață sunt așezate imediat dedesubt, fiind integrate în difuzoarele de aer frontale care conduc fluxul de aer în zona roților față, pentru a reduce turbulențele și pentru a îmbunătăți aerodinamica. Blocurile optice se extind spre grila frontală, oferindu-i lui Puma un design îndrăzneț, aerodinamic și o zonă frontală „prietenoasă”.
Proporțiile amplificate ale lui Puma sunt îmbunătățite și mai mult de design-ul „plutitor” al montanților față. Conexiunea aparent neîntreruptă între linia mediană a mașinii și baza parbrizului poziționează masa virtuală a cabinei spre spatele mașinii, oferind astfel o siluetă puternică, distinctă și elegantă.
Noul Puma este oferit în mai multe personalități distincte, incluzând sportivul Puma ST-Line și elegantul Puma Titanium, echipări ce reflectă preferințele clienților.
Puma Titanium prezintă jante unice Pearl Grey din aliaj de 18 inch și elemente cromate pentru grilă, praguri și lămpi de ceață. Difuzorul de aer și protecția posterioară au o nuanță gri metalic, iar marginile geamurilor laterale sunt finisate negru lucios. În interior, Puma Titanium este oferit cu un volan din piele ecologică, cu inserții care imită lemnul pe bord și cu materiale textile de top aplicate pe fețele portierelor.
Puma ST-Line, inspirat de divizia Ford Performance, este oferit cu jante din aliaj de 18 inch (optional 19 inch) negru perlat, precum și cu o suspensie sport cu arcuri și amortizoare special reglate. În partea frontală, grila ST-Line prezintă elemente în nuanță negru mat, rame negru grossy pentru grilă, lumini de ceață și un eleron opțional cu rol funcțional amplasat pe plafon.
Elementele aripii inferioare semnate ST-Line direcționează aerul către prizele de aer. În interior, Puma ST-Line dispune de un volan cu baza teșită și cusături roșii – disponibile inclusiv pe scaunele mixte piele-textil, disponibile opțional. Pedalierul din aliaj, schimbătorul de viteze din aluminiu și căptușeala neagră tipică ST Line sporesc caracterul sportiv.
O paletă de 10 culori exterioare vibrante include nuanțele Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic și Metropolis White.
Designul seducător al lui Puma se îmbină cu aspectul practic specific unui SUV, susținut de o soluție inovatoare de încărcare a bagajelor care rezolvă problemele uzuale privind depozitarea. Puma oferă cel mai bun spațiu de încărcare pentru bagaje din segment: 456 de litri.
Un compartiment flexibil de încărcare poate găzdui fără probleme o cutie de 112 cm lungime, 97 cm lățime și 43 cm înălțime, cu bancheta din spate rabatată.
Dezvoltat pentru a se ridica la nivelul cerințelor și pentru a depăși așteptările celor care își doresc un spațiu flexibil pentru bagaje, Puma vine cu o soluție inovatoare de depozitare, concepută în urma discuțiilor cu clienții, și oferă un portbagaj versatil, capabil să găzduiască două genți de golf așezate în poziție verticală.
Compartimentul oferă o capacitate de 80 de litri într-un spațiu de 763 mm lățime, 752 mm lungime și 305 mm adâncime și poate găzdui bagaje de până la aproximativ 115 cm înălțime într-o poziție verticală. De asemenea, acesta poate fi folosit pentru a depozita echipamentul sportiv murdar sau cizmele Wellington pline cu noroi.Căptușeala sintetică a compartimentului de încărcare și ștecherul de scurgere din partea inferioară facilitează curățarea cu apă.
Inovatoare și primitoare
Interiorul inovator și luxos al Puma este conceput ca un sanctuar, unde proprietarii să preia controlul asupra presiunii din viețile lor de zi cu zi.
Scaunele din față ale lui Puma, primele cu masaj lombar din segment, revitalizează mușchii obosiți și contribuie la deplasări mai relaxante. Sistemul de masaj cu trei baloane de presiune are trei setări de intensitate și direcții reglabile de rulare.
Scaunele din față dispun de un design sculptat subțire, care maximizează spațiul pentru genunchii pasagerilor din spate, în timp ce designul banchetei din spate a fost proiectat pentru a îmbunătăți intrarea și ieșirea din mașină. Scaunul șoferului este de asemenea reglabil pe înălțime.
