Centrul istoric al Bistriței urmează să se transforme cu bani europeni. Vor apărea noi zone verzi, noi locuri pentru relaxare și chiar pentru fitness în aer liber. Vezi ce străzi sunt incluse în proiect și cum se vor transforma:
Inima orașului urmează să se transforme cu 23,6 milioane de euro. Proiectul va fi finanțat din fonduri europene și include mai multe străzi din centrul istoric. Străzile Nicolae Titulescu și Mihail Kogălniceanu rămân importante pentru traficul auto, iar străzile secundare sunt propuse să devină străzi rezidențiale, fiind permis accesul auto doar pentru riverani.
„Lucrările propuse implică sistematizarea circulației auto și pietonale, construirea pistelor pentru bicicliști, realizarea/reabilitarea spațiilor plantate, modernizarea și eficientizarea sistemului de iluminat public. Reorganizarea spațială, mobilarea, iluminatul public, plantarea unui număr semnificativ de arbori, extinderea suprafețelor pietonale, crearea unor „străzi rezidențiale” (străzi preponderent pietonale cu acces auto pentru riverani) și suplimentarea trecerilor de pietoni sunt principalele măsuri propuse. Prin amplasarea dotărilor urbane (cișmele, locuri de parcare pentru biciclete, stații de încărcare biciclete/trotinete electrice sau stâlpi de iluminat cu conexiune WI-FI) proiectul încearcă să răspundă exigențelor actuale pe care un spațiu public trebuie să le îndeplinească”, se arată în proiectul care a fost ieri pe masa consilierilor locali.
Străzile cuprinse în proiect sunt organizate într-un sistem de sensuri unice, în încercarea de a utiliza mai eficient spațiul public. Proiectul prevede reabilitarea unei suprafețe totale de 47.500 de mp.
Cum se transformă străzile din centrul istoric:
Sunt propuse locuri de parcare pe străzile Nicolae Titulescu, Dogarilor și Piața Morii. Vor fi amenajate inclusiv zone pentru fitness în aer liber.
-strada Alexandru Vlahuță va avea acces auto doar pentru riverani, pasajul Alexandru Vlahuță va fi pietonal, iar parcarea de acolo va dispărea.
–Piața Centrală va avea un mix de zonă pietonală, trotuare, benzi carosabile și piste de biciclete.
-strada Dobrogeanu Gherea – acces auto doar pentru riverani.
-strada Dogarilor – acces auto doar pentru riverani.
– Liviu Rebreanu rămâne pietonal.
–Piața Morii va fi o zonă pietonală.
-strada Nicolae Titulescu – trotuare, bandă carosabilă, locuri de parcare, piste pentru biciclete.
–Pasajele II, IV, VII, IX, X vor fi doar pietonale, iar pe pasajul XIII, acces auto va fi permis doar pentru riverani.
-strada Vasile Nașcu va avea acces auto doar pentru riverani.
-străzile Vasile Alecsandri și Zorilor – trotuare și bandă carosabilă.
-strada Mihail Kogălniceanu – acces auto pentru riverani, trotuare, benzi carosabile, piste pentru cicliști.
„Spațiul pietonal urmează a fi tratat unitar, pe fiecare dintre pasajele și spațiile menționate fiind propusă o implementare coerentă a soluției de pavare, utilizându-se plăci de piatră din granit/porfir și piatră cubică din granit/porfir pe fâșiile adiacente clădirilor sau limitelor de proprietate. Reamenajarea centrului vechi din Bistrița propune o reabilitare/extindere a suprafețelor pietonale, reducerea și calmarea traficului auto”, se mai precizează în proiect.
Bani aruncati in vant,gandire buna nu este pentru pupulatie.
Cu strada Ion Luca Caragiale nu se poate face nimic?
– Nu putem intra/iesi din curti din cauza masinilor parcate aiurea, este deseori blocata si noi cei care locuim acolo nu putem intra, se parcheaza pe trotuar pana la 30 cm de poarta, incat nu putem intra cu copilul cu carucior decat daca dam caruciorul peste masina.
– In timpul zilei cei care au treaba pe la cafenele isi abandoneaza efectiv masinile pe unde apuca.
– Cand ploua toata apa balteste in fata la Centru de cazare temporara si fiind masini parcate pe trotuare avem nevoie de cizme sa trecem.
Suntem totusi in centrul unui oras european, nu in India!
Când auzi sumele astea te gândești ce mai investiții, dar în fapt o să fie ceva banal care s-ar putea face cu sume de 3-4 ori mai mici. In principiu beneficiile nu vor fi proporționale cu suma cheltuită. Din acest mesaj doar suma e certă, restul vi ce și cum va fi sunt informații vagi. Pentru politica dă bine cu sume de astea uriașe!!! Să vedem…
Cu Piata mica ce faceti? Sariti peste ea?
Continuă falimentarea Centrului Vechi !
Nu știu de ce ăștia vor să alunge oameni din Centu Vechi fiindcă fiindcă majoritatea străzilor vor să le facă doar cu accesul riveranilor,
Sa dovedit că pietonalizarea este un eșec de proporți epice vedeți și în poză din articol este pustiu nu se vede nici măcar un om.
În Centru Vechi sunt numai spați ruine, spați goale , magazine secondhand și crâme.
Acum vor să mute din Centru Vechi și Autobuzele Electrice care ar mai aduce ceva oameni în Centru Vechi.