-0.3 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

Ne reîntoarcem la radarele fixe? Un polițist cere și sancțiuni mai aspre!

Viteza excesivă pare să fie principala cauză a accidentelor rutiere. Tocmai de aceea, se cere reactivarea radarelor fixe. Mai mult, un polițist a făcut o petiție online prin care cere sancțiuni mai aspre.

Poliția Rutieră a anunțat că numărul accidentelor rutiere soldate cu decese a crescut de la 812 în 2020, la 932 în 2021. Totodată, cauza cea mai des întâlnită a fost viteza neadaptată la drum.

În acest context, pentru a-i domoli pe vitezomani, CNAIR a solicitat înființarea unui grup de lucru comun. Acesta ar fi în parteneriat cu Ministerul Transporturilor și M.A.I pentru reactivarea radarelor fixe.

Conform G4media.ro, pe drumurile din România există sute de astfel de aparate. Totuși ar putea fi repuse în funcțiune doar 20 dintre acestea. Mai exact, e vorba de cele de pe autostrăzile construite după 2010, care aparțin de Compania Națională de Drumuri și care nu mai funcționează de 10 ani.

Acestea nu sunt însă omologate și nu pot detecta viteză medie pentru că în legislație nu există termenul de ”viteză medie”.

O acțiune a poliției bistrițene a lăsat în două ore 18 șoferi pietoni, din cauza vitezei excesive.

FOTO/VIDEO: Teribilism pe șoselele din județ! 26 de șoferi au rămas pietoni, în două ore, majoritatea din cauza vitezei excesive

Până atunci, un polițist a pornit o petiție online prin care cere sancțiuni mai MARI

Mă numesc Sebastian Drimbe și sunt polițist în județul Bihor. De 15 ani de când sunt în slujba statului și a cetățenilor, am văzut multe accidente rutiere cu victime. Multe, multe, parcă tot mai multe în ultimii ani. Printre victime, din nefericire, sunt și copii.

Deși numărul victimelor de pe șosele a crescut întruna în ultimii ani, nu a apărut nicio măsură eficientă din partea legiuitorilor de a scădea numărul accidentelor rutiere. Eu, unul, m-am săturat! M-am săturat să văd cum mor oameni și copii nevinovați pe șoselele țării” a început polițistul să explice motivul lansării petiției.

Acesta este de părere că ”singurul mod în care conducătorii auto pot fi determinați să nu mai accelereze iresponsabil, să nu mai depășească pe linie continuă, să nu mai urce băuți la volan și să conducă mai preventiv este înăsprirea măsurilor complementare la anumite abateri”.

CE se solicită prin această petiție:

  • pentru conducerea unui vehicul cu o alcoolemie de până la 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat, suspendarea dreptului de a conduce pentru 365 zile (de la 90 de zile în prezent)
  • pentru depășirea limitei legale de viteză cu peste 50 km/h, suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile (de la 90 de zile în prezent)
  • pentru depășire neregulamentară (depășirea pe linia continuă), suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile (de la 30 de zile în prezent)
  • pentru virajul la stânga peste linia continuă, suspendarea dreptului de a conduce pentru 30 de zile (în prezent nu se suspendă)
  • pentru neoprirea la culoarea roșie a semaforului electric, suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile (de la 30 de zile în prezent)
  • pentru utilizarea telefonului mobil la volan, suspendarea permisului pentru 30 de zile (pe lângă amendă și puncte de penalizare, cum este sancționată în prezent)

Petiția ”OPRIȚI MOARTEA PE ȘOSELE” a strâns deja peste 20.000 de semnături.

 

 

ARTICOLE SIMILARE

5 COMENTARII

  1. PRINCIPALA CAUZĂ A ACCIDENTELOR NU-I VITEZA EXCESIVĂ , CI STAREA PROASTĂ A DRUMURILOR. de ce ne ascundem după deget ? ..faceți autostrăzi nu stați la pândă …

  2. 1. Toti primarii si-au montat tablele de intrare si iesire din localitati unde au vrut. Mergi sute de metri fara sa ai case stanga sau dreapta dar nu poti depasi 5o la ora. Mai ganditi si puneti macar 60 pe aceste portiuni.
    2. La depasirea vitezei, cu suspendare permis, una e sa ai 101 la ora sau 149. Hai sa le diferentiem chiar daca , veti spune, difera amenda care se da.
    3. Hai tu Politie rutiera sa-i obligam si pe administratorii drumului sa lucreze la obligatiile care le au, cum ar fi : aplicare de marcaje, aplicare de semnalizari, curatare marginile drumurilor, etc.