În plus, un acoperiș panoramic cu deschidere totală, care cuprinde două geamuri din sticlă durificată, creează o senzație mai spațioasă și mai aerisită pentru pasageri.
Permițând șoferilor să fie mereu la curent cu munca și viața socială, caracteristicile inovatoare includ o zonă de încărcare wireless pentru reîncărcarea fără efort a smartphone-urilor în timpul călătoriilor. Eliminând necesitatea de a ocupa una dintre cele două intrări USB ale lui Puma cu un cablu de încărcare, zona, aflată chiar sub panoul de bord, detectează dispozitive compatibile pentru a iniția automat încărcarea.
Dispozitivele pot rămâne conectate prin Bluetooth la sistemul de infotainment SYNC 3 al Ford, în timp ce utilizează încărcarea wireless, permițând șoferilor Puma să controleze dispozitivele audio, navigație și smartphone-urile conectate utilizând comenzi vocale simple. Sistemul oferă compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto ™ fără costuri suplimentare și este susținut de un ecran tactil central de 8 inch, care poate fi operat cu ajutorul gesturilor de glisare.
Tehnologia integrată FordPass Connect transformă Puma într-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta în același timp până la 10 dispozitive. Sistemul are o serie de caracteristici disponibile prin aplicația mobilă FordPass, inclusiv Localizarea mașinii (Vehicle Locator); Statusul mașinii (Vehicle Status), ce permite oricând verificarea nivelului de combustibil, a stării sistemului de alarmă, a duratei de viață a uleiului de motor și altele. Încuiere/Descuiere uși (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanță în mașină și sistemul Start de la distanță (Remote Start), facilitate dedicată versiunilor echipate cu transmisia automată cu 7 trepte.**
Disponibil pe Puma, pachetul audio B&O Sound System a fost gândit pentru a asigura o experiență audio premium, indiferent de condițiile de condus.
Sistemul – cu 10 incinte acustice, include un subwoofer cuplat extern, de 150 mm și 200 mm, integrat în portbagaj, fără a compromite spațiul destinat bagajelor și care oferă un bas rafinat. În același timp, poziționarea la nivelul bordului a difuzoarelor de frecvențe înalte a fost optimizată pentru a produce o gamă mai largă de sunete la nivelul scaunelor, rezultatul fiind o experiență audio captivantă pentru toți pasagerii. Sistemul este alimentat de un amplificator de procesare a semnalului digital de 575 wați, care controlează egalizarea și mixarea audio, inclusiv sunetul de fond selectabil.
În plus, un cluster digital complet configurabil de 12,3 inch permite șoferilor să personalizeze și să prioritizeze afișarea informațiilor, inclusiv tehnologia de asistență a șoferului și notificările prin satelit. Cluster-ul utilizează tehnologia free-form pentru a permite margini superioare curbate, rezultatul fiind un design interior unitar. Soluția free-form integrează circuitele în ecran, permițându-le designerilor să modeleze display-ul în forme atipice care ies din tiparul tradiționalului design dreptunghiular.
De asemenea, instrumentarul digital „true colour” pe 24 de biți generează imagini mai intuitive și pictograme detaliate la înaltă rezoluție, afișate prin utilizarea întregului spectru de culori, lucru care le face mai strălucitoare, mai lizibile și mai puțin obositoare pentru ochi.
Android și Android Auto sunt mărci înregistrate ale Google Inc.
Emisii anticipate: de la 124 de grame CO2/km; Consum anticipat: de la 5.4 litri/100 km
*Consumul declarat energie/combustibil, emisii CO2 şi autonomia electrică sunt măsurate în conformitate cu cerinţele tehnice şi specificaţiile Regulamentelor europene (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 692/2008 cu amendamentele subsecvente. Consumul de combustibil şi emisiile de CO2 sunt specificate pentru o versiune, nu pentru toate versiunile unui model. Procedura standard de testare aplicată permite compararea între două tipuri diferite de vehicule şi diferiţi producători.
Suplimentar faţă de eficienţa consumului de combustibil al unei maşini, manevrabilitatea şi alţi factori care nu sunt de natură tehnică joacă un rol în determinarea consumului de combustibil/energie, emisiilor de CO2 şi autonomiei electrice. CO2 este principalul gaz cu efect de seră responsabil pentru încălzirea globală.