  3. FOARTE BINE , dar sper ca nu vor intra iar banii de pe amenzi in buzunarele unor smecheri, care ” finantzeaza ” ( sponsorizeaza ) ei aceste aparate stationare … Asta este problema ! Contraventiile sunt MONOPOL DE STAT , fiind niste creante ale statului … nicidecum ale unor smecheri care mituiesc la VARF INALT … sa reinstaleze astfel de radare , sa faca ei profit din aceste creantze publice .
    Proiectarea, instalarea si ” exploatarea ” acestora, trebuie sa se faca cu capital exclusiv al statului roman ( prin primariile locale de exemplu ) , fara nici un fel de concesii ( pardon de bani pompati ) in jaburile unor particulari . Va dati seama cati salariati de la ” interne ” vor trebui sa ” caute ” datele contravenientilor, sa le poata aplica amenzile la regimul vitezei, ptr ca legea romaneasca actualmente nu permite sanctionarea proprietarilor de masini, ci exclusiv al soferilor acestora si nu toate masinile sunt conduse de proprietari . Va dati seama cata corespondentza va trebui sa ” intrebe ” agentul constatator al contraventiei, proprietarul masinii , sa stie si sa i se comunice cine a fost soferul in acel moment … dupa care alta corespondentza… de comunicare a masurii de sanstionare si de urmarire a acestei creante …
    Trebuie completata legea circulatiei , cu posibilitatea sa fie aplicata sanctiunea la regimul circulatiei atat soferului cand este identificat, sau proprietarului autovehiculului daca soferul n-a fost identificat ( care sa poata fi atat persoana fizica , cat si juridica ) … si n-are decat acela sa se ” spele pe cap ” cu soferul indisciplinat … care a comis contraventia cu masina condusa . Pana in prezent, NU POATE FI SANCTIONAT DECAT SOFERUL, ALTFEL CONTRAVENTIA APLICATA ESTE NULA DE DREPT .
    Adevarul este ca RADARELE STATIONARE , daca vor fi amplasate ASCUNS , acolo unde viteza cu adevarat este CAUZA LA ACCIDENTE si nicidecum doar CA sursa de bani la bugetul statului , atunci ele vor fi eficiente , ALTFEL , SCOPUL LOR VA FI DETURNAT … si nu cred ca populatia vrea sa accepte astfel de ” samsari ( talhari ) la drumul mare ” .
    Pana in prezent, politsistii cu radarele mobile existente, nu au facut altceva decat sa fie in calitate de ” pandari ” … la marginea oraselor si municipiilor si unde , daca consultati Registrele de evidentiere a contraventiilor la acest regim, veti gasi 90% depasiri ale viteselor cu + 10…15…20 Km/h in zonele unde viteza a fost reglementata si redusa prin indicatoare rutiere… si alea aplasate prost, fiind astupate de vegetatia pomilor de langa sosele . In acele zone, efectiv VITEZA NU ERA CAUZA LA NICI UN ACCIDENT . Se intampla asta, ptr ca din lipsa de combustibil auto, sefii-i obliga pe agentii de circulatie sa actioneze doar ” pe langa casa ” … si foarte rar… acolo unde VITEZA CU ADEVARAT ESTE CAUZA LA ACCIDENT , unde masina este scapata de sub control, se rastoarna ori paraseste carosabilul iesind in decor .

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...

DELICE PAN angajează inginer tehnolog în industria alimentară. NOI locuri de muncă, în Bistrița

Brutăria Delice Pan angajează inginer tehnolog în industria alimentară, iar GB Instaplan  caută sudori, instalatori, electricieni și lăcătuși. La Clinica SANOVIL Bistrița este nevoie de farmacist, asistent medical generalist și infirmieră. Oferta completă, mai jos